/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 75853
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Datoformat i Windows
Fra : Kurt Hansen


Dato : 28-03-11 10:21

Jeg vil gerne have mit lange datoformat til at se således ud:

"Mandag den 28. marts 2011".

Hvis jeg skriver "dddd d. MMMM åååå" bliver det til "mandag 28. marts 2011".

I det mindste vil jeg gerne have ugedagen skrevet med stort og så må jeg
jo nok leve med, at det bliver vanskeligt at fuske ordet "den" ind midt i
datostrengen, eller hyr?

Bruger Vista.



 
 
Ole C (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 28-03-11 10:41

Kurt Hansen skrev blandt andet:

> Jeg vil gerne have mit lange datoformat til at se således ud:
>
> "Mandag den 28. marts 2011".
>
> Hvis jeg skriver "dddd d. MMMM åååå" bliver det til "mandag 28. marts
> 2011".
> I det mindste vil jeg gerne have ugedagen skrevet med stort og så må
> jeg jo nok leve med, at det bliver vanskeligt at fuske ordet "den" ind
> midt i datostrengen, eller hyr?
>
> Bruger Vista.

Hvor i Vista?

--
vh
Ole C


Kurt Hansen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 28-03-11 11:01

Hello Ole,

> Kurt Hansen skrev blandt andet:
>
>> Jeg vil gerne have mit lange datoformat til at se således ud:
>>
>> "Mandag den 28. marts 2011".
>>
>> Hvis jeg skriver "dddd d. MMMM åååå" bliver det til "mandag 28. marts
>> 2011".
>> I det mindste vil jeg gerne have ugedagen skrevet med stort og så må
>> jeg jo nok leve med, at det bliver vanskeligt at fuske ordet "den"
>> ind
>> midt i datostrengen, eller hyr?
>> Bruger Vista.

> Hvor i Vista?

Kontrolpanel > Klokkeslæt, sprog og region > Internationale og sproglige
indstillinger > Skift dato-, klokkeslæt- eller talformat.



Ole C (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 28-03-11 12:31

Kurt Hansen skrev blandt andet:


> Kontrolpanel > Klokkeslæt, sprog og region > Internationale og
> sproglige indstillinger > Skift dato-, klokkeslæt- eller talformat.

Ok.
Sådan ser det ikke ud i min Windows....

--
vh
Ole C


Bertel Lund Hansen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-03-11 11:11

Kurt Hansen skrev:

> I det mindste vil jeg gerne have ugedagen skrevet med stort

Det er et brud med dansk standard. Ugedage skrives med småt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Jørgen Farum Jensen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Jørgen Farum Jensen


Dato : 28-03-11 11:37

Den 28-03-2011 12:10, Bertel Lund Hansen skrev:
> Kurt Hansen skrev:
>
>> I det mindste vil jeg gerne have ugedagen skrevet med stort
>
> Det er et brud med dansk standard. Ugedage skrives med småt.
>

Også når det er det første ord i en
sætning?

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Kurt Hansen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 28-03-11 12:31

Hello Jørgen,

> Den 28-03-2011 12:10, Bertel Lund Hansen skrev:
>
>> Kurt Hansen skrev:
>>
>>> I det mindste vil jeg gerne have ugedagen skrevet med stort
>>>
>> Det er et brud med dansk standard. Ugedage skrives med småt.
>>
> Også når det er det første ord i en
> sætning?

Lige netop og deraf min spørgsmål.



Ole C (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 28-03-11 12:36

Jørgen Farum Jensen skrev blandt andet:

> Også når det er det første ord i en
> sætning?

Nej, men det kan Word sættes til at gøre automatisk

--
vh
Ole C


Kurt Hansen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 28-03-11 12:46

Hej Ole,

> Jørgen Farum Jensen skrev blandt andet:
>
>> Også når det er det første ord i en
>> sætning?

> Nej, men det kan Word sættes til at gøre automatisk

Joeh, hele svineriet et slået til i Word:

- Ret andet bogstav i ord til lille
- Første bogstav i sætninger med stort
- Første bogstav i tabelceller med stort
- Engelske ugedage med stort

- og det virker da osse fint, når jeg skriver selv, men et flettefelt retter
den ikke.



