Pre trib
Fra : Ole Madsen

Dato : 04-04-11 12:16

et argument for at vi ikke skal i gennem trængselen, finder vi et eksempel
på ved dommen over sodoma og gomorra, englene kunne ikke dømme byen før Lot
og hans familie var ude af byen, hvis dette er en begrænsning Gud har lagt
på ham selv, så må det jo også gælde for tiden hvor trængselen skal ske.

eller hvad mener i?

Ole

Fra : Vidal

Dato : 04-04-11 12:38

Den 04-04-2011 13:15, Ole Madsen skrev:
> [...]
> familie var ude af byen, hvis dette er en begrænsning Gud har lagt på ham selv,
> så må det jo også gælde for tiden hvor trængselen skal ske.

Det rammer jo hele jorden, så hvis de kristne skal
væk fra den, kommer vi jo ud i det fantastiske, ikke
at det ikke allered er foreslået i 'Left Behind'
romanerne.

Det er renfantasi, bøgerne altså, deres synspunkter kan
ikke dokumenteresi biblen, så vidt jeg ved.

Jeg ved ikke bestemt, hvad du tænker på. Noget tyder på,
Gud i sin almagt er i stand til at beskytte dem, han ønsker
skal overleve.

Er det Paulus i Thessalonikerne, du tænker på:

v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds
basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå
først. v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen
med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren.
v18 Trøst derfor hinanden med disse ord.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-04-11 12:52

"Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid
> være sammen med Herren. v18 Trøst derfor hinanden med disse ord.

vi er jo frelste af nåde fra Guds vrede, som ramte Jesus på korset for vores
synders skyld, Jesus blev somemiddel og betaling så vi kunne gå fri af
straf, men trængselen er jo Guds vredes dom, og hvis den er det, så må
menigheden jo fjernes da den jo ikke skal dømmes for noget Jesus allerede
har betalt p risen for

Ole

Fra : Vidal

Dato : 04-04-11 13:08

Den 04-04-2011 13:51, Ole Madsen skrev:

> [...]
> fjernes da den jo ikke skal dømmes for noget Jesus allerede har betalt p risen for

Jo, jeg kan godt se din pointe, men prøv at se Åbenbaringen.
Det ser ikke ud som om, kristne er særligt beskyttede for de
begivenheder, der kommer.

F.eks. Åb 8

v13 Og jeg så: Jeg hørte en ørn, der fløj midt oppe under himlen, sige med høj
røst: »Ve, ve, ve over dem, der bor på jorden, når de andre basunstød lyder fra
de tre engle, som skal til at blæse.«

Men noget senere, hvis ellers kronologien holder, siges der:

v7 Det fik givet magt til at føre krig mod de hellige og besejre dem, og det
fik givet magt over hver stamme og folk, tungemål og folkeslag. v8 Og alle, der
bor på jorden, vil tilbede det, enhver, hvis navn ikke, fra verden blev
grundlagt, står skrevet i livets bog, det slagtede lams bog. v9 Har nogen øre,
skal han høre!
v10 Skal nogen i fangenskab, kommer han i fangenskab,
skal nogen falde for sværdet, falder han for sværdet.
Her kræves der udholdenhed og tro af de hellige!

Og senere: 14:13

Og jeg hørte en røst fra himlen sige: »Skriv: Salige er de døde, som fra nu af
dør i Herren. Ja, siger Ånden, de skal hvile efter deres møje, for deres
gerninger følger dem.«

Desværre har jeg ikke lige tid til at følge det her helt til
dørs, men jeg prøver senere.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-04-11 14:27

> [...]
> deres gerninger følger dem.«
>
> Desværre har jeg ikke lige tid til at følge det her helt til

jeg kan godt følge dig, men hvilke hellige er det? der er bestemt nogen der
kommer til at dø i den periode for deres tro, men ser vi på de 7 menigheder,
så er der en der særligt er lovet at blive friet for at gå igennem den,
nemlig den anden sidste, hvor Laodikea får at vide at de skal igennem

Revelation 3:10 10 Efterdi du har bevaret mit Ord om Udholdenheden, vil
også jeg bevare dig ud af Fristelsens Stund, som skal komme over hele
Jorderige for at friste dem, som bo på Jorden.

