/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 75853
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Windows7 windue automatisk fuldskærm
Fra : Svend


Dato : 24-03-11 22:31

Når man kommer til at trække et vindue på skrivebordet op i toppen af
skærmen kommer det automatisk til at blive i fuldskærm.
Hvordan slår man denne feature fra?

/Svend

 
 
Sune Storgaard (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 25-03-11 22:25

Den 24-03-2011 22:31, Svend skrev:
> Når man kommer til at trække et vindue på skrivebordet op i toppen af
> skærmen kommer det automatisk til at blive i fuldskærm.
> Hvordan slår man denne feature fra?

Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Funktioner til øget
tilgængelighed\Gør musen lettere at bruge

Fjern flueben ved "Forhindrer, at vinduer arrangeres automatisk, når de
flyttes til kanten af skærmen".

Svend (26-03-2011)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 26-03-11 03:34

On Fri, 25 Mar 2011 22:25:14 +0100, Sune Storgaard
<nospam@strueradsl.dk.invalid> wrote:

>Den 24-03-2011 22:31, Svend skrev:
>> Når man kommer til at trække et vindue på skrivebordet op i toppen af
>> skærmen kommer det automatisk til at blive i fuldskærm.
>> Hvordan slår man denne feature fra?
>
>Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Funktioner til øget
>tilgængelighed\Gør musen lettere at bruge
>
>Fjern flueben ved "Forhindrer, at vinduer arrangeres automatisk, når de
>flyttes til kanten af skærmen".

Tak, nu vil min fremtid blive bedre.

/Svend


Sune Storgaard (26-03-2011)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 26-03-11 09:08

Den 26-03-2011 03:34, Svend skrev:

> Tak, nu vil min fremtid blive bedre.

Glad for at høre der er lys forude for dig :)

Jeg synes nu det er en fin feature, de forskellige "gestures" eller hvad
de nu hedder er egenligt meget praktiske synes jeg. Hver sin smag, men
det er da altid noget at man valgtfrit kan slå det fra.


Peter T. (26-03-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 26-03-11 10:31

Den 25-03-2011 22:25, Sune Storgaard skrev:

> Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Funktioner til øget
> tilgængelighed\Gør musen lettere at bruge
>
> Fjern flueben ved "Forhindrer, at vinduer arrangeres automatisk, når de
> flyttes til kanten af skærmen".

Spøjst. Denne finurlighed har jeg slet ikke oplevet i win7. Her bliver
skærmet blot blåtonet hvis jeg forsøger at trække vinduet udenfor
skrivebordets synlige felt. Og jeg ved, jeg ikke har pillet i den ende
af kontrolpanelet. :) Kanske det skyldes, at jeg kører med klassisk
skrivebordstema?

--
Peter T.

Jens Peter Karlsen (26-03-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 26-03-11 14:06

Ja, funktionen kræver Aero.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 26 Mar 2011 10:30:54 +0100, "Peter T."
<pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

>af kontrolpanelet. :) Kanske det skyldes, at jeg kører med klassisk
>skrivebordstema?

Bertel Lund Hansen (27-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-03-11 12:46

Peter T. skrev:

> Spøjst. Denne finurlighed har jeg slet ikke oplevet i win7. Her bliver
> skærmet blot blåtonet hvis jeg forsøger at trække vinduet udenfor
> skrivebordets synlige felt.

Prøv at slippe musen mens skærmen er blåtonet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Peter T. (27-03-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 27-03-11 13:07

Den 27-03-2011 13:46, Bertel Lund Hansen skrev:
> Peter T. skrev:
>
>> Spøjst. Denne finurlighed har jeg slet ikke oplevet i win7. Her bliver
>> skærmet blot blåtonet hvis jeg forsøger at trække vinduet udenfor
>> skrivebordets synlige felt.
>
> Prøv at slippe musen mens skærmen er blåtonet.

Ah ja. Så maksimeres det.

--
Peter T.

Bertel Lund Hansen (27-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-03-11 13:53

Peter T. skrev:

>> Prøv at slippe musen mens skærmen er blåtonet.

> Ah ja. Så maksimeres det.

Prøv det samme til siderne. Det er det jeg finder uhyre nyttigt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Peter T. (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 28-03-11 03:09

Den 27-03-2011 14:52, Bertel Lund Hansen skrev:

>>> Prøv at slippe musen mens skærmen er blåtonet.
>
>> Ah ja. Så maksimeres det.
>
> Prøv det samme til siderne. Det er det jeg finder uhyre nyttigt.

Jeg opdagede en meget lignende feature i går. Jeg aner bare ikke om den
er ældgammel, men jeg forsøger at forklare den så godt, som jeg evner;

Hvis man klikker på den øverste "bar" i et vindue, maksimeres det. Det
ved de fleste nok. Men kører man cursoren en anelse længere op mod
vindueskanten, så man får den der op/ned-cursor, som man kan trække
størrelsen i et vindue med, og dobbeltklikker, så maksimeres vinduet
vertikalt.
Jeg ved ikke om det er en gammel ting i windows, men jeg finder den
faktisk usædvanlig rar.

