Er XML død?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-04-11 05:31

Fik lige lyst til at lege lidt med XML. I sin simpleste form og brug,
kan man jo sagtens bruge Notesblok eller tilsvarende, men man er jo
også nysgerring for at se, hvilke værktøjer der findes.

Der findes kæmpemæssige udviklingsmiljøer, men jeg ville bare have en
simpel en af slagsen. jeg fandt nogle oversigtssider overe editors,
men de fleste links var fra omkring år 2000 og mange var døde.

Selv Microsoft, som kom med en ny udgave af XML Notepad i 2007, er
åbenbart meget lidt entusiastiske. Stort set alle links på programmets
side er døde og der er kun 18 der har downloadet det.

Jeg ved endnu ikke og jeg kan og vil bruge XML til noget, men da
strukturerede data er en væsentlig del af det jeg præsenterer, kunne
det da være morsomt at se, om jeg kunne høste nogle fordele af XML.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jeg har lige kvalt en six-pack - bare for at se den dø

Fra : Andreas Andersen

Dato : 21-04-11 07:50

Den 21-04-2011 06:30, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> strukturerede data er en væsentlig del af det jeg præsenterer, kunne
> det da være morsomt at se, om jeg kunne høste nogle fordele af XML.

XML er ingenlunde dødt, det bruges overalt, jeg tror bare ikke, der er
et voldsomt behov for en særskilt editor. Når jeg udvikler .NET,
redigerer jeg XML-filer i Visual Studio, når jeg udvikler Java eller
PHP, redigerer jeg dem i Eclipse, og i alle andre tilfælde bruger jeg
Notepad++.

--
Andreas