strongs siger:

1537 evk ek {ek} or evx ex {ex}
Meaning: 1) out of, from, by, away from
Origin: a primary preposition denoting origin (the point whence action or
motion proceeds), from, out (of place, time, or cause; literal or
figurative;; prep
Usage: AV - of 367, from 181, out of 162, by 55, on 34, with 25, misc 97;
921

væk fra, ud af, fra, ved

Barclay Newman siger:

vk preposition

[UBS] evk (evx before vowels) prep. with gen. from, out from, away from; by,
by means of, by reason of, because; for; on, at; of

noget andet er også, hvorfor kommer trængselen? hvem er den bestemt for?
hvad skal den udrette?

hvor skal nogle af endetids episoderne udsille sig? hvis vi ser på
evangelierne, så er det klart at det vil være omkring og i Israel,
Jerusalem, hvorfor jeg mener de hellige mere er dem der kommer til tro, "når
de seger, velsignet være han som kommer i Herrens navn, skal Messias komme"
løst gengivet

D31 Matthew 23:39 Thi jeg siger eder: I skulle ingenlunde se mig fra nu af,
indtil I sige: Velsignet være den, som kommer, i Herrens Navn!"

hvem siger Jesus dette til? hvem ellers end Israel, altså ikke menigheden,
for vi ser ham jo ved troen når vi læser i bibelen og når han åbenbare sig
for osi skrift eller handling

KH

Ole

Fra : Vidal

Dato : 04-04-11 15:12

Den 04-04-2011 15:26, Ole Madsen skrev:

> [...]
>
> [UBS] evk (evx before vowels) prep. with gen. from, out from, away from; by, by
> means of, by reason of, because; for; on, at; of

Jeg håber så, at menigheden i Filadelfia er lutheranerne.
For det bliver en frygtelig tid. Ikke noget man sådan
lige længes efter.

> noget andet er også, hvorfor kommer trængselen?

Fordi gudløsheden breder sig. Det er ikke de gudløse,
Gud har skabt verden til

> hvem er den bestemt for?

De gudløse, som skal udryddes, så de gudstroende
kan arve jorden. Så den er bestemt for alle.

> hvad
> skal den udrette?

Udrydde de gudløse. Dem, der ikke tror på Gud, skal væk.

Sådan læser jeg apokalypsen.

> [...]
> mener de hellige mere er dem der kommer til tro, "når de seger, velsignet være
> han som kommer i Herrens navn, skal Messias komme" løst gengivet

Det er en global sag. Det betyder meget at få udryddet
Babylon, der såvidt jeg kan se, er USA. Efter USA er
blevet delt i tre dele i en indre uro, kommer østens konger,
Kina og kompagni efter mit bedste skøn, mod Europa, fordi
vi ikke længere er beskyttet af USA's militærmagt, og de tager
alt det mellemliggende med, styret af en karismatisk leder.

Rusland går samtidig til angreb på Vesteuropa, men det står
der ikke så meget om i Apok.

Derefter vil jorden blive ramt at en stor asteroide, der
forårsager et globalt jordskælv og et kæmpe vulkanudbrud, der
udrydder stort set alt liv i USA/Babylon og som dækker hele
jorden med en kraftig askesky, der også udrydder meget liv.

Det vil standse Østens konger og Ruslands fremmarch.

> [...]
> vi ser ham jo ved troen når vi læser i bibelen og når han åbenbare sig for osi

Der er dele af apokalypsen, der kan læses som ikke for kristne,
men for jøderne.

Men vi har jo vor tro fra Jesus, så i en eller anden forstand er
vi inkluderet i Jesus' 'I'. For Jesus er også jødernes, selv om de
ikke vil vide af ham.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-04-11 17:27

> Jeg håber så, at menigheden i Filadelfia er lutheranerne.
> For det bliver en frygtelig tid. Ikke noget man sådan
> lige længes efter.

jeg tror vi skal holde os fra at sige hvem det er og hvem det ikke er, ikke
at jeg langer ud efter dig, men jeg er ikke sikker på at vi ved det

> Fordi gudløsheden breder sig. Det er ikke de gudløse,
> Gud har skabt verden til

hvorfor hedder den Jakobs trængsel?

