Oplysninger i tilgangsliste
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-04-11 20:50

Skanderborg Amt, Hjelmslev Kirke, Venge Sogn 1839/58

Opslag 20, 12. jan. 1849 - Niels Jacobsen og ane Marie Christensdatter.

Hvorledes skal datoerne under Bemærkninger tolkes?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 04-04-11 22:33

vac. = vaccineret

vh
Svend Haakon

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-04-11 22:36

Sv. Haakon Jensen wrote:

> vac. = vaccineret

OK, tak.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-04-11 23:37

Erik Ginnerskov wrote:

> Opslag 20, 12. jan. 1849 - Niels Jacobsen og Ane Marie
> Christensdatter.

Samme Ane Marie Christensdatter volder en del problemer. Jeg kan se af FT
Venge 1855 (opslag 6) og 1860 (opslag 5), at hun er flyttet dertil efter
yngste søns dåb i Dover i 1854.

Faderens fødsel er fundet i Dover i 1821 og hans død i 1879. Deres vielse i
Skanderup i 1845.

Men hende kan jeg ikke finde overhovedet, hverken den ene eller anden ende
af livet. Kun at de fik en søn i 1848 i Mjesing og som sagt en søn mere i
1854.

Tilgangsliste Mjesing 1842/88 opslag 219

FT 1855 Venge opslag 6

FT 1860 Venge opslag 5 24. familie

Hun skulle ifølge alle kendte data være født omkring 1812/13 i Vitved. Det
nærmeste er 1771/1813 opslag 331 øverst, jeg kan ikke tyde forældrenes
navne, men synes ikke at der står Christen for faderen.

Er jeg så heldig, at nogen ligger inde med oplysninger om hende?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 05-04-11 23:53

Den 06-04-2011 00:36, Erik Ginnerskov skrev:

> [...]

> nærmeste er 1771/1813 opslag 331 øverst, jeg kan ikke tyde forældrenes
> navne, men synes ikke at der står Christen for faderen.

Hej

Den ser ud til at være god nok.

Ane Marie, født 10 december 1812
Forældrene er Christen Sørensen og