Jørgen Nielsen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 28-03-11 19:59

Kurt Hansen skrev den 28-03-2011:
>> Nej, men det kan Word sættes til at gøre automatisk
>
> Joeh, hele svineriet et slået til i Word:

I Word 2003

{ DATE \@ "dddd, 'den' dd. MMMM yyyy" COMMENTS \* FirstCap }
giver her
Mandag, den 28. marts 2011

Der er et par grupper hvor der måske er bedre chance for en løsning.
dk.edb.programpakker.ms-office
dk.edb.tekst.ms-word

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]



Kurt Hansen (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 29-03-11 05:31

Mon, 28 Mar 2011 20:59:18 +0200 skrev Jørgen Nielsen:

>Kurt Hansen skrev den 28-03-2011:
>>> Nej, men det kan Word sættes til at gøre automatisk
>>
>> Joeh, hele svineriet et slået til i Word:
>
>I Word 2003
>
>{ DATE \@ "dddd, 'den' dd. MMMM yyyy" COMMENTS \* FirstCap }
>giver her
>Mandag, den 28. marts 2011

Aha, nu ligner det noget. Jeg kender ikke Word særligt godt, men dit
svar fik mig til at Google efter mere i samme boldgade. Efter en del
eksperimenter nåede jeg frem til et brugbart resultat.

Datoen m.m. hentes fra et Excel-ark og flettes til felter i Word. Mit
brev ser nu således ud:

Peter Jensen
Grønnegade 25
9999 Pladderballe
CPR-nr. 123456-6789
Du indkaldes herved til afklapsning på mit kontor
Tirsdag, den 5. april 2011

Flettefeltet med datoen har fået følgende kode:
{ MERGEFIELD Indkaldes DATE\@ "dddd, 'den' d. MMMM yyyy" COMMENTS \*
FirstCap }

Tak for et seriøst svar.
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Bertel Lund Hansen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-03-11 12:45

Jørgen Farum Jensen skrev:

>> Det er et brud med dansk standard. Ugedage skrives med småt.

> Også når det er det første ord i en sætning?

Naturligvis ikke. Men de tilfælde vil nok være relativt sjældne.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Jens Peter Karlsen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 28-03-11 11:53

Hvad skulle pointen være i at gå imod dansk standard?

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 28 Mar 2011 09:20:40 +0000 (UTC), Kurt Hansen
<kurt@ugyldig.dk> wrote:

>I det mindste vil jeg gerne have ugedagen skrevet med stort og så må jeg
>jo nok leve med, at det bliver vanskeligt at fuske ordet "den" ind midt i
>datostrengen, eller hyr?

Kurt Hansen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 28-03-11 12:36

Hello Jens,

> Hvad skulle pointen være i at gå imod dansk standard?
>
> Regards Jens Peter Karlsen.
>
> On Mon, 28 Mar 2011 09:20:40 +0000 (UTC), Kurt Hansen
> <kurt@ugyldig.dk> wrote:
>
>> I det mindste vil jeg gerne have ugedagen skrevet med stort og så må
>> jeg jo nok leve med, at det bliver vanskeligt at fuske ordet "den"
>> ind midt i datostrengen, eller hyr?

Ugedag med stort når det er begyndelsen på en sætning.

Jeg synes det lyder fjollet at skrive: "Jeg indkalder dig hedmed til afklapsning
på mit kontor mandag 28. marts 2011". Jeg vil gerne have et "den" eller "d."
ind mellem ugedag og dato. Det kan vel ikke passe, at jeg er den eneste der
skriver sådan, når jeg klaprer det ind via stavepladen og hvorfor så ikke,
når det er et flettebrev? Mickey skal altså ikke bestemme hvordan jeg formulerer
mig.



Bertel Lund Hansen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-03-11 12:46

Kurt Hansen skrev:

> Jeg synes det lyder fjollet at skrive: "Jeg indkalder dig hedmed til afklapsning
> på mit kontor mandag 28. marts 2011".

Hvilket program skriver du i? Det er nok programmet og ikke OS'et
der skal rettes til.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

admin (28-03-2011)
Kommentar
Fra : admin


Dato : 28-03-11 16:25

Jens Peter Karlsen wrote:
> Hvad skulle pointen være i at gå imod dansk standard?

Det klarer du da ganske udmærket med
din citatteknik



Jens Peter Karlsen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 28-03-11 17:17

Hvor har dansk standard udtalt sig om citat teknik?

