Richard Dawkins Compares Creationism to Ho~
Fra : Patruljen

Dato : 30-03-11 09:43

Evolutionary biologist Richard Dawkins uses denial of the Holocaust as
an analogy for the battle against the theory of evolution being waged
in public schools by creationists.

Richard Dawkins Compares Creationism to Holocaust Denial:
http://www.youtube.com/watch?v=sb2uB4_7CBY

Fra : Vidal

Dato : 30-03-11 21:20

Den 30-03-2011 17:42, Patruljen skrev:

> Richard Dawkins Compares Creationism to Holocaust Denial:
> http://www.youtube.com/watch?v=sb2uB4_7CBY

Hehe.

Fra : Lyrik

Dato : 01-04-11 05:36

On 30 Mar., 22:19, Vidal <vi...@invalid.dk> wrote:

> Hehe.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Han er ikke længere den "Thor himself" der slynger sin tordenkile imod
skaberen! Næh nu er han bare et menneske som er rystet, fordi
evolutions-mantraet er begyndt at klinge med tvivlens vibrato.
Al den selvhøjtidelighed han har lagt for dagen, er lige så stille ved
at fordampe. Tilbage bliver der:"En ældre mand!" Det er ved at gå
smerteligt op for ham at han er en forgængelig skabning. Ikke "Thor
den almægtige"

Jens

Fra : tkruse

Dato : 01-04-11 20:19

On 1 Apr., 13:36, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> at fordampe. Tilbage bliver der:"En ældre mand!" Det er ved at gå
> smerteligt op for ham at han er en forgængelig skabning. Ikke "Thor

vi kan mærke kaffens virkning
vi mærker energien
kan vi bede i energien når energien mangler og energien kommer
kan vi forvandle triste tilstande ved at bede i glæden når glæden
mangler
her er en mægtig videnskab gemt
og ærveligt at det skal trampes ned af de fleste her i Kristus lære

Fra : Patruljen

Dato : 02-04-11 06:32

> [...]
> at fordampe. Tilbage bliver der:"En ældre mand!" Det er ved at gå
> smerteligt op for ham at han er en forgængelig skabning. Ikke "Thor

Din fantasi fejler skam ingenting. Sådan kunne jeg skrive, hvis jeg
var optimistisk.

Der er ingen grund til at antage, at Dawkins er rystet - fordi han
opfatter det sådan, at evolutions-teorien kan rystes eller at tvivlen
på evolutionsteorien er begyndt at vibrere. Dawkins er professor og
ved utvivlsomt at evolutionsteorien står på et solidt og
velunderbygget grundlag. Du kan blot kikke dig omkring her i gruppen -

De argumenter, som kreaionisterne er istand til at formulere er ikke -
argumenter. Det er påstande, som man end ikke forsøger at underbygge.
Og det er benægtelser, som man end ikke forsøger at begrunde. Hvis
niveauet virkelig går højt - poster man et par links. Og resten går ud
på at forklare, hvorfor man ikke mener, at man skal begunde sine
påstande ud i retorik såsom: "Man skal ikke kaste sine perler for
svin"

Sagen er - at der ikke er nogen perler at kaste med. Og på den måde
ligger niveaute langt under, hvad man kan opleve udspille sig, når
holocaust-benægtere går igang. Her argumenteres, der påpeges, der
rettes kildekritik mod kildematerialet osv.

Jeg har deltaget i indtil flere debatter, hvor såkaldte "holocaust-
benægtere" har medvirket. Og jeg må sige: Her kunne kreationister
sandelig lære et og andet. Man har et fint kendskab til de historiske
arbejdsmetoder. Og ikke mindst - man kender historien om Holocaust -
til tider - langt bedre end de faghistorikere, som man debaterer med.

Derfor kan almindelige mennesker komme gevaldigt på glatis og med
almindelige mennesker, mener jeg mennesker, som ikke har andet end et
ordinært kendskab til tingene eller besidder generel og almen viden.

Jeg havde forventet, at kreationister kunne argumentere for deres sag.
Og at man havde nogle spændende eller interessante problemstillinger,
der kunne tages op: vendes, drejes, analyseres og undersøges. Men der
er jo intet, som kan fremlægges. Man er end ikke inde i det stof, som
man forsøger at skyde på. De mest banale biologiske fagbegreber har
man ikke styr på eller overbik over. Man har intet begreb om det
grundlag man diskuterer på endsige om de rammer, som videnskaben
fungerer i. Nemlig videnskabsteorien.

Det var en forkert forventning. Kreationister har intet at spille ind
med.