Mossige?
Fra : Patruljen

Dato : 07-04-11 17:33

Hej Mossige.

Kan du huske hvilken tråd det var, hvori du bad Per Rønne lave en
dansk oversættelse af en tekst til Andreas Falck - fordi han
formentlig ikke forstår engelsk?

Best regards -

Fra : Harald Mossige

Dato : 08-04-11 01:10

Den 08.04.2011 01:32, skreiv Patruljen:

> [...]
>
> Kan du huske hvilken tråd det var, hvori du bad Per Rønne lave en
> dansk oversættelse af en tekst til Andreas Falck - fordi han

Da tror jeg du har missforstått meg.

Bakgeunnen er en hendelse for mange år siden. En diskusjon om AFs ikke
fulle folkeskole. Det var AF selv som innrømmet at han ikke hadde lært
engelsk i "folkeskolen. Det var Per Rønne som trakk konklusjonen om
lengden på "folkeskolen eller AFs alder. Det er med denne kunnskapen jeg
iriteres over at Per Rønne gir pekerer til engelsk tekst. Jeg ser det
som sansynlig at jeg har kommet med "sleivet kjeft" i den anledningen.

Det er også godt mulig at jeg tar fullstendig feil.

HM

Fra : Patruljen

Dato : 08-04-11 04:45

On 8 Apr., 02:09, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> Den 08.04.2011 01:32, skreiv Patruljen:

> Da tror jeg du har missforst tt meg.
>
> Bakgeunnen er en hendelse for mange r siden. En diskusjon om AFs ikke
> fulle folkeskole. Det var AF selv som innr mmet at han ikke hadde l rt
> engelsk i "folkeskolen. Det var Per R nne som trakk konklusjonen om
> lengden p "folkeskolen eller AFs alder. Det er med denne kunnskapen jeg
> iriteres over at Per R nne gir pekerer til engelsk tekst. Jeg ser det
> som sansynlig at jeg har kommet med "sleivet kjeft" i den anledningen.
>
> Det er ogs godt mulig at jeg tar fullstendig feil.

Jo. Jeg husker somend godt at Andreas lavede ballade :)
Men det er iorden - nu. Jeg fandt den tråd hvori udvekslingen foregik.
Per Rønne bragte nogle interessante eksempler på, hvordan Biblen
formår at modsige sigselv.

Selvmodsigelser i en tekst - er en del af det man kalder: Den indre
kildekritik. En ydre kildekritik af et tekstindhold handler så om at
verificere: Henvisninger til ydre - fakuelle - forhold. Forhold som
kan verificeres, bekræftes eller afkræftes.

Det var bare det, jeg var interesseret i. Ikke fordi, jeg forventer,
at de herværende kristne kan give respons på en saglig kilde-analyse
af Biblen. Her foretrækker man at tæske på alt andet end liige at
kikke på, det grundlag man selv står på :)
Jeg kan bruge det i en anden sammenhæng.