Istid på jorden inden den blev skabt?
Fra : Vidal

Dato : 02-04-11 09:28

Fra : Patruljen

Dato : 02-04-11 09:14

On 2 Apr., 10:27, Vidal <vi...@invalid.dk> wrote:
> http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/gyldent-som-er-mere-end-en-a...

Jeg sad netop og rodede med en opgave om Københavns historie..

De ældste kendt fund af mennesker omkring København er ca.12.000 år
gamle. Danmark var langt større da vandet var bundet i isdannelser.
Sjælland og Sverige var adskilt af en flod, som senere har udviklet
sig til Øresund. Derfor findes der spor efter bopladser midt ude i
Øresund, hvor kystlinierne gik - dengang.

Særligt interesserede kan evt læse her:
http://www.oresundstid.dk/arkiv/arkivalt.aspx?id=1096,1099,1100&tekst=-700&standard=J

Denne artikel er iøvrigt også ganske interessant i den forbindelse:
http://www.kalmus.dk/Fiskerstenalder/pdf-s%C3%A6rtryk%20mennesket%20&%20havet.pdf

Fig. 8. Kalø Vig I. Tilspidset stage, stukket lodret ned i marin gytje
– dele af det hidtil ældste faststående
fiskeanlæg fra Skandinavien, dateret til ca. 6400 f. Kr. Foto A.
Fischer.

Ved Pilhagen, ud for Landskrona er der fundet spor af en boplads,
somtilhører en tidligere del af Maglemosekulturen (fig. 9). Den har
tilsyneladende også ligget direkte ved havets bred – nærmere betegnet
på et sted,hvor en større å løb ud i havet. Der er dels tale om en
koncentration af bopladsflint på et plateau ca. 7 meter under nutidens
havoverflade12 og dels
om et vandaflejret lag på ca. 8 meters dybde. I denne aflejring er der
iagttaget skaller af marine mollusker (bl.a. blåmusling) og spor af
bosættelse i af bearbejdet træ, trækul, skaller af knækkede
hasselnødder og en spaltet knogle af rådyr. Træsager fra det
vandaflejrede lag er dateret til ca. 7000 f.Kr. (tabel 1).

Fra : tkruse

Dato : 02-04-11 19:38

On 2 Apr., 17:14, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> hasselnødder og en spaltet knogle af rådyr. Træsager fra det
> vandaflejrede lag er dateret til ca. 7000 f.Kr. (tabel 1).

det ved vi jo,,vi har hørt det utallige gange,,synes du ikke det høre
til i en anden gruppe
det kristne har mere med åndelig udvikling at gøre
og det er som når du mærker havet på din krop
men nu er du i luften
og ånden skal du lære at mærke
ja som du føler havet på din krop når du svømmer i det
du kan jo også føle varmen fra et bål
men det at føle ånden har du ingen træning i
kunne du føle ånden,,så havde du også skrevet om det og regnet det for
det vigtigste
og du ville ærve dig over dem som kommer med indlæg der ikke høre
denne gruppe til
at mine svar er havnet i andre grupper,,det er jeg ikke herre over
jeg svare her i kristen livssyn