Øster Kvarter, Matr. 376? 1801
Fra : Toke Nørby

Dato : 17-04-11 08:16

Jeg leder pt efter Simon Lauritz Bie, som blev Kgl. Lotteriinspektør i
København i 1801. Jeg mener at have fundet ham i FT for 1801 (se
nederste navn):

København, København (Staden), Øster Kvarter, Øster Kvarter, Matr.
376, 1120, FT-1801, A5021
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Elisabeth Margrethe Henrichsen 37 Enke Enke Kræmmer
Johan Christ. Brun 15 Ugift Søn
Ane Cathrine Brun 13 Ugift Datter
Cathrine Elisabeth [Brun] 10 Ugift do [Datter]
Johan Jørgen Brun 9 Ugift Søn
Lars Henrich Remmert 22 Ugift Logerende Kræmmersvemd
Ingeborg Larsen 21 Ugift Tjenestepige
Bie 50 Ugift Logerende Inspekteur ved Kongelige ...??

men hvis det er ham, er der nogle uklarheder: alder og ugift.
Efternavn og titel passer.

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg gør forkert, men jeg kan ikke finde
"Matr. 376" for at se, om indskriveren har læst rigtigt. Jeg syntes,
at jeg kun kan finde husnumre med "376". Hvad gør jeg galt? PFT.

(Jeg har fundet ham i 1787, hvor han boede i Fredericia).
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
Læs om Ejnar Olsen og Søllestedmærkerne
samt om trusselsbrevet til kong Fr. 8!
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Arne Nielsen

Dato : 17-04-11 11:41

Den 17-04-2011 09:15, Toke Nørby skrev:
> [...]
> at jeg kun kan finde husnumre med "376". Hvad gør jeg galt? PFT.
>
> (Jeg har fundet ham i 1787, hvor han boede i Fredericia).

Se Øster Kvarter, 8. afdeling, opslag 18. Der står i øvrigt intet om
hans ægteskabelige status,

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : Toke Nørby

Dato : 17-04-11 19:32

Arne Nielsen <arnen@post03.tele.dk> wrote:

....Bie?

>Se Øster Kvarter, 8. afdeling, opslag 18. Der står i øvrigt intet om
>hans ægteskabelige status,
>
>Venlig hilsen
>Arne

1000 tak, Arne. Jeg må have været søvnig, da jeg HAR været igennem 8.
afdeling - underligt, at jeg kunne overse så store bogstaver! Det er
den rigtige Bie, idet han var inspektør ved Klasselotteriet. - han var
bare ikke 50 på det tidspunkt, men omkring 56 år, da han efter
1787-folketællingen var 43 år gammel. Pyt, der er ingen tvil om, at
det er den rigtige. Der findes kun een af slagsen.

I 1787 står han med frue og syv børn!

Tak igen, og undskyld mit sløseri!