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 28 Mar 2011 17:24:47 +0200, "admin" <administration@hsfo.dk>
wrote:

>Det klarer du da ganske udmærket med
>din citatteknik
>

Max (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 28-03-11 18:13

Hej Jens

> Hvor har dansk standard udtalt sig om citat teknik?


Ingen steder, du er bare asocial.

--
Mvh
Max



Jan Vestergaard (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 28-03-11 18:47

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Ingen steder, du er bare asocial.

Ja - men de fleste "faste" i grupperne ved det godt, og vælger at
ignorere det - enten ved at lade som ingen ting eller konsekvent springe
hans indlæg over.

Jan


Ebbe (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Ebbe


Dato : 29-03-11 18:25

On Mon, 28 Mar 2011 19:46:52 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
>> Ingen steder, du er bare asocial.
>
>Ja - men de fleste "faste" i grupperne ved det godt, og vælger at
>ignorere det - enten ved at lade som ingen ting eller konsekvent springe
>hans indlæg over.
>
>Jan

Mig generer det nu ikke, men det ville genere mig at undvære hans
supergode tekniske besvarelser.
mvh Ebbe

emjeppesen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 28-03-11 21:19

Jens Peter Karlsen skrev:

>Hvor har dansk standard udtalt sig om citat teknik?

http://www.usenet.dk/?side=citatteknik

Hilsen emj

Jens Peter Karlsen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 28-03-11 23:31

Og du tror virkelig at det er dansk standard der har skrevet det?

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 28 Mar 2011 22:18:34 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>>Hvor har dansk standard udtalt sig om citat teknik?
>
>http://www.usenet.dk/?side=citatteknik

Jan Vestergaard (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 28-03-11 12:46

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.dk> skrev i meddelelsen
> Hvis jeg skriver "dddd d. MMMM åååå" bliver det til "mandag 28. marts
> 2011".

Som andre skriver, så skrives ugedage ikke med stort på dansk med
mindre, det er første ord i en sætning - og så burde de fleste
programmer selv ændre det.

En anden ting er dig email adresse - jeg går ud fra, at du ejer domænet
ugyldig.dk siden du bruger det ?

Hint: Udskift .dk med .invalid - det er lavet til formålet, og så kan du
kalde det hvadsomhelst før punktun og vil aldrig løbe ind i problemer
med at du bruger en andens domæne.

Jan



Bertel Lund Hansen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-03-11 12:57

Jan Vestergaard skrev:

> En anden ting er dig email adresse - jeg går ud fra, at du ejer domænet
> ugyldig.dk siden du bruger det ?

Det gør han kun hvis Kurt er et alias for Kim Grønholt Pedersen.
Men måske har han levet en aftale med ham om at han gerne må
generere spam til hans domæne?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Kurt Hansen (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 29-03-11 04:06

Mon, 28 Mar 2011 13:56:37 +0200 skrev Bertel Lund Hansen:

>Jan Vestergaard skrev:
>
>> En anden ting er dig email adresse - jeg går ud fra, at du ejer domænet
>> ugyldig.dk siden du bruger det ?
>
>Det gør han kun hvis Kurt er et alias for Kim Grønholt Pedersen.

Awa? Hvem er han?

(Momang, jeg whoiser ham lige)

Tø-hø, gutten har ejet domænet siden 2007. Nå ja, hvis man lader sine
børn lege på motorvejen, er man altså selv ude om det.

>Men måske har han levet en aftale med ham om at han gerne må
>generere spam til hans domæne?

Med mindre hans primære mailkonto er sat op til "Catch all", vil han
aldrig opdage trafikken.
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Bertel Lund Hansen (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 29-03-11 09:26

Kurt Hansen skrev:

> Med mindre hans primære mailkonto er sat op til "Catch all", vil han
> aldrig opdage trafikken.

Betyder det at du synes at det er i orden at dirigere spam hen
til andres domæner?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Kurt Hansen (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 29-03-11 13:15

Tue, 29 Mar 2011 10:25:32 +0200 skrev Bertel Lund Hansen:

>Kurt Hansen skrev:
>
>> Med mindre hans primære mailkonto er sat op til "Catch all", vil han
>> aldrig opdage trafikken.
>
>Betyder det at du synes at det er i orden at dirigere spam hen
>til andres domæner?

