Nyt ghostprogram
Fra : Per Andreasen

Dato : 11-04-11 19:10

Jeg har indtil nu anvendt Symantec Ghost til at sikkerhedskopiere min HD
med, når den er blevet nyinstalleret med mine personlige programmer og
opsætninger, men dels understøtter programmet ikke WIN7 i den udgave, jeg
har, og så synes jeg, at det er temmeligt usikkert og det er meget
vanskeligt at udbedre en fejl i et sikkerhedsimage. Er der nogen, der kan
anbefale et, gerne gratis, program, som kan erstatte Symantec Ghost og som
også virker på Windows 7?

På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : Jesper Ravn

Dato : 11-04-11 19:49

Den 11-04-2011 20:09, Per Andreasen skrev:
> [...]
> og som også virker på Windows 7?
>
> På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Hej Per

Der er indbygget image backup i Windows 7.
Se nedenstående link for mere info.
http://www.w7h.dk/index.php/guides/lav-din-egen-backup-i-windows-7/

/Jesper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-04-11 21:20

"Jesper Ravn" <jesper_ravn@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hej Per
>
> Der er indbygget image backup i Windows 7.
> [...]
Har det ikke den ulempe, at for at køre backup tilbage, skal du først
installere en win 7, som kan finde backupen?

Kurt

Fra : Jesper Ravn

Dato : 11-04-11 22:25

Den 11-04-2011 22:20, Kurt B. Andersen skrev:

> "Jesper Ravn" <jesper_ravn@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Har det ikke den ulempe, at for at køre backup tilbage, skal du først
> installere en win 7, som kan finde backupen?
>
> Kurt

Hej Kurt

Nej, du bruger her din repair disc/systemreparationsdisk til at boote
fra og indlæse din image backup.

/Jesper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-04-11 23:57

> Hej Kurt
>
> Nej, du bruger her din repair disc/systemreparationsdisk til at boote fra
> og indlæse din image backup.
>
> /Jesper

Okay tak.

Kurt

Fra : Frank Damgaard

Dato : 12-04-11 00:48

On 2011-04-11 23:25, Jesper Ravn wrote:

> Hej Kurt
>
> Nej, du bruger her din repair disc/systemreparationsdisk til at boote fra og indlæse din
> image backup.

hmm, den fulgte ikke med min netbook ....
men kan vel laves:
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/features/backup-and-restore
http://www.addictivetips.com/windows-tips/windows-7-recovery-disk-boot-disk/

det er så lige det med det mangle DVD drev, og en USB-boot
løsning er nok ikke ligetil,,, suk ;(

Jeg bruger så http://www.sysresccd.org/Main_Page (usb stick)
det er en lille CLI + simple GUI linux.
den har bla. partimage http://www.partimage.org/Main_Page

Jeg anvendte den til at lave images af min netbook's
boot/install system samt windows 7 drevet (C:).
En ulempe er at restore af ntfs-image ikke kan resizes med partimage,
det skal i givet fald gøres efterfølgende med andet program.

Man kan finde en liste med alternative gratis programmer på:
http://www.thefreecountry.com/utilities/backupandimage.shtml

En anden mulighed er http://www.hiren.info/pages/bootcd
den har et hav af tools, bla. clonedisk, driveimageXML,...

Af købeprogrammer findes Adonis True image, den findes i
en tilpasset version hos hhv Western Digial og Seagate/Maxtor,
og kræver man har en hardisk i sin PC af det pågældende mærke.
(programmet hedder MaxBlast i seagate/maxtor udgave)

Fra : Jesper Ravn

Dato : 12-04-11 20:32

Den 12-04-2011 01:47, Frank Damgaard skrev:

> [...]
> http://www.addictivetips.com/windows-tips/windows-7-recovery-disk-boot-disk/
>
> det er så lige det med det mangle DVD drev, og en USB-boot

Well, hvis du følger nedenstående link, burde du efter 5-10 min have en
Windows 7 repair disc på en bootable USB.
http://www.intowindows.com/how-to-repair-windows-7-from-usb-flash-drive-repair-without-installation-dvd-disc/

/Jesper

Fra : Frank Damgaard

Dato : 12-04-11 21:06

On 2011-04-12 21:32, Jesper Ravn wrote:

> Well, hvis du følger nedenstående link, burde du efter 5-10 min have en Windows 7 repair
> [...]

den skal prøves :)

Fra : Leif Neland

Dato : 30-04-11 23:05

Den 11-04-2011 20:49, Jesper Ravn skrev:

> Hej Per
>
> Der er indbygget image backup i Windows 7.
> Se nedenstående link for mere info.
> http://www.w7h.dk/index.php/guides/lav-din-egen-backup-i-windows-7/

Bortset fra, at de har "sparet" den væk i versioner mindre end "Home
Premium".
Ligesom de har "sparet" CUPS-udprintning væk i "Starter".

Sikkert for at lokke/tvinge folk til at købe en større version.

Leif

Fra : Per Andreasen

Dato : 11-04-11 21:40

"Per Andreasen" skrev i meddelelsen

[...]

Tak for hjælpen. Det er sikkert lige hvad jeg skal bruge til min WIN 7, men
jeg kunne stadig godt bruge noget tilsvarende til XP.

mvh Per

Fra : Jesper Ravn

Dato : 11-04-11 22:31

Den 11-04-2011 22:39, Per Andreasen skrev:
> [...]
>
> Tak for hjælpen. Det er sikkert lige hvad jeg skal bruge til min WIN 7, men
> jeg kunne stadig godt bruge noget tilsvarende til XP.

Ok, Jeg har tidligere haft rigtig gode erfaringer med Macrium Reflect
FREE Edition.
http://www.macrium.com/ReflectFree.asp

/Jesper

Fra : Per Andreasen

Dato : 12-04-11 18:55

"Jesper Ravn" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> mvh Per

Ok, Jeg har tidligere haft rigtig gode erfaringer med Macrium Reflect

Tak til Jesper. Det var lige det, jeg eftersøgte.

mvh Per

Fra : Edmund

Dato : 01-05-11 12:59

Den 11-04-2011 20:09, Per Andreasen skrev:
> og det er meget
> vanskeligt at udbedre en fejl i et sikkerhedsimage.

Hvad mener du med dette.

--
Mvh Edmund

Fra : molped

Dato : 02-05-11 03:25

On 11 Apr., 20:09, "Per Andreasen" <per.andrea...@gmail.com> wrote:
> [...]
> også virker på Windows 7?
>
>                             På forhånd tak for hjælpen    Per Andreasen

Hej!

Brug Driveimage XML
http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm
til at lave et image af din system-disk.

Ved gendannelse kan du bruge BartPE bootdisk
http://www.nu2.nu/pebuilder/
som er en Windows live-cd, som du booter fra.
Den indeholder bl.a. en version af Driveimage XML,
som du bruger til at kopiere dit image tilbage på
harddisken med - og så er du kørende igen.