MS Windows
briani 27239
Hjælp til Live mail
Fra : Carsten Gall

Dato : 24-03-11 10:35

Har fået et problem med windows livemail.

Hvis jeg vil lave et indlæg, får jeg en fejl meddelse ved afsendelsen.

Der kan ikke sendes eller modtages meddelelser for kontoen
news.tele.dk. Windows Live Mail kunne ikke sende meddelelsen.

Emne 'Blokerede filer i Windows live mail.'
Serverfejl: 441
Svar fra server: 441 437 Bad charset in header
Server: 'news.tele.dk'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCCA9
Protokol: NNTP
Port: 119
Sikker (SSL): Nej

Men jeg kan godt svare på andres indlæg.

Der er ingen underlige bogstaver i overskriften.

Har nogen en ide til løsningen??

Elmer

Fra : Ole C

Dato : 24-03-11 17:55

Carsten Gall skrev blandt andet:

> [...]
> Sikker (SSL): Nej
>
> Men jeg kan godt svare på andres indlæg.
>
> Der er ingen underlige bogstaver i overskriften.

Det plejer at skyldes, at der er problemer med tegnsættet i det indlæg du
forsøger at besvare. Jeg gætter på at det er "Windows-1252".
Dit program adopterer så det uheldige tegnsæt - som TDC-serveren altså ikke
vil acceptere.
I øvrigt hører dit indlæg hjemme i gruppen
"dk.edb.internet.software.mail+news"

--
vh
Ole C

Fra : Elmer Fjort

Dato : 24-03-11 19:06

"Ole C" skrev i meddelelsen

> [...]

forsøger at besvare. Jeg gætter på at det er "Windows-1252".
Dit program adopterer så det uheldige tegnsæt - som TDC-serveren altså ikke

Du misforstod det lige. Jeg kan godt svare på andres indlæg, men ikke selv
lave nye.

Carsten

Fra : Ole C

Dato : 24-03-11 19:29

Elmer Fjort skrev blandt andet:

> [...]
> altså ikke vil acceptere.
>
> Du misforstod det lige. Jeg kan godt svare på andres indlæg, men ikke

Ok - så er det dit eget emailprogram der sender et tegnsæt som TDC'
newsserver ikke accepterer
Men jeg er på sporet, for du skrev: "Men jeg kan godt svare på andres
indlæg." - og det er den samme mekanisme, for hvis "de andres" tegnsæt er
ok, så vil dit program tilpasse sig dem.
Jeg har ingen anelse om hvordan Windows Live Mail er indrettet, men måske du
kan bruge dele af denne vejledning til OE - ikke mindst hvad tegnsæt angår.

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 24-03-11 20:51

Ole C skrev blandt andet:

> Jeg har ingen anelse om hvordan Windows Live Mail er indrettet, men
> måske du kan bruge dele af denne vejledning til OE - ikke mindst hvad
> tegnsæt angår.

Øh - så glemte jeg jo lige linket:
http://thomasgmadsen.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix/

--