Hjælp til tydning, Nykøbing Mors 1812
Fra : ALKolsen

Dato : 06-04-11 10:56

På AO i KB for Thisted Amt, Morsø Sønder, Nykøbing, 1762-1814, opslag
136:

Jeg tyder:
Den 20de Octob: meldte sig til Ægteskab Ungkarl Anders Christian
Christensen af Tinstrup ved Thisted i Thye og Pigen Anne Cathrine
Gravesen af Nykjøbing

OG så kommer det svære.

At intet imod Loven kan finde dette Ægteskabs Fuldbyrdelse, derfor
indestaar som Forlovere

- og jeg tror det sidste er forkert.

Er der nogen der kan tyde det korrekt?

mvh
Anne Lise
8960 Randers

Fra : Arne Nielsen

Dato : 06-04-11 20:17

Den 06-04-2011 18:55, ALKolsen skrev:
> [...]
> Gravesen af Nykjøbing
>
> OG så kommer det svære.
>
> At intet imod Loven kan finde dette Ægteskabs Fuldbyrdelse, derfor

Det klarede du da helt godt:

Den 20de Octob: meldte sig til Ægteskab Ungkarl Anders Christian
Christensen af Tinstrup ved Thisted i Thye og Pigen Anne Cathrine
Gravesen af Nyekjøbing. At intet imod Loven kan hindre dette Ægteskabs
Fuldbyrdelse, derfor indestaaer som Forlovere
Niels Gravesen, Lars Møller
Copulerede d. 6te December 1812.

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : ALKolsen

Dato : 08-04-11 14:33

On 6 Apr., 21:16, Arne Nielsen <ar...@post03.tele.dk> wrote:

> Det klarede du da helt godt:
>
> Den 20de Octob: meldte sig til gteskab Ungkarl Anders Christian
> Christensen af Tinstrup ved Thisted i Thye og Pigen Anne Cathrine
> Gravesen af Nyekj bing. At intet imod Loven kan hindre dette gteskabs
> Fuldbyrdelse, derfor indestaaer som Forlovere
> Niels Gravesen, Lars M ller
> Copulerede d. 6te December 1812.
>
> Venlig hilsen
> Arne

Hej Arne,

tusind tak - og selvfølgelig var det HINDRE - det kunne jeg slet ikke
læse. Tak for hjælpen
mvh
anne lise