Serridslev Børglum Hjørring Vrå - Emb - Se~
Fra : ulla elisa

Dato : 03-04-11 13:15

Serridslev Børglum Hjørring Vrå - Emb - Serridslev 1701 1717
opslag 207 nr.6
hjælp til tydning af dåb
den 30 maj hjemmedøbte peder pedersøn og maren M??? barn ??? og
resten er så utydelig
på forhånd tak
mvh
ulla elisa

Fra : Arne Nielsen

Dato : 04-04-11 07:55

Den 03-04-2011 21:15, ulla elisa skrev:
> [...]
> opslag 207 nr.6
> hjælp til tydning af dåb
> den 30 maj hjemmedøbte peder pedersøn og maren M??? barn ??? og

Der er nogle ord, jeg er i tvivl om, men ellers må der stå:

Dom. 1 post Trinit. d. 30 Maj inddøbte Jeg Peder Pedersens og Maren
Marqvarsdatters Barn paa Bachen, nom: Niels, hvis Daab blev af mig
confirmered Dom. 2 Trinit. d. 6 Junij. Ofverværende(?) Faddere: Jørgen
Henrichsen p. Bachen, Jens Nielsen i Synderhaugen, Karen Jensdatter p.
Bachen, O--- Laurs Hustru(?) i Nygaard.

nom, = navn, Bachen = bakken, p. = på, Synderhaugen = Sønderhaven

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : ulla elisa

Dato : 04-04-11 07:50

On Apr 4, 8:54 am, Arne Nielsen <ar...@post03.tele.dk> wrote:

> Der er nogle ord, jeg er i tvivl om, men ellers m der st :
>
> Dom. 1 post Trinit. d. 30 Maj indd bte Jeg Peder Pedersens og Maren
> Marqvarsdatters Barn paa Bachen, nom: Niels, hvis Daab blev af mig
> confirmered Dom. 2 Trinit. d. 6 Junij. Ofverv rende(?) Faddere: J rgen
> Henrichsen p. Bachen, Jens Nielsen i Synderhaugen, Karen Jensdatter p.
> Bachen, O--- Laurs Hustru(?) i Nygaard.
>
> nom, = navn, Bachen = bakken, p. = p , Synderhaugen = S nderhaven

> [...]

mange tak for hjælpen
mvh
ulla elisa