Dette tip er naturligvis til win7, men fungerer måske også i tidligere
versioner.

--
Peter T.

Bertel Lund Hansen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-03-11 07:13

Peter T. skrev:

> Hvis man klikker på den øverste "bar" i et vindue, maksimeres det. Det
> ved de fleste nok. Men kører man cursoren en anelse længere op mod
> vindueskanten, så man får den der op/ned-cursor, som man kan trække
> størrelsen i et vindue med, og dobbeltklikker, så maksimeres vinduet
> vertikalt.

Ja, den kender jeg, og den kan jeg også godt lide.

> Jeg ved ikke om det er en gammel ting i windows, men jeg finder den
> faktisk usædvanlig rar.

I princippet ved jeg heller ikke om den findes i ældre versioner,
men jeg er sikker på at jeg ville have opdaget det hvis den
gjorde, så jeg gider ikke tjekke det. Jeg fandt nemlig selv
fidusen i Windows 7.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Bertel Lund Hansen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-03-11 07:15

Bertel Lund Hansen skrev:

> Ja, den kender jeg, og den kan jeg også godt lide.

En anden ting jeg glemte:

Hvis et vindue er maksimeret, kan man med det samme tage fat i
den øverste bjælke og flytte det. Det er også en nyttig ting som
jeg bruger rigtig mange gange. I tidligere versioner krævede det
et ekstra museklik til at gendanne vinduet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Henning Præstegaard (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 25-03-11 23:28

Den 25.03.2011 kl. 22:25 skrev Sune Storgaard
<nospam@strueradsl.dk.invalid>:

>> Når man kommer til at trække et vindue på skrivebordet op i toppen af
>> skærmen kommer det automatisk til at blive i fuldskærm.
>> Hvordan slår man denne feature fra?
>
> Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Funktioner til øget
> tilgængelighed\Gør musen lettere at bruge
>
> Fjern flueben ved "Forhindrer, at vinduer arrangeres automatisk, når de
> flyttes til kanten af skærmen".
>
Tak. Et stort irriterende ting ved Vin7 er nu fjernet

mvh
Henning

Bertel Lund Hansen (25-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 25-03-11 23:52

Henning Præstegaard skrev:

>> Fjern flueben ved "Forhindrer, at vinduer arrangeres automatisk, når de
>> flyttes til kanten af skærmen".

> Tak. Et stort irriterende ting ved Vin7 er nu fjernet

Det irriterer mig lidt at vinduet maksimeres nårt musen rammer
toppen, men jeg sætter stor pris på at man kan få et vindue til
automatisk at fylde den halve skærm. Det har jeg ellers tit lavet
manuelt, og det kræver en hel del fiflen.

Det er nok det eneste jeg vil savne den dag jeg slagter Windows
7.


--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Ole Helms (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Ole Helms


Dato : 28-03-11 11:56

On Fri, 25 Mar 2011 23:52:13 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Det irriterer mig lidt at vinduet maksimeres nårt musen rammer
>toppen, men jeg sætter stor pris på at man kan få et vindue til
>automatisk at fylde den halve skærm. Det har jeg ellers tit lavet
>manuelt, og det kræver en hel del fiflen.

Jeg har stor glæde af at bruge Sizer fra
http://www.brianapps.net/sizer/ , når jeg i konferencefora bestemmer
størrelse og placering på vinduerne.

--
Venligst
Ole Helms

Ukendt (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-03-11 13:07

"Ole Helms" skrev i meddelelsen
news:33q0p6hr32958ppki5ili6pif217nii4vi@4ax.com...

On Fri, 25 Mar 2011 23:52:13 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Det irriterer mig lidt at vinduet maksimeres nårt musen rammer
>toppen, men jeg sætter stor pris på at man kan få et vindue til
>automatisk at fylde den halve skærm. Det har jeg ellers tit lavet
>manuelt, og det kræver en hel del fiflen.

Jeg har stor glæde af at bruge Sizer fra
http://www.brianapps.net/sizer/ , når jeg i konferencefora bestemmer
størrelse og placering på vinduerne.

===============================================================

En ting jeg mangler, og som jeg mener HAR været der førhen - eller i det
mindste
ER der, hvis man kører Window7 "skin" - og det gør jeg IKKE - jeg bruger
klassisk windows - og HER mangler jeg det, at man kan bestemme om en
genvej skal give et minimeret, gendannet eller maximeret vindue !

Hvordan gøres dette i en "klassisk Windows" Windows 7 ?

Mvh KSor


Bertel Lund Hansen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-03-11 14:51

KS skrev:

> ER der, hvis man kører Window7 "skin" - og det gør jeg IKKE - jeg bruger
> klassisk windows - og HER mangler jeg det, at man kan bestemme om en
> genvej skal give et minimeret, gendannet eller maximeret vindue !

Højreklik på genvejen og vælg "Egenskaber" (se ved "Kør") -
præcis som ved de ældre versioner.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177449
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408122
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste