Åbne links i bestemt browser
Fra : Steen F.

Dato : 13-04-11 22:04

Hvordan sætter man Windows Live Mail 2011 op til at åbne links i IE og
ikke i Opera?
Jeg bruger Win7.

Mvh
Steen F.

Fra : emjeppesen

Dato : 13-04-11 22:37

Steen F. skrev:

>Hvordan sætter man Windows Live Mail 2011 op til at åbne links i IE og
>ikke i Opera?
>Jeg bruger Win7.
Kontrolpanel/internetindstillinger
Fanebladet programmer/angiv programmer/
Vælg Windows Live mail under "Angiv dine standdardprogrammer"

Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-04-11 11:25

emjeppesen skrev:

> Kontrolpanel/internetindstillinger
> Fanebladet programmer/angiv programmer/
> Vælg Windows Live mail under "Angiv dine standdardprogrammer"

Du mener han skal vælge IE som standardbrowser for htm(l). Det er
links i WLM der helst skal aktivere browseren IE.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 14-04-11 13:32

Bertel Lund Hansen skrev:

>Du mener han skal vælge IE som standardbrowser for htm(l). Det er
>links i WLM der helst skal aktivere browseren IE.

Han kan ikke vælge Opera som standardbrowser og samtidig ønske at
links i WLM kun skal sende til IE.

Hilsen emj

Fra : Steen F.

Dato : 15-04-11 10:45

Den 13-04-2011 23:37, emjeppesen skrev:
> Kontrolpanel/internetindstillinger
> Fanebladet programmer/angiv programmer/
> Vælg Windows Live mail under "Angiv dine standdardprogrammer"

Tak. Efter installation af Opera var IE åbenbart ikke længere
standardbrowser.

Mvh
Steen F.

Fra : emjeppesen

Dato : 15-04-11 11:16

Steen F. skrev:

>Tak. Efter installation af Opera var IE åbenbart ikke længere
>standardbrowser.

Det bestemmer du da udelukkende selv.

Hilsen emj

Fra : Steen F.

Dato : 15-04-11 23:21

Den 15-04-2011 12:15, emjeppesen skrev:
> Det bestemmer du da udelukkende selv.

Nej. Det bestemte Opera helt selv

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-04-11 23:29

Steen F. skrev:

> Nej. Det bestemte Opera helt selv

.... fordi du undlod at fjerne et hak da du blev spurgt om det var
i orden.

--
Bertel

Fra : Steen F.

Dato : 16-04-11 20:31

> ... fordi du undlod at fjerne et hak da du blev spurgt om det var
> i orden.

Dvs at jeg aktivt skal fravælge en feature? Det modsatte ville dog være
mere praktisk. Men okay... jeg bad i hvert fald ikke aktivt om at Opera
skulle være ny standardbrowser. Det klarede den helt selv

Fra : emjeppesen

Dato : 16-04-11 21:11

Steen F. skrev:

>Dvs at jeg aktivt skal fravælge en feature?

ja, det skal man hver gang, man installerer en ny browser.

>Det modsatte ville dog være
>mere praktisk. Men okay... jeg bad i hvert fald ikke aktivt om at Opera
>skulle være ny standardbrowser. Det klarede den helt selv

Nej, det var dig, der lod den bestemme.

Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-11 05:42

Steen F. skrev:

> Dvs at jeg aktivt skal fravælge en feature?

Ja. IE overtager styringen ved installationen, og de andre
browsere er sat op til at blive standardbrowsere, men de spørger
med en balladeboks om det ved installationen.

> Det modsatte ville dog være mere praktisk.

Ikke for mig. Når jeg installerer Opera, får den lov til at blive
standardbrowser. Når jeg derefter starter IE, tuigger den om at
få lov til igen at være standardbrowser, og det skal jeg så sige
nej til. Senere installerer jeg Firefox.

Firefox og Opera spørger begge samtidig om de skal spørge igen,
så de jamrer ikke senere over at de ikke er standardbrowsere.

--
Bertel

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-04-11 08:51

Steen F. wrote:

> Dvs at jeg aktivt skal fravælge en feature? Det modsatte ville dog
> være mere praktisk. Men okay... jeg bad i hvert fald ikke aktivt om
> at Opera skulle være ny standardbrowser. Det klarede den helt selv

Det er desværre en standard-fejl40 ved Windowsbrugere at de ikke læser
hvad de svarer bekræftende til.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Steen F.

Dato : 17-04-11 15:26

Den 17-04-2011 09:50, Erik Olsen skrev:
> Det er desværre en standard-fejl40 ved Windowsbrugere at de ikke læser
> hvad de svarer bekræftende til.

Jaja det er så din mening. Og jeg har min. EOD.

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-04-11 17:21

Steen F. wrote:

> Jaja det er så din mening. Og jeg har min. EOD.

Desværre en standardkonklusion fra en dum Windows-bruger.

Fra : Steen F.

Dato : 18-04-11 00:35

Den 17-04-2011 18:21, Erik Olsen skrev:

> Desværre en standardkonklusion fra en dum Windows-bruger.

Gamle nar.

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-04-11 15:07

Steen F. wrote:

> Gamle nar.

Jeg er såmænd ikke særligt gammel, men du er måske en dum drengerøv som
bruger Windows?

Fra : Steen F.

Dato : 20-04-11 02:08

Den 18-04-2011 16:07, Erik Olsen skrev:

> Jeg er såmænd ikke særligt gammel, men du er måske en dum drengerøv som
> bruger Windows?

Ærgerligt at du ikke tør kalde mig dum ansigt til ansigt.

Fra : Erik Olsen

Dato : 20-04-11 09:46

Steen F. wrote:

> Ærgerligt at du ikke tør kalde mig dum ansigt til ansigt.

Har jeg mødt dig ansigt til ansigt?

Fra : Steen F.

Dato : 20-04-11 22:00

Den 20-04-2011 10:45, Erik Olsen skrev:

> Har jeg mødt dig ansigt til ansigt?

Nej, og jeg konstaterer bare at det er ærgerligt at du ikke tør. For det
gør du ikke

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-04-11 11:47

Steen F. wrote:

> Nej, og jeg konstaterer bare at det er ærgerligt at du ikke tør. For
> det gør du ikke

Naturligvis tør jeg. Hvis vi havde mødt hinanden, ville du også vide
det.

Fra : Steen F.

Dato : 22-04-11 18:09

Den 21-04-2011 12:47, Erik Olsen skrev:

> Naturligvis tør jeg. Hvis vi havde mødt hinanden, ville du også vide det.

Så håber jeg faktisk at vi ses en dag! Så kan du æde dine ord igen.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-04-11 18:19

Steen F. skrev den 22-04-2011:

> Så håber jeg faktisk at vi ses en dag! Så kan du æde dine ord igen.
Hvad får dig til at tro at du bliver klogere af at true nogen.

Du har jo i det forløb der har været her tydeligt demonstreret at Eriks
påstand er korrekt og det har du jo kun dig selv at takke for.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Steen F.

Dato : 23-04-11 04:19

Den 22-04-2011 19:19, Jørgen Nielsen skrev:
> Hvad får dig til at tro at du bliver klogere af at true nogen.

Jeg gider ikke blive svinet til.

> Du har jo i det forløb der har været her tydeligt demonstreret at Eriks
> påstand er korrekt og det har du jo kun dig selv at takke for.

Hvis nogen kalder mig dum fordi jeg ikke er enig, så reagerer jeg.
Det var helt unødvendigt og provokerende af Erik og kalde mig dum fordi
jeg ikke er enig i hans (og andres) holdninger.

Når man installerer et program, og dette program automatisk og aktivt
prøver at overtage et allerede installeret programs funktioner, så synes
jeg det er ulogisk. Derimod synes jeg det var smartere hvis programmet
konstaterede at der allerede var et lignende program, og spurgte
(passivt) om det skulle overtage herredømmet.
Opera ser det som naturligt at installere sig selv som hovedbrowser uden
at man aktivt (dvs. ved sætte flueben) vælger dette.

At jeg har den holdning, er da min sag. Og det oprindelige spørgsmål gik
heller ikke på dette, men nogen skulle jo absolut lave rod i sagerne ved
at bringe det på banen. Er det ok at kalde mig dum fordi jeg har
ovenstående holdning? Det synes jeg ikke at det er, og derfor reagerer jeg.
Og jeg kan roligt sige at hvis nogen kalder mig dum ansigt til ansigt,
så er det sidste gang de har gjort det.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-04-11 04:53

Den 23-04-2011, skrev Steen F.:
> Jeg gider ikke blive svinet til.

Smid Erik i filteret; dér har han været i mange år hér.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-04-11 10:53

Steen F. skrev den 23-04-2011:

> Jeg gider ikke blive svinet til.
Bliver du det... i min optiker er "en dum Windows-bruger" slangudtryk
for en windowsbruger der har overset et flueben og lignende, til en der
bliver sur fordi der intet sker når brugeren klikker på en fil, der kun
kan åbnes af et program til +50.000,- kr, der af gode grunde ikke er
indstalleret. Noget tilsvarende for "fejl 40", og begge opfatter jeg
som "vågn nu op for pokker. Læs og forstå hvad der bliver skrevet."

> Hvis nogen kalder mig dum fordi jeg ikke er enig, så reagerer jeg.
> Det var helt unødvendigt og provokerende af Erik og kalde mig dum fordi jeg
> ikke er enig i hans (og andres) holdninger.

Der er forskel på fakta og holdninger. Der er flere erfarne brugere der
har gjort dig opmærksom på at du kunne få den ønskede funktion ved at
fjerne et flueben. Det oplever jeg som fakta. At du ikke mener det er
en smart løsning oplever jeg som din holdning.

> [...]
> Opera ser det som naturligt at installere sig selv som hovedbrowser uden at
> man aktivt (dvs. ved sætte flueben) vælger dette.

Kan du nævne et Windowsprogram du har indstalleret der ikke opører sig
sådan.

> [...]
> bringe det på banen. Er det ok at kalde mig dum fordi jeg har ovenstående
> holdning? Det synes jeg ikke at det er, og derfor reagerer jeg.

Som tidligere nævnt mener jeg at du fejlfortolker det.

> Og jeg kan roligt sige at hvis nogen kalder mig dum ansigt til ansigt, så er
> det sidste gang de har gjort det.
Kun indtil den dag du tager fejl, men med den indstilling er det jo
ikke sikkert du overlever det.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-04-11 11:17

Steen F. skrev:

> Tak. Efter installation af Opera var IE åbenbart ikke længere
> standardbrowser.

Opera spørger ved installationen om den skal være
standardbrowser. Det har du nok overset.

--
Bertel