Tsk, tsk, nu er du da vist kun ude på at yppe kiv?

Naturligvis ikke, men man kan jo uforvarende komme til at benytte en
gyldig mailadresse.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Bertel Lund Hansen (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 29-03-11 13:30

Kurt Hansen skrev:

> Naturligvis ikke, men man kan jo uforvarende komme til at benytte en
> gyldig mailadresse.

Det er ikke uforvarende. Det er hensynsløst at bruge et domæne
man ikke har lov at bruge.

Nej, det er ikke ligegyldigt hvis det ikke er i brug. Det kommer
det en dag, og så vil det vælte ind med spam når ejeren får åbnet
for sin mailserver.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Kurt Hansen (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 29-03-11 14:47

Tue, 29 Mar 2011 14:30:22 +0200 skrev Bertel Lund Hansen:

>Kurt Hansen skrev:
>
>> Naturligvis ikke, men man kan jo uforvarende komme til at benytte en
>> gyldig mailadresse.
>
>Det er ikke uforvarende. Det er hensynsløst at bruge et domæne
>man ikke har lov at bruge.

Aha, du *er* altså ude på ballade?

Selv om grænsen naturligvis er diffus, mener jeg ikke at det er
rimeligt at forlange, at alle borgere i dette land har pligt til at
vide, om domæner som ugyldig.dk, pis-mig-i-øret.dk, skraldespand.dk og
lignende er købt, betalt og ejet af et levende menneske.

Når jeg går en tur langs stranden, er der hverken stakitter, betonmure
eller minefelter, så jeg kan uforvarende bevæge mig ind på privat
grund. Selv om jeg eventuelt, inden jeg gik hjemmefra, gjorde mig
bekendt med loven og dermed hvor mange meter af stranden der, som
udgangspunkt, er offentligt tilgængelig, medbringer jeg altså ikke et
målebånd for at sikre mig. Hvis de ikke vil have besøg, må de sgu
sætte skilte eller hegn op.

EOD her fra. Denne tråd fører jo ikke til noget nyttigt.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jan Vestergaard (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 29-03-11 15:45

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen
> Selv om grænsen naturligvis er diffus, mener jeg ikke at det er
> rimeligt at forlange, at alle borgere i dette land har pligt til at
> vide, om domæner som ugyldig.dk, pis-mig-i-øret.dk, skraldespand.dk og
> lignende er købt, betalt og ejet af et levende menneske.

Næh - og derfor har man lavet et TLD, der hedder .invalid og alt hvad
der ender med det er legale navne, der aldrig vil kunne blive
registreret af andre.

Jan


Jan Vestergaard (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 29-03-11 16:14

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
> Næh - og derfor har man lavet et TLD, der hedder .invalid og alt hvad
> der ender med det er legale navne, der aldrig vil kunne blive
> registreret af andre.


.... så ugyldig.invalid vil være fin, ar bruge i stedet

Jan


Bertel Lund Hansen (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 29-03-11 15:50

Kurt Hansen skrev:

> Aha, du *er* altså ude på ballade?

Næ.

> Selv om grænsen naturligvis er diffus, mener jeg ikke at det er
> rimeligt at forlange, at alle borgere i dette land har pligt til at
> vide, om domæner som ugyldig.dk, pis-mig-i-øret.dk, skraldespand.dk og
> lignende er købt, betalt og ejet af et levende menneske.

Naturligvis ikke, men som internetbruger ved du at enhver
mailadresse der eksponeres offentligt, bliver udsat for spam.
Derfor kan du ikke tillade dig at generere en tilfældig adresse
til et muligt domæne. Det kræver ingen specialviden. Det er
almindelig sund fornuft.

Som jeg før forklarede, er det også ligegyldigt om domænerne er
købt eller ej. Ubrugte domæner vil også blive spammet, og så
ligger der en spamtsunami klar den dag de bliver taget i brug.

> Når jeg går en tur langs stranden, er der hverken stakitter, betonmure
> eller minefelter, så jeg kan uforvarende bevæge mig ind på privat
> grund.