> [...]
> vi ikke længere er beskyttet af USA's militærmagt, og de tager
> alt det mellemliggende med, styret af en karismatisk leder.

ok, det med babylon er jeg ikke sikker på jeg ved noget om

> [...]
> udrydder stort set alt liv i USA/Babylon og som dækker hele
> jorden med en kraftig askesky, der også udrydder meget liv.

hvor har du det fra?

> Det vil standse Østens konger og Ruslands fremmarch.

> Der er dele af apokalypsen, der kan læses som ikke for kristne,
> men for jøderne.

enig

KH

Ole

Fra : Vidal

Dato : 04-04-11 21:21

Den 04-04-2011 18:26, Ole Madsen skrev:

> [...]
>
> jeg tror vi skal holde os fra at sige hvem det er og hvem det ikke er, ikke at
> jeg langer ud efter dig, men jeg er ikke sikker på at vi ved det

Hvor finder du det?

> ok, det med babylon er jeg ikke sikker på jeg ved noget om

Babylon bliver i åbenbaringen beskrevet sådan her:

Det er en nation,

- som udøver verdensherredømme (17:18)
- som er verdenshandelens midtpunkt (17:4)
- hvis købmænd er jordens magthavere (18:23)
- og som er i besiddelse af al jordens pragt

Hvis vi tager udgangspunkt i nutiden, passer det kun på
en nation.

> hvor har du det fra?

Fra Åbenbaringen.

Åb 8:

v10 Den tredje engel blæste i sin basun, og en stor stjerne, der brændte som en
fakkel, faldt ned fra himlen og faldt på en tredjedel af floderne og
kildevældene. v11 Den stjernes navn er Malurt. Og en tredjedel af vandet blev
til malurt, så mange mennesker døde af vandet, fordi det blev bittert.

v12 Den fjerde engel blæste i sin basun, og en tredjedel af solen og en
tredjedel af månen og en tredjedel af stjernerne blev ramt, så en tredjedel af
dem formørkedes, og dagen mistede en tredjedel af sit lys og natten ligeså.

Åb 6:

v12 Og jeg så: Da Lammet brød det sjette segl, kom der et stort jordskælv, og
solen blev sort som en sæk, og hele månen blev som blod, v13 og himlens
stjerner faldt ned på jorden, som et figentræ taber sine frugter, når stormen
rusker i det. v14 Og himlen blev trukket væk, som en bogrulle rulles sammen, og
hvert bjerg og hver ø blev flyttet fra deres plads. v15 Og jordens konger og
stormænd og hærførere og rigmænd og magthavere og hver træl og fri skjulte sig i
huler og klippekløfter. v16 Og de sagde til bjerge og klipper: »Fald ned over
os og skjul os for ham, som sidder på tronen, og for Lammets vrede. v17 For nu
er deres vredes store dag kommet, og hvem kan da bestå?«

Som jeg læser det, dækker de tre alle sammen den samme begivenhed.

Åb 18:

Faldet, ja, faldet er det store Babylon,
det er blevet bolig for dæmoner,
skjul for alle urene ånder,
skjul for alle urene fugle
og skjul for alle urene og afskyelige dyr.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Ole Madsen

Dato : 05-04-11 05:21

> Hvor finder du det?

D31 Jeremiah 30:7 Thi stor er denne Dag, den er uden Lige, en Trængselstid
for Jakob, men fra den skal han frelses.
KJV Jeremiah 30:7 Alas! for that day is great, so that none is like it: it
is even the time of Jacob's trouble; but he shall be saved out of it.

dette siger mig at det handler om Israel, og ikke de kristne

> [...]
> - hvis købmænd er jordens magthavere (18:23)
> - og som er i besiddelse af al jordens pragt
>
> Hvis vi tager udgangspunkt i nutiden, passer det kun på

hvis vi ser tilbage på babylon, så var det en afgudsdyrkende nation, måske
det er mere noget med religion at gøre men jeg ved det ikke

> [...]
> som sidder på tronen, og for Lammets vrede. v17 For nu er deres vredes
> store dag kommet, og hvem kan da bestå?«

tak

Ole

Fra : Vidal

Dato : 05-04-11 09:53

Den 05-04-2011 06:21, Ole Madsen skrev:

> "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen

Min smiley skal angive, det er en spøg. Men selvfølgeligt
kan vi da ikke vide noget om det.

