MS Windows
briani 27239
CD brænding på en XP
Fra : Max

Dato : 14-04-11 12:28

Hej

Jeg brugen en XP pro, og brænder til tider en mængde
CD'er ved hjælp af en gammel Nero Express.

Men jeg kunne godt tænke mig at spare lidt tid, så
er der software der kan startes to gange på maskinen
og så brænde med hver sin brænder samtidigt,
eller findes der software der kan brænde med to,
eller flere drev samtidig ?

Max

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-04-11 12:45

On Thu, 14 Apr 2011 13:28:12 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej
>
>Jeg brugen en XP pro, og brænder til tider en mængde
>CD'er ved hjælp af en gammel Nero Express.
En masse CDer der skal brændes med samme indhold ?

> [...]
>er der software der kan startes to gange på maskinen
>og så brænde med hver sin brænder samtidigt,
>eller findes der software der kan brænde med to,
Måske dette kan være nyttig læsning ?
http://www.ehow.com/how_7837037_make-dvd-multiple-duplicator.html

Der benyttes Nero og bemærk "enable the "Burn to Multiple Drives"
option" i punkt 9

/Hans

Fra : Max

Dato : 14-04-11 14:16

Hej Hans

> En masse CDer der skal brændes med samme indhold ?

Ja.

> Der benyttes Nero og bemærk "enable the "Burn to Multiple Drives"
> option" i punkt 9

Jeg kikker på det.

Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-04-11 13:32

> eller findes der software der kan brænde med to,
> eller flere drev samtidig ?

Det kan Nero (men jeg ved ikke om Express kan)

Jan

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 14-04-11 13:35

Jan Vestergaard:

> Det kan Nero (men jeg ved ikke om Express kan)

Nero Burning kan og det er genialt, men Express kan ikke, det er så
mindre genialt

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Max

Dato : 14-04-11 14:15

Hej Brian

> Nero Burning kan og det er genialt, men Express kan ikke, det er så
> mindre genialt

Jeg ved at Express ikke kan, den bruger jeg faktisk meget og er
rigtig glad for den. Den er jo enkel og ligetil. Men det lyder så
til at Burning kan, jeg har vidst en 7'er liggende, gad vide om
den ikke kan opgraders for rimelige penge ?

Når man bruger multi drev funktionen, kræver det så at
drevene er ens, altså samme model ?

Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-04-11 14:29

Max skrev:

> Jeg ved at Express ikke kan, den bruger jeg faktisk meget og er
> rigtig glad for den.

Jeg gav dig et link til Ashampoo. Den kan i hvert fald startes i
flere instanser, men jeg har ikke afprøvet at lade dem begge
arbejde.

--
Bertel

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 14-04-11 14:59

Den 14-04-2011, skrev Bertel Lund Hansen:

> Jeg gav dig et link til Ashampoo. Den kan i hvert fald startes i
> flere instanser, men jeg har ikke afprøvet at lade dem begge
> arbejde.

Det er ikke for at have flere af samme program åben, men for at man kan
brænde feks. som hos mig, 6 af samme slags fil/filer i et hug

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-04-11 16:11

Brian Vestergaard skrev:

> Det er ikke for at have flere af samme program åben, men for at man kan
> brænde feks. som hos mig, 6 af samme slags fil/filer i et hug

Er det ikke for at man kan have flere drev i gang med at brænde
skiver på én gang? Det troede jeg.

--
Bertel

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 14-04-11 19:43

Bertel Lund Hansen skrev den 14-04-2011:

> Er det ikke for at man kan have flere drev i gang med at brænde
> skiver på én gang? Det troede jeg.

jo flere drev til samme opgave...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 14-04-11 14:57

Max skrev:
> [...]
> til at Burning kan, jeg har vidst en 7'er liggende, gad vide om
> den ikke kan opgraders for rimelige penge ?

En ny koster vist ikke alverden...

> Når man bruger multi drev funktionen, kræver det så at
> drevene er ens, altså samme model ?

Nej, men det gør brænding mere stabil/hurtig

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Cykelsmeden

Dato : 27-04-11 20:36

Den 14-04-2011 13:28, Max skrev:
> [...]
> er der software der kan startes to gange på maskinen
> og så brænde med hver sin brænder samtidigt,
> eller findes der software der kan brænde med to,

1-3 brændere starter typisk omkring 1200,- og er meget mere stabile.
Der fås løse controllere til omkring det ½ så du kan bygge billigere.

er det mange skiver, er en 1-15 meget lækker (been there, done that)

//finn