Blokere mail fra bestemt afsender i Outloo~
Fra : Torben Soerensen

Dato : 04-04-11 13:10

Hej

Jeg vil høre om der er mulighed for at blokere for mail sendt fra bestemt
mail-adresse (ex-kone) i Microsoft Outlook 2007?

Hilsen
Torben

Fra : Max

Dato : 04-04-11 15:12

Hej Torben

> Jeg vil høre om der er mulighed for at blokere for mail sendt fra
> bestemt mail-adresse (ex-kone) i Microsoft Outlook 2007?

Egentlig ikke hvis du da ikke selv har mailserveren. Men du kan
putte vedkommende adresse på listen over uønsket mail, så
ryger den i den folder. Men alt afhængig af hvem der sørger
for din mail burde du kunne lave en blokering direkte på
mailserveren.

Max

Fra : Ole C

Dato : 04-04-11 22:27

Max skrev blandt andet:

> Egentlig ikke hvis du da ikke selv har mailserveren. Men du kan
> putte vedkommende adresse på listen over uønsket mail, så
> ryger den i den folder.

Hm - i lillebroderen OE kan man da lave en meddelelsesregel så uønsket mail
slettes allerede på serveren.
Kan det tilsvarende ikke gøres i Outlook?

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-04-11 10:47

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen
> Hm - i lillebroderen OE

Jeg vil nu ikke kalde det for en lillebror - mere en fætter - de har
ikke ret meget med hinanden at gøre

> Kan det tilsvarende ikke gøres i Outlook?

Som Max er inde på, at kan man få det sorteret fra i en speciel mappe og
tømme den en gang imellem.

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-04-11 10:56

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
> Som Max er inde på, at kan man få det sorteret fra i en speciel mappe
> og tømme den en gang imellem.

Den mappe kan man så selv bestemme vha en regel, og kan godt være mappen
"Slettet post" - men det vil jeg så ikke kalde for en blokering.....

Fra : Lars E. P.

Dato : 05-04-11 06:44

Mon, 4 Apr 2011 14:09:35 +0200, skrev "Torben Soerensen"
<trs2880@live.dk> :

> [...]
>
>Jeg vil høre om der er mulighed for at blokere for mail sendt fra bestemt
>mail-adresse (ex-kone) i Microsoft Outlook 2007?

Prøv 'Guiden Regler' i menuen Funktioner, går ud fra at den også
findes i 2007-udgaven.

Jeg kan se at du har konto hos TDC. Hvis de går ind på den konto, kan
du via webmail lave en regel i det personlige spamfilter.

Hilsen Lars

Fra : Torben Soerensen

Dato : 05-04-11 11:11

Mange tak, prøver mig frem