Private legepladser
Fra : Carsten

Dato : 31-03-11 02:05

Det er åbenbart kommet på mode at boligforeninger aflåser legepladser, så
kun beboere med nøgle kan benytte legepladserne.

Hvad er man bange for ? At de 2-3-årige stjæler en gratis gynge- eller
vippetur?

Formålet med lejepladser er jo bl.a. at børn får udviklet deres motorik. så
at begænse børns udfoldelse virker som et klart selvmål.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-11 12:10

Carsten <cjng5_fjern@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> kun beboere med nøgle kan benytte legepladserne.
>
> Hvad er man bange for ? At de 2-3-årige stjæler en gratis gynge- eller

Mon ikke de tænker på de ældste teenagere - drenge på 17, 18, 19 år ?

Typisk vil jeg i øvrigt tro at selve legepladserne ikke er aflåst, men
at de ligger i en gård som allerede er aflåst. Så modvirker man også
cykeltyverier.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk