Hjælp til at lave et vokal-skydspil
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 23-03-11 20:37

Hej
Jeg vil gerne prøve lidt kræfter flash. Jeg har en gratis
internetside der henvender sig til indskolingsbørn. Jeg har
prøvet forskellige tutorials på nettet, men synes de er ret
dårlige. Jeg vil gerne lave flere "skydespil" f.eks. et hvor det
gælder om at skyde vokaler. Jeg har lavet en lille "prøve" her:
http://www.bogkassen.dk/testspil.asp
Jeg vil også gerne lave et hvor der er billeder af genstande, dyr
etc. hvor børnene så skal skyde bogstaverne så ordene til sidst
bliver samlede.
Er der nogen der kan hjælpe eller har forslag til litteratur der
kunne hjælpe mig videre?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : felix sanchez

Dato : 24-03-11 15:21

Hej Michael.

God idé du har dig til målgruppen.
Jeg ved ikke hvor meget du kan lige nu i Flash, og hvor kodetungt du
vil lave det, men jeg synes helt klart at det er en fordel at kunne
ActionScript, når man arbejder med Flash.

Hvis du gerne vil lære ActionScript er denne bog et glimrende sted
at starte:
http://www.learningactionscript3.com/

Ellers kan du jo altid poste enkelte spørgsmål herinde, hvis der er
andre ting, du er i tvivl om, og på den måde få hjælp til mindre
problemer løbende.

Held og lykke med projektet.
Mvh
Felix

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 26-03-11 09:27

felix sanchez wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> Hvis du gerne vil lære ActionScript er denne bog et glimrende sted
> at starte:
> http://www.learningactionscript3.com/
Tak for dit svar.
Jeg tror, jeg vil kontakte en eller flere "multimediedesign" skoler
eller lignende, for at høre om nogen kunne tænke sig at hjælpe. Jeg kan
mærke at programmering ikke lige er min stærke side og for tidskrævende
for mig, men giver det lige en chance. Idé udvikling er nok mere min
side. Det skal heller ikke være for komplekst.

Fra : felix sanchez

Dato : 27-03-11 20:54

Cool. At kende sine stærke og svage sider er med til at man bruger sin
tid fornuftigt. Det lyder til at du har riimeligt styr på netop dette