MS Windows
briani 27239
Hvor forsvinder mine GB hen???
Fra : Kim Andersen

Dato : 01-04-11 12:46

Hej

Jeg har en uoverensstemmelse med hvad der er brugt af plads på min SSD disk
64GB med Windows 7 Home

Hvis jeg ser egenskaber på selve drevet C: er der brugt omkring 38 GB, men
hvis jeg Åbner C: og markere alle filer incl. skjulte mv. og vælger
egenskaber, så er der kun brugt ca. 21 GB. (21,2 i fysisk allokeret plads)

Jeg har givet windows lov til at bruge op til 3,5 GB til system recovery.

Min PC har 8 GB RAM, så det må være begænset hvad windows bruger af swap
disk (Ved ikke hvor jeg ser størrelsen)

Så mit regnestykker er:

C: brugt 38 GB
C:\filer brugt -21 GB
System recovery -3.5 GB

Hvor er så disse 13.5 GB så blevet af????

MVH

Kim Andersen

Fra : Heine Svendsen

Dato : 01-04-11 13:25

Den 01-04-11 13:46, Kim Andersen skrev:
> [...]
> C:\filer brugt -21 GB
> System recovery -3.5 GB
>
> Hvor er så disse 13.5 GB så blevet af????

Hvis du har 8 GB hukommelse, så vil jeg vædde på at din
virtuelle ram også tager 8 GB på harddisken, og stemmer
pengene så godt som de nu kan.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-04-11 14:14

Swapfil er default 1,5 x fysisk RAM. I dit tilfælde 12GB.
Du kan gøre din swapfil mindre men sæt den ikke til 0 da nogle
programmer kan finde på at nægte at køre uden.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kim Andersen

Dato : 01-04-11 16:11

Takker for svarene.

Jeg har fundet mine missing GB: 8196 GB i sawp fil og 5100 GB i Papirkurve
størrelse, ialt 13.3 GB

Kim