MS Windows
briani 27239
Windows 7-novicen; 2. del
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-03-11 19:55

Hvorfor vil Windows 7 ikke acceptere at installere min 4 år gamle
printer og min 3 år gamle skanner? Hvad kan jeg gøre for at få
den til det?

Skal man virkelig udskifte sine eksterne enheder, hver gang man
anskaffer en ny Windows-version?

Mvh.: Spørge Jørgen

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-03-11 20:36

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> Hvorfor vil Windows 7 ikke acceptere at installere min 4 år gamle
> printer og min 3 år gamle skanner? Hvad kan jeg gøre for at få den til
> det?

Det vil nok være nemmere at svare på, hvis du fortæller hvilke, det
drejer sig om

Men ja - der er en del gammelt software og hardware, der ikke uden
videre vil fungere, så gamle er dine jo ikke - så fortæl, hvad det
drejer sig om - nogle har måske et tip til at finde drivere.

Vista-drivere vil i mange tilfælde kunne bruges i Windows 7 også.

> Skal man virkelig udskifte sine eksterne enheder, hver gang man
> anskaffer en ny Windows-version?

Nej - men der sker af og til ret store ændringer ifnm versionsskiftet -
og det skete f.x. ved overgangen fra XP til Vista og 7.

Jan

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-03-11 10:49

Jan Vestergaard skrev bl.a.:

> Det vil nok være nemmere at svare på, hvis du fortæller
> hvilke, det drejer sig om

Det drejer sig desandragende (som min kone siger) om henholdsvis
en Konica Minolta-printer model PagePro 1400W og om en HP-scanner
model Scanjet G3010.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-03-11 22:46

Jørgen Grandt skrev den 31-03-2011:

> Det drejer sig desandragende (som min kone siger) om henholdsvis en Konica
> Minolta-printer model PagePro 1400W

http://www.konicaminolta.dk/business-solutions/service-og-support/download-center.html

Samt et par klik mere

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-04-11 08:44

Jørgen Nielsen skrev:

> http://www.konicaminolta.dk/business-solutions/service-og-support/download-center.html
>
> Samt et par klik mere

Jo tak, det er forsøgt flere gange. Og hver gang med samme
nedslående resultat. Når hele installationsprocessen er
gennemført, får man denne irriterende meddelelse:
http://www.grandts.dk/images/Temp/Printerboevl.jpg
- selvom printeren if. en pdf-liste over samtlige modeller skulle
kunne anvendes i 64-bit Windows 7, når den angiveligt kan i
Vista.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-04-11 12:30

Jørgen Grandt skrev den 01-04-2011:

> [...]
> - selvom printeren if. en pdf-liste over samtlige modeller skulle kunne
> anvendes i 64-bit Windows 7, når den angiveligt kan i Vista.

Underligt... ifølge Microsoft er der drivere i din Win 7
Konica Minolta PagePro 1400W Laser Printer
This product installs automatically without extra software.

http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/Details.aspx?type=Hardware&p=Konica%20Minolta%20PagePro%201400W%20Laser%20Printer&v=Konica%20Minolta&uid=9J03311&pf=1&pi=9&c=Printers%20%26%20Scanners&sc=Laser%20Printers&os=64-bit

Som jeg læser det her er der drivere i Win 7 fra juli 2010
http://kmbs.konicaminolta.us/content/support/windows7.html

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-04-11 14:23

Og du har forsøgt at køre installationen som Administrator?
Højreklik, kør som Administrator.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-04-11 16:11

Jens Peter Karlsen skrev:

> Og du har forsøgt at køre installationen som Administrator?
> Højreklik, kør som Administrator.

Øh, næh! Det troede jeg, man var automatisk, hvis man ikke havde
bedt om at være andet. Så vil jeg da prøve at finde ud af, hvor
og på hvilket tidspunkt jeg skal foretage dette nødvendige(?)
højreklik ...

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-03-11 20:41

Kik på fabrikantens hjemmeside efter drivere til Windows 7.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-03-11 10:43

Jens Peter Karlsen skrev:

> Kik på fabrikantens hjemmeside efter drivere til Windows 7.

Det lykkedes mig at finde en driver til scanneren - endda to (32
og 64 bit) - og jeg installerede dem begge. Tror jeg nok. Skal
sådanne drivere ligge i en speciel mappe eller bibliotek, og skal
selve scannerprogrammet så installeres i samme, hvis det
overhovedet vil lade sig installere; det har det hidtil ikke
villet. Måske er jeg ude i samme problem, som Bertel skitserer.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-03-11 13:13

Jørgen Grandt skrev:

> Det lykkedes mig at finde en driver til scanneren - endda to (32
> og 64 bit) - og jeg installerede dem begge. Tror jeg nok. Skal
> sådanne drivere ligge i en speciel mappe eller bibliotek,

De lægger sig selv der hvor de skal ligge - forhåbentlig. Det
kræver ret nøje kendskab til OS'et hvis man skal placere en
driverfil manuelt.

> og skal selve scannerprogrammet så installeres i samme,

Nej, det er slet ikke nødvendigt. Programmer kan lægges hvor det
er mest praktisk. Når driverne er installeret korrekt, finder
programmerne dem på den plads de er programmeret til at søge på.

--
Bertel

Fra : Edmund

Dato : 30-03-11 22:55

Den 30-03-2011 20:55, Jørgen Grandt skrev:
> Hvorfor vil Windows 7 ikke acceptere at installere min 4 år gamle
> printer og min 3 år gamle skanner? Hvad kan jeg gøre for at få den til det?

Måske ved at aktivere update for hardware i kontrolpanel

http://i.imgur.com/tpltm.jpg

--
Mvh Edmund

Fra : Jan

Dato : 31-03-11 13:18

Den 30-03-2011 23:55, Edmund skrev:

> Måske ved at aktivere update for hardware i kontrolpanel
>
> http://i.imgur.com/tpltm.jpg

Den funktion kan jeg ikke finde, hvor kan det ellers være deaktiveret henne?

Mvh Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-03-11 16:01

Jan skrev:

> Den funktion kan jeg ikke finde, hvor kan det ellers være deaktiveret henne?

Kontrolpanel - System - Avancerede systemindstillinger -
Hardware.

Det er det nærmeste du kan komme det.

--
Bertel

Fra : Edmund

Dato : 31-03-11 18:09

> Kontrolpanel - System - Avancerede systemindstillinger -
> Hardware.
>
> Det er det nærmeste du kan komme det.

Tak, det var meget bedre, linjen inde i Enheder og printere har det med
at forsvinde, kunne ikke selv finde den i dag.

Måske man også i indstillinger for windows update kan markere
"Giv mig anbefalede opdateringer"

--
Mvh Edmund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-03-11 05:14

Jørgen Grandt skrev:

> Hvorfor vil Windows 7 ikke acceptere at installere min 4 år gamle
> printer og min 3 år gamle skanner? Hvad kan jeg gøre for at få
> den til det?

Jeg er nødt til at drive min scvanner på en reservemaskine med
XP. Den fungerer ikke under Windows 7.

> Skal man virkelig udskifte sine eksterne enheder, hver gang man
> anskaffer en ny Windows-version?

Jeg har ikke haft behov for det før, men det er til en vis grad
forståeligt at der er udstyr man holder op med at servicere. Jeg
synes blot at en udbredt funktion som en Twainscanner burde være
indeholdt i Windows 7.

--
Bertel