Hvordan bærer de sig ad ??? Mormonerne
Fra : pm

Dato : 12-04-11 19:08

Jeg søger i Mormonregisteret og finder anen Peder Friderichsen viet som
følger

Spouse: ELIZABETH JENSDATTER Family
Marriage: 17 FEB 1811 Kvanlose, Holbaek, Denmark
Messages:
Form submitted by a member of the LDS Church. The form lists the submitter's
name and address and may include
Source Information:
Batch Number: 8605151
Sheet: 38
Source Call No.: 1396160

På arkivalia online starter kirkebøgerne 1813..... hvor henter de deres
viden ??? Eller er der noget i oplysningerne jeg kan bruge Batchnr eller
lignende. Jeg er ikke helt klar over betydningen af de numre

pm

Fra : pm

Dato : 12-04-11 23:04

Ehhh tak for svar, men jeg kan ikke finde et relevant blandt dem jeg kan
åbne. Man har åbenbart slettet mange tidligere indlæg i forb med nedbrud
Og 10 april har jeg intet fra..overhovedet.Men er meget opmærksom nu, hvor
jeg fornemmer der er en anvisning, elller forklaring
pm

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 13-04-11 08:03

Kære pm!
Når du i AO søger efter Kvanløse sogn, vil du ganske rigtigt se, at Kvanløse
sogn tilsyneladende begynder ved 1813. Du skal dog være opmærksom på, at
længere nede i opslaget, kan du se, at du vil finde Kvanløse og Nr. Jernløse
i samme kirkebog.

Du henter altså kirkebogen

Kvanløse
Merløse
Holbæk
Nørre Jernløse - Kvanløse
1800
1814

Du vil så i opslag 81 finde, at Peder Friderichsen agter at indgå ægteskab
med Elisabeth Jensdatter.

I opslag 62 vil du se, at Peder holder ord og bliver gift med Elisabeth.

Den eneste fejl, der er gjort, er altså, at der ikke var tale om ægteskab
den 17. feb, men om trolovelse.

vh

shj

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 13-04-11 08:14

Undskyld. Jeg glemte, at jeg ikke kan bruge en opstilling, som den valgte.
Nogenlunde sådant, skulle det være.

Fra : pm

Dato : 13-04-11 15:50

Tak til Håkon
Havde ikke set det kunne være tale om to kirker.....hvde været rart om det
fremgik ved Kvanløsebøgerne
1000 tak for din hjælp

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 12-04-11 20:58

Den 12-04-2011 20:08, pm skrev:
> [...]
> Sheet: 38
> Source Call No.: 1396160
>
> På arkivalia online starter kirkebøgerne 1813..... hvor henter de deres

De har deres viden fra Nørre Jerløse kirkebog,
hvor også Kvanløse sogn er indført

Vielsen findes her:

Holbæk Amt
Merløse Herred