fjern udløbne meddelser
Fra : Cykelsmeden

Dato : 20-04-11 13:11

i Thunderbird.

Jeg har, både i eksisterende grupper, såvel som hvis jeg abonnerer på en
ny, en del meddelser hvor jeg får meddelsen:

Fejl!
nyhedsgruppeserveren svarede:No such article number in this group
Måske er artiklen udløbet

Derunder en link hvor jeg kan fjerne udløbne meddelser.
Linken udfører tilsyneladende intet, så
1. hvordan fjerner man alle udløbne meddelser?
2. hvordan sætter man at man kun vil hente meddelser som ikke er udløbet?

//finn

Fra : Kent

Dato : 20-04-11 15:41

Cykelsmeden har bragt dette til verden:
> [...]
> 1. hvordan fjerner man alle udløbne meddelser?
> 2. hvordan sætter man at man kun vil hente meddelser som ikke er udløbet?

Jeg havde i ad flere omgange den fejl, at jeg fik lov til at læse en
meddelselse i ca. 30 sekunder og så fik jeg den beskrevne fejl.

Efter jeg droppede Thunderbird på begge mine Windows 7 maskiner og gik
over til MesNews i stedet for, så har jeg ikke oplevet fejlen.

Jeg er ikke sikker på om det er en feature i Thunderbird eller bare en
tilfældighed, men måske skulle du prøve en anden læser til
nyhedsgrupper bare for at se om det hjælper.

--

Kent

Fra : Steen

Dato : 12-05-11 10:47

Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> wrote:

> [...]
> 1. hvordan fjerner man alle udløbne meddelser?
> 2. hvordan sætter man at man kun vil hente meddelser som ikke er udløbet?

Jeg bruger ind imellem Thunderbird på Mac.
Ser jeg sådan en meddelese, skriver programmet "klik her for at fjerne
udløbne meddelelser".
Uden at vide det, tror jeg sådanne indlæg er postet af folk der vælger
at meddelelsen automatisk skal slettes efter x-antal dage

Fra : Lars E. P.

Dato : 12-05-11 17:17

Thu, 12 May 2011 11:46:52 +0200, skrev isteen@gmail.com (Steen) :

>Uden at vide det, tror jeg sådanne indlæg er postet af folk der vælger
>at meddelelsen automatisk skal slettes efter x-antal dage

Det er serveren der sletter dem, hos TDC - som Cykelsmeden bruger - er
det svjh efter 90 dage/3 mdr.

Hilsen Lars

Fra : Cykelsmeden

Dato : 12-05-11 19:42

Den 12-05-2011 18:17, Lars E. P. skrev:
> Thu, 12 May 2011 11:46:52 +0200, skrevisteen@gmail.com (Steen) :

> Det er serveren der sletter dem, hos TDC - som Cykelsmeden bruger - er
> det svjh efter 90 dage/3 mdr.

og så er det jeg får den dialog, som jeg gerne ville af med.
Jeg var af den fejlagtige opfattelse at TB rendte listen igennem og
fjernede dem i listen, der ikke var indlæg til ;(

//finn

Fra : Leif Neland

Dato : 14-05-11 08:50

Den 12-05-2011 20:42, Cykelsmeden skrev:

> og så er det jeg får den dialog, som jeg gerne ville af med.
> Jeg var af den fejlagtige opfattelse at TB rendte listen igennem og
> fjernede dem i listen, der ikke var indlæg til ;(

Problemet i TB er, at den forventer at serveren understøtter en
forespørgsel om udløbne beskeder (eller ikke-udløbne), som serveren i
virkeligheden ikke understøtter.
Og derfor fungerer "klik her for at slette udløbne indlæg" ikke.

Jeg har ikke lige detaljerne ved hånden.

Fra : Steen

Dato : 12-05-11 22:07

Lars E. P. <usenet@SLETkal2000.dk> wrote:

> Det er serveren der sletter dem, hos TDC - som Cykelsmeden bruger - er
> det svjh efter 90 dage/3 mdr.
>
> Hilsen Lars

Javel, men kan man ikke (i newsreadere) angive at éns post skal slettes
efter fx 2 dage? Det mener jeg at have set engang

Fra : Lars E. P.

Dato : 13-05-11 03:13

Thu, 12 May 2011 23:07:28 +0200, skrev isteen@gmail.com (Steen) :

>Javel, men kan man ikke (i newsreadere) angive at éns post skal slettes
>efter fx 2 dage? Det mener jeg at have set engang

Det kan man i Agent som jeg bruger, men om man kan i andre, ved jeg
ikke. Men det skulle undre mig om man ikke kunne.

Hilsen Lars