Forslag til udflugter i New York
Fra : Andersen [3650]

Dato : 23-03-11 22:59

Vi står for at skulle besøge det store æble,
og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig
nogle (anderledes) input til hvor man kunne
tage hen med ungerne (pige 8 & dreng 12).

Fra : Helle

Dato : 24-03-11 19:41

Jeg ved ikke hvad du forstår med anderledes, men det naturhistoriske museum
har en fantastisk dinosaur udstilling.

Vi har efterhånden set mange udstillinger, bla. på London's naturhistoriske
museum, men den i NY slår dem alle med flere længder.

Hilsen Helle

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-03-11 21:22

Den 24-03-2011 19:40, Helle skrev:
> [...]
>
> Vi har efterhånden set mange udstillinger, bla. på London's
> naturhistoriske museum, men den i NY slår dem alle med flere længder.

Tak Helle. Den er vi godt klar over vi nok ikke slipper uden om
(og det vil vi heller ikke).
Med anderledes tænkte jeg ikke på noget bestemt, men ville lade
det være op til den der svarer. Det kunne jo være der var et eller
andet som er totalt anderledes end det man normalt tænker på, og
så vil det jo være synd at gå glip af den information

Men Ripleys, Frihedsgudinden, Empire, 5th. Av. Time Sqr, Broadway,
Central park er også blandt de mål der skal nås.

Fra : Peter T.

Dato : 25-03-11 11:04

Den 24-03-2011 21:22, Andersen [3650] skrev:

> Men Ripleys, Frihedsgudinden, Empire, 5th. Av. Time Sqr, Broadway,
> Central park er også blandt de mål der skal nås.

Der er mange steder for børn i NY. Jeg lavede lige denne søgning i google:

<http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1293&bih=905&q=new+york+children+activities&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=8bd8aeac9995329f>

Men glem alt om det store sus ved times square. Det sted skal kun
opleves efter mørkets frembrud om aftenen og oplevelsen med den absurd
store lysmængde fra alle lysreklamerne tager maks 5 minutter. Ellers
kan det sammenlignes med en overbefolket Rådhuspladsen i Kbh - altså ret
uinteressant. Men man kan tage hjem og fortælle i Danmark, at man har
været der. :)
Broadway er også ret uinteressant, medmindre man er der for at ose og
shoppe. Der er i hvert fald ikke noget for ungerne, da det primært er
en "voksen"-gade.

--
Peter T.

Fra : N_B.DK

Dato : 25-03-11 12:24

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> wrote in message
> Men Ripleys, Frihedsgudinden, Empire, 5th. Av. Time Sqr, Broadway,
> Central park er også blandt de mål der skal nås.

En baseball kamp måske?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Michael Fredericia

Dato : 25-03-11 06:50

On 23 Mar., 22:58, "Andersen [3650]" <FJER...@FJERNindbakke.FJERNdk>
wrote:
> Vi står for at skulle besøge det store æble,
> og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig
> nogle (anderledes) input til hvor man kunne
> tage hen med ungerne (pige 8 & dreng 12).

En helicopter sightseeing over Manhattan,
ville nok være "mega-nice".

Mvh.
Michael

Fra : Minna

Dato : 28-03-11 07:14

Her er et par gode kilder til oplevelser i New York:

http://www.newyork.dk/

http://www.fdm-travel.dk/usa/new-york/

kh
Minna

Fra : Naess

Dato : 05-04-11 18:19

> Vi står for at skulle besøge det store æble,
> og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig
> nogle (anderledes) input til hvor man kunne
> tage hen med ungerne (pige 8 & dreng 12).

www.intrepidmuseum.org

Her havde vi en interessant og lærerig oplevelse ombord på hangarskibet
Intrepid, der idag er indrettet som museum med alle mulige flytyper,
rumkapsler samt andet isenkræm. Billetten giver desuden adgang til en
pensioneret Concorde på molen og en ombygget dieselubåd der medbragte de
første missiltyper. Vores besøg varede ca. 4 timer hvorefter vi gik hen til
Circle Line Cruise ved siden af og sejlede en tur rundt om Manhattan Island.

Empire State Building må absolut være et must for jer!

Hilsen Kevin

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-04-11 20:26

Den 05-04-2011 19:19, Naess skrev:

> [...]
> Island.
>
> Empire State Building må absolut være et must for jer!

Fedt. Det var nok en seværdighed vi ikke sådan lige havde fanget selv.
Den tror jeg bestemt skal opleves.

Fra : Naess

Dato : 08-04-11 12:34

> Fedt. Det var nok en seværdighed vi ikke sådan lige havde fanget selv.
> Den tror jeg bestemt skal opleves.

Jeg er helt sikker på at Intrepid vil give en 12-årig dreng fra lille
Danmark en kæmpeoplevelse for livet. Den danske fregat Peder Skram på Holmen
bliver i hvert fald aldrig den samme når først man har været ombord på et
skib som Intrepid med så megen historie, lige fra 1943 og frem til først i
70'erne.

Rigtig god tur!

Hilsen Kevin