> [...]
> even the time of Jacob's trouble; but he shall be saved out of it.
>
> dette siger mig at det handler om Israel, og ikke de kristne

Jo, det er en stor forjættelse, Israels fremtid, men det
lægger sig ikke nødvendigvis i vejen for Åbenbaringens
kristne perspektiv.

Jeremias kendte jo ikke Jesus og kunne ikke vide noget om
kristendommen.

Er det din mening, at kristne ikke skal frelses i den store
trængsel, men det hele går på jødernes fremtid og frelse.

Som jeg læser Jeremias, giver han en profetisk tale om, hvordan
det skal gå Israel, hvis de smider deres afguder på porten og
udelukkende tror på Gud. Og hvis man skal være lidt skarp,
jøderne hørte ikke efter Jeremias, og derfor faldt Jerusalem
og folket blev kastet ud i landflygtighed. Derfor kan man spørge,
vil resten af forjættelserne om Israels fremtid gå i opfyldelse?

> hvis vi ser tilbage på babylon, så var det en afgudsdyrkende nation, måske det
> er mere noget med religion at gøre men jeg ved det ikke

Måske ser Gud religionen i det, jeg nu kalder det nye Babylon,
som afgudsdyrkelse. I USA er religionen ofte baseret på at
skaffe penge, noget vi med god grund, med Jesus ord in mente,
kan anse for at være en vederstyggelighed for Gud.

v12 Så gik Jesus ind på tempelpladsen, og han jog alle dem ud, som solgte og
købte dér, og han væltede vekselerernes borde og duehandlernes bænke, v13 og
gør det til en røverkule.«

Det, vi ser i bibelbæltet af kristen religion, ligger meget langt
fra min religion. Måske Gud slet ikke bryder sig om fundamentalisme?
Så måske *er* det en afgudsdyrkende nation vi ser på?

Derfor ikke.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Harald Mossige

Dato : 04-04-11 13:59

Den 04.04.2011 13:51, skreiv Ole Madsen:

> [...]
> fri af straf, men trængselen er jo Guds vredes dom, og hvis den er det,
> så må menigheden jo fjernes da den jo ikke skal dømmes for noget Jesus

Ja, det *er* vanskelig når bibelen gir flere motstridende opplysninger
på en gang. Under pietismen skulle vi alltid velge det verste senarie.

En annen vi kjenner velger bort *alt* det onde.

Fritt valg!

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-04-11 13:06

> [...]
> i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid
> være sammen med Herren. v18 Trøst derfor hinanden med disse ord.

ja, men også i Åb 4.1

Revelation 4:1-2 D31 Revelation 4:1 Derefter så jeg, og se, der var en Dør
åbnet i Himmelen, og den første Røst, hvilken jeg havde hørt som af en
Basun, der talte med mig, sagde: Stig herop, og jeg vil vise dig, hvad der
skal ske herefter. 2 Straks henryktes jeg i Ånden; og se, en Trone stod i
Himmelen, og en sad på Tronen,

"Derefter", efter hvad? efter alt det med menighederne, efter den tidsalder,
derefter så var der en dør åbnet i himmelen", som er en type for
bortrykkelsen af menigheden.

vi finder også en type i Noah, han blev lukket inde så han ikke kom under
den dom der ramte jorden.

KH

Ole

Fra : Vidal

Dato : 04-04-11 14:31

Den 04-04-2011 14:05, Ole Madsen skrev:

> [...]
> herefter. 2 Straks henryktes jeg i Ånden; og se, en Trone stod i Himmelen, og en

Mener du 'herefter'? I den nye oversættelse står der:

»Kom herop, så vil jeg vise dig, hvad der siden skal ske.«

Altså tiden, der kommer, selve apokalysen.

> efter alt det med menighederne, efter den tidsalder,
> derefter så var der en dør åbnet i himmelen", som er en type for bortrykkelsen
> af menigheden.

Tror du ikke bare, det er en "indgang" til synet.

> vi finder også en type i Noah, han blev lukket inde så han ikke kom under den
> dom der ramte jorden.

Det er jo ikke noget, man kan sige noget nøjagtigt om,
man kan læse teksten og gøre sine formodninger. Jeg synes
umiddelbar, som jeg husker det, ikke teksten giver noget
løfte om, den kristne skal beskyttes mod hændelserne.

Tværtimod skal vi jo angribes af ateisterne, som skal
forfølge og fængsle og overvinde os.

Indtil Babylons fald vil ateisterne også gøre Guds arbejde,
fordi det har han indgivet dem. Først derefter får de kniven,
så at sige.

Det er jo heller ikke særligt mange, der skal overleve trængslerne,
som jeg læser det. Så der bliver kun en lille skare tilbage. Krig,
sult og sygdom vil tage sin del også af de kristne.

Desværre, det er nok kun meget få, der vil få den beskyttelse, du
taler om, om nogen overhovedet, hvis overhovedet nogen. Tiden der
går forud for mørket, vil ikke blive behageligt for nogen.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-04-11 17:34

> Mener du 'herefter'? I den nye oversættelse står der:

1948 oversættelse tror jeg

> »Kom herop, så vil jeg vise dig, hvad der siden skal ske.«
>
> Altså tiden, der kommer, selve apokalysen.

enig

> Tror du ikke bare, det er en "indgang" til synet.

metatauta, tror jeg det staves, "herefter" står flere gange, så jeg tror der
er noget kronologi i det

> [...]
> umiddelbar, som jeg husker det, ikke teksten giver noget
> løfte om, den kristne skal beskyttes mod hændelserne.

der står at Guds levende menighed skal overvinde og slå satans porte ind,
men her i Åbenbaringen ser vi dem slået ihjel, altså må det være en anden
gruppe af mennesker, elles modsiger det jo hinnanden, og det gør bibelen
ikke

> [...]
> taler om, om nogen overhovedet, hvis overhovedet nogen. Tiden der
> går forud for mørket, vil ikke blive behageligt for nogen.

mange vil dø for deres tro , helt sikkert, det står der jo, men som sagt, så
tror jeg det er en anden gruppe af troende end os

KH

Ole

Fra : Vidal

Dato : 04-04-11 21:29

Den 04-04-2011 18:34, Ole Madsen skrev:

> [...]
>
> enig

> metatauta, tror jeg det staves, "herefter" står flere gange, så jeg tror der er

Jo, der står 'derefter' 7-8 gange i Åb og det beskriver helt
sikkert en kronologi, selv om kronologien ikke er helt åbenlys
gennem hele åbenbaringen.

> [...]
> mennesker, elles modsiger det jo hinnanden, og det gør bibelen ikke

Hvor står det? Vil du angive, hvor du finder det?

Bygger du det på noget bestemt?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Ole Madsen

Dato : 05-04-11 05:24

> [...]
> gennem hele åbenbaringen.
>
> Hvor står det? Vil du angive, hvor du finder det?

D31 Matthew 16:18 Så siger jeg også dig, at du er Petrus, og på denne Klippe
vil jeg bygge min Menighed, og Dødsrigets Porte skulle ikke få Overhånd over
den.

> Bygger du det på noget bestemt?

med henvisning til det skriftsted ejg har skrevet i denne post, de troende
skal kunne stå sig imod satan, men det gør de jo ikke i trængselstiden

Ole

Fra : Vidal

Dato : 05-04-11 09:54

Den 05-04-2011 06:24, Ole Madsen skrev:

> "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> D31 Matthew 16:18 Så siger jeg også dig, at du er Petrus, og på denne Klippe vil
> jeg bygge min Menighed, og Dødsrigets Porte skulle ikke få Overhånd over den.

Jo, men det betyder jo ikke kristne ikke dør. Vi
dør alle på et tidspunkt, kristne såvel som gudløse.

> med henvisning til det skriftsted ejg har skrevet i denne post, de troende skal
> kunne stå sig imod satan, men det gør de jo ikke i trængselstiden

Nogle gør, andre gør ikke. Det er svært at ofre sit liv
for troen.

--
Venlig hilsen,

Vidal.

Fra : Ole Madsen

Dato : 05-04-11 10:19

> Jo, men det betyder jo ikke kristne ikke dør. Vi
> dør alle på et tidspunkt, kristne såvel som gudløse.

jeg tror måske også at de første kristne var bedre rustet teologisk end vi
er det idag, men det burde ikke være sådan men ja, kristne dør dagligt også
idag for deres tro

> Nogle gør, andre gør ikke. Det er svært at ofre sit liv
> for troen.

det tror jeg du har ret i

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 05-04-11 10:20

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen

Vidal

af en eller anden grund kan jeg ikke svare på dine indlæg, de sidste mener
jeg, ved ikke hvorfor, kan du forklare mig problemet?

Ole

Fra : Vidal

Dato : 05-04-11 10:45

Den 05-04-2011 11:19, Ole Madsen skrev:

> "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
>

> Vidal
>
> af en eller anden grund kan jeg ikke svare på dine indlæg, de sidste mener jeg,
> ved ikke hvorfor, kan du forklare mig problemet?

Jeg kan se, du bruger Microsoft Windows Mail, som jeg
slet ikke kender.

Måske har det noget med det at gøre? Hvis du gider, kan
du oprette en gmailkonto og besvare ad den vej, altså
via googlegroups.

Jeg selv bruger Mozilla Thunderbird uden problemer.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Ole Madsen

Dato : 05-04-11 10:50

> [...]
> du oprette en gmailkonto og besvare ad den vej, altså
> via googlegroups.
>
> Jeg selv bruger Mozilla Thunderbird uden problemer.

ok

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 05-04-11 12:06

Den 05.04.2011 11:50, skreiv Ole Madsen:

> "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> ok

Jeg kan sterkt anbefals samme programmet, men "ateister" skall være
forsiktige med å gi råd til religiøse f ....

HM

Fra : Vidal

Dato : 05-04-11 13:04

Den 05-04-2011 13:05, Harald Mossige skrev:
> Den 05.04.2011 11:50, skreiv Ole Madsen:

> Jeg kan sterkt anbefals samme programmet, men "ateister" skall være forsiktige
> med å gi råd til religiøse f ....

Nej, det er helt fint, når du bare gentager mine råd.
Så er du på rette vej.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Vidal

Dato : 06-04-11 08:52

> [...]
>
> af en eller anden grund kan jeg ikke svare på dine indlæg, de sidste mener jeg,
> ved ikke hvorfor, kan du forklare mig problemet?

Hej Ole.

Hvad sker der, når du forsøger at svare. Får du en
fejlmeddelelse? Eller hvad sker der?

Jeg ville gerne have set dine svar i denne
meningsudveksling.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-04-11 09:43

> [...]

> Hvad sker der, når du forsøger at svare. Får du en
> fejlmeddelelse? Eller hvad sker der?
>
> Jeg ville gerne have set dine svar i denne

jeg forsøger i denne tråd

> Min smiley skal angive, det er en spøg. Men selvfølgeligt
> kan vi da ikke vide noget om det.

den så jeg ikke, sorry

> [...]

> Er det din mening, at kristne ikke skal frelses i den store
> trængsel, men det hele går på jødernes fremtid og frelse.

jo, dem der kommer til tro eller omvender sig fordi de ikke var klar til
bortrykkelsen

> [...]
> og folket blev kastet ud i landflygtighed. Derfor kan man spørge,
> vil resten af forjættelserne om Israels fremtid gå i opfyldelse?

men når jøderne råber "Velsignet være han som kommer i Herrens navn" skal
Messias komme, jeg mener at profetierne mest omhandler jøderne, de er
Herrens banner, og deres formål er ikke slut endnu

> [...]
> fra min religion. Måske Gud slet ikke bryder sig om fundamentalisme?
> Så måske *er* det en afgudsdyrkende nation vi ser på?

der er meget der er kørt af sporet, metaltræthed så at sige, vi harbrug for
en vækkelse der fornyer kirken hele verden rundt

KH

Ole