MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Standard VGA driver
Fra : Jørgen Nyerup

Dato : 26-03-11 13:23

Under en oprydning er min søn kommet til at fjerne standard VGA driveren
i kontrolpanelet under "fjern programmer".
Hvordan får man lagt den ind igen?
Grafikkortet er et ATI FireGL (8000 tror jeg nok).
Venlig hilsen
Jørgen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-03-11 14:03

Det er ikke muligt at fjerne standard driveren på den måde så jeg går
ud fra at der menes ATI driveren. Den kan downloades herfra:
http://www.amd.com/us/Pages/AMDHomePage.aspx
Vælg Support & drivers derefter Desktop Graphics
Vælg korrekt model og OS (du glemte at oplyse dette i dit indlæg).

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 28-03-11 08:24

Den 26-03-2011 13:23, Jørgen Nyerup skrev:
> [...]
> i kontrolpanelet under "fjern programmer".
> Hvordan får man lagt den ind igen?
> Grafikkortet er et ATI FireGL (8000 tror jeg nok).

Jeg fik en Compaq computer til reperation, hvor man ikke kunne fortælle
mig om lydkort, skærmkort osv.
Så brugte jeg nedenstående gratis program som hvilken hardware der var i
maskinen.
Det var ikke noget jeg fandt, men PCworld nyhedbrev fortælte om dette
meget fine program.

LookInMyPC

Skal du holde din computer i perfekt stand, er det vigtigt, at du ved,
hvad der inde under motorhjelmen.

Her kan LookInMyPC hjælpe. Programmet leverer en meget detaljeret
oversigt over fabrikat, serienummer, drivere, ISP-oplysninger,
opdateringer, patches RAM, harddisk og lignende.

Kan hentes her: http://www.lookinmypc.com/download.htm