POP contra IMAP
Fra : J W Nielsen

Dato : 04-04-11 15:15

Hej
Min udbyder (one.com) anbefaler, at man benytter IMAP i stedet for POP3.
Jeg har læst på deres supportside lidt om forskel mellem disse to... At man
ved IMAP beholder sine mails på serveren og derfor altid har adgangtil
dem...

Netop her har jeg lidt problemer:
Jeg har en stationær PC hjemme samt et par bærbare på arbejdet.
Ved POP3 systemet var det indstillet således, at når mine mails var vist på
den stationære PC, så blev de slettet på serveren. Tilgik jeg via de
bærbare, lod jeg mine mails ligge på serveren - de blev så slettet, når jeg
var hjemme på den stationære igen.

Nu (med IMAP) kan jeg se mine mails på den stationære, for derefter at få
dem igen på de 2 bærbare... Det er efter min ringe mening rigtigt dumt, men
kan det ændres noget sted?

Ligeledes har jeg nu fået yderligere en "mappe-struktur" i Outlook, så jeg
har en mappesamling vedr. mit arbejde (POP3) og en vedr. private mails
(IMAP) - før kom de i samme indbakke mm??
Kan det ændres?

Mvh Jørgen

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-04-11 16:43

J W Nielsen skrev den 04-04-2011 16:15:
> Min udbyder (one.com) anbefaler, at man benytter IMAP i stedet for POP3.

Jeg foretrækker også IMAP. Men der er jo den risiko, at udbyderen får
slettet mailene, og så har man mistet dem, med mindre man har sat sit
mailprogram op til at arkivere.

> Jeg har læst på deres supportside lidt om forskel mellem disse to... At
> man ved IMAP beholder sine mails på serveren og derfor altid har
> adgangtil dem...

Ja

> Nu (med IMAP) kan jeg se mine mails på den stationære, for derefter at
> få dem igen på de 2 bærbare... Det er efter min ringe mening rigtigt
> dumt, men kan det ændres noget sted?

Hvis alle PC'erne bruger IMAP burde de vise det samme. NÃ¥r en mail
markeres som læst på den ene PC skal de andre PC'er vise, at den er læst.