Korrekt. Men din færden trækker heller ikke en bølge af misbrug
med sig.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

emjeppesen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 28-03-11 14:59

Jan Vestergaard skrev:

>En anden ting er dig email adresse - jeg går ud fra, at du ejer domænet
>ugyldig.dk siden du bruger det ?

ugyldig.dk is proudly powered by WordPress


Hilsen emj

Kurd (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurd


Dato : 28-03-11 16:38


"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse
news:nv41p6d142v3hv1qchdd6r0s2ds0o5c3r9@4ax.com...
> Jan Vestergaard skrev:
>
>>En anden ting er dig email adresse - jeg går ud fra, at du ejer domænet
>>ugyldig.dk siden du bruger det ?
>
> ugyldig.dk is proudly powered by WordPress
>
>
> Hilsen emj

Du er rigtignok dygtig med Ctrl+C + Ctrl+V.



Kurt Hansen (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 29-03-11 03:59

Mon, 28 Mar 2011 13:45:34 +0200 skrev Jan Vestergaard:

>"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.dk> skrev i meddelelsen
>> Hvis jeg skriver "dddd d. MMMM åååå" bliver det til "mandag 28. marts
>> 2011".
>
>En anden ting er dig email adresse - jeg går ud fra, at du ejer domænet
>ugyldig.dk siden du bruger det ?

Nøh, det var et skud fra hoften. Kunne osse have skrevet
pladderballe.dk, røvognøgler.dk - hvad som helst.

>Hint: Udskift .dk med .invalid - det er lavet til formålet, og så kan du
>kalde det hvadsomhelst før punktun og vil aldrig løbe ind i problemer
>med at du bruger en andens domæne.

Det er aldrig faldet mig ind, at ugyldig.dk kunne eksistere i
virkeligheden. Nu har jeg ændret til invalid.dk.
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Kim Ludvigsen (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 29-03-11 08:38

Kurt Hansen skrev:
> Mon, 28 Mar 2011 13:45:34 +0200 skrev Jan Vestergaard:

>> Hint: Udskift .dk med .invalid - det er lavet til formålet, og så kan du
>> kalde det hvadsomhelst før punktun og vil aldrig løbe ind i problemer
>> med at du bruger en andens domæne.
>
> Det er aldrig faldet mig ind, at ugyldig.dk kunne eksistere i
> virkeligheden. Nu har jeg ændret til invalid.dk.

Så generer du Pensam i stedet. "invalid" skal være sidst, altså:
kurt@ugyldig.invalid

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:
http://kimludvigsen.dk

Kurt Hansen (29-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 29-03-11 13:18

Tue, 29 Mar 2011 14:37:38 +0700 skrev Kim Ludvigsen:

>Kurt Hansen skrev:
>> Mon, 28 Mar 2011 13:45:34 +0200 skrev Jan Vestergaard:
>
>>> Hint: Udskift .dk med .invalid - det er lavet til formålet, og så kan du
>>> kalde det hvadsomhelst før punktun og vil aldrig løbe ind i problemer
>>> med at du bruger en andens domæne.
>>
>> Det er aldrig faldet mig ind, at ugyldig.dk kunne eksistere i
>> virkeligheden. Nu har jeg ændret til invalid.dk.
>
>Så generer du Pensam i stedet. "invalid" skal være sidst, altså:
>kurt@ugyldig.invalid

Tamam, så skulle det være i orden.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

SA (30-03-2011)
Kommentar
Fra : SA


Dato : 30-03-11 09:35

Hej Kurt.

Har du prøvet dette:

dddd 'd.' MMMM åååå

Mvh.

SA




"Kurt Hansen" wrote in message
news:8d0389e24a848cdbb514e0a9122@news.dotsrc.org...

Jeg vil gerne have mit lange datoformat til at se således ud:

"Mandag den 28. marts 2011".

Hvis jeg skriver "dddd d. MMMM åååå" bliver det til "mandag 28. marts 2011".

I det mindste vil jeg gerne have ugedagen skrevet med stort og så må jeg
jo nok leve med, at det bliver vanskeligt at fuske ordet "den" ind midt i
datostrengen, eller hyr?

Bruger Vista.


Kurt Hansen (30-03-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 30-03-11 10:48

Wed, 30 Mar 2011 10:35:17 +0200 skrev SA:

>dddd 'd.' MMMM åååå

Så kommer der til at stå fredag '11.' marts 2011.

Problemet blev løst tidligere i tråden (28/3). Se indlæg af Jørgen
Nielsen og mit tilhørende svar, men tak for forsøget.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177449
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408125
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste