mistede indlæg i Mozilla Thunderbird
Fra : Vidal

Dato : 07-04-11 09:52

Hvis jeg kommer til at vælge et indlæg, mens MT er ved
at hente nye indlæg, kommer det til at stå som tomt.

Dvs indlægget er der med subj. og afsender, men der er
ingen tekst.

Er der noget at gøre ved det? Det kan være noget generende.

----------
Mozilla 3.1.9

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.9

XP sp3 fuldt opdateret.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-04-11 10:25

Vidal skrev:
> Hvis jeg kommer til at vælge et indlæg, mens MT er ved
> at hente nye indlæg, kommer det til at stå som tomt.

Du har tilsyneladende en dårlig forbindelse. Jeg har ofte
været ude for det, når jeg er i udlandet, hvor ping-tiderne
kan være lange. Og det er, som du skriver, ofte, når der
samtidig udføres andre opgaver, at det sker.

Thunderbird husker indlægget, så længe programmet er åbent,
hvorfor det ikke hjælper noget at prøve at hente det igen.
Det hentes bare fra hukommelsen, og så er du lige vidt.

Men hvis du lukker Thunderbird ned og genstarter programmet,
så er indlægget ikke længere i hukommelsen, og så kan det
hentes. Men vent lidt, efter du har genstartet Thunderbird,
for i starten hentes nye mails og antal indlæg i
nyhedsgrupperne, og så risikerer du, at problemet gentages.

Jeg kender desværre ikke andre løsninger. Jeg har selv
prøvet at lege med time out-indstillingerne, uden det har
gjort nogen forskel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Vidal

Dato : 07-04-11 13:23

Den 07-04-2011 11:24, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> jeg er i udlandet, hvor ping-tiderne kan være lange. Og det er, som du skriver,
> ofte, når der samtidig udføres andre opgaver, at det sker.

Det tror jeg nu ikke, men jeg ved ikke, hvordan man
måler ping-tider. Jeg har aldrig oplevet noget problem
med Outlook.

> [...]
>
> Men hvis du lukker Thunderbird ned og genstarter programmet, så er indlægget
> ikke længere i hukommelsen, og så kan det hentes.

Ok, det havde jeg ikke bemnærket

> Men vent lidt, efter du har
> genstartet Thunderbird, for i starten hentes nye mails og antal indlæg i
> nyhedsgrupperne, og så risikerer du, at problemet gentages.

Ja.

> Jeg kender desværre ikke andre løsninger. Jeg har selv prøvet at lege med time
> out-indstillingerne, uden det har gjort nogen forskel.

Nej, men hvis indlæggene dukker op efter en genstart, så er
det også ok.

Tak for rådene.

--
Venlig hilsen,