MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Data redning
Fra : Henrik

Dato : 17-04-11 11:59

Hej
Nu har jeg desværre en disk med fejl i filsystemet (NTFS) i winxp. Det
er en WD my book med USB. Nogle mapper og filer beskadigede siger
windows. Hvad er det bedste software til at prøve at redde noget af data?
mvh henrik

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-04-11 13:30

Kør en chkdsk /f på drevet det vil rette fejl i filsystemet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Rado

Dato : 17-04-11 14:37

On Sun, 17 Apr 2011 14:30:23 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Kør en chkdsk /f på drevet det vil rette fejl i filsystemet.

Eller også vil den smadre det helt. Det skete for mig for nylig. Havde
et XP system der var crashet et par gange og derfor havde lidt
småproblemer, men det bootede fint op og kørte nogenlunde normalt.

Så kørte jeg chkdsk og så var det umuligt at boot det op igen, heller
ikke i fejlsikret. En repair med XP CDen hjalp ikke.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Henrik

Dato : 17-04-11 14:42

Ser ud til de korrupte mapper og filer nu er slettet med chkdsk o: /f.
Jeg har endnu ikke fået genskabt de tabte data.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-04-11 15:26

Søg efter easyrecovery på Google.
Eller lignende programmer.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-11 16:21

Jens Peter Karlsen skrev:

> Søg efter easyrecovery på Google.

Det var en skidt idé først at lade chkdsk slette brugbare
oplysninger.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-04-11 14:54

Når man ikke kan tilgå en folder fordi filsystemet er skadet er der
ikke så meget andet at gøre. Derefter kan man håbe på at noget data
kan reddes da man nu kan lede efter anvendelig data uden om det
skadede filsystem.
Nummer et er selvfølgelig at have en backup man bare kan lægge ind.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-04-11 15:27

Jens Peter Karlsen skrev:

> [...]
> ikke så meget andet at gøre. Derefter kan man håbe på at noget data
> kan reddes da man nu kan lede efter anvendelig data uden om det

Hvorfor ikke bare tilgå data uden om filsystemet uden at slagte
dele af det først? Et ordentligt rescueprogram [1] brude ikke få
hikke over at møde en defekt sektor - tværtimod burde det være
ren rutine.

Jeg kører med backup, så jeg har ingen praktisk erfaring med
rescue-programmer.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-04-11 18:43

Jeg har endnu ikke set et rescue program der ville dette.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 21 Apr 2011 16:26:39 +0200, Bertel Lund Hansen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-04-11 18:33

"Henrik" <xxx@xxx.com> skrev i meddelelsen
> Ser ud til de korrupte mapper og filer nu er slettet med chkdsk o: /f. Jeg
> har endnu ikke fået genskabt de tabte data.

pcinspector
recuva

Begge er gratis.

Kurt