Lovens formål
Fra : Ole Madsen

Dato : 22-03-11 10:52

Jeg er ved at indskrive en bog af John Bunyan som hedder lov og nåde, og
kunne godt tænke mig at høre hvad i siger om emnet

Hvad er budene, hvad er de til for, hvad mener Jesus om dem? hvad siger
Paulus?

http://www.degamlestier.dk/artikler/gamle_tekster/lov_og_naade_bunyan.php

KH

Ole

Fra : Lars Poulsen

Dato : 22-03-11 13:32

Den 22-03-2011 10:51, Ole Madsen skrev:
> [...]
> kunne godt tænke mig at høre hvad i siger om emnet
>
> Hvad er budene, hvad er de til for, hvad mener Jesus om dem? hvad siger

Hold da op! Det er godt nok noget af en opgave du der har påtaget dig.
Jeg vil helt klart læse med, efterhånden som du får det gjort klar.

Emnet er meget spændende, og jeg er spændt på at høre, hvad Bunyan har
at sige om det.

Fra : Ole Madsen

Dato : 22-03-11 15:34

"Lars Poulsen" <buzzemand@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> vil helt klart læse med, efterhånden som du får det gjort klar.
>
> Emnet er meget spændende, og jeg er spændt på at høre, hvad Bunyan har at

Paulus siger et sted at loven taler til dem der er under loven, det er for
mig en speciel formulering, for taler den så ikke til os der er under nåden,
og hvordan skal vi forstå det?

Romans 3:19 19 Men vi vide, at alt, hvad Loven siger, taler den til dem,
som ere under Loven, for at hver Mund skal stoppes og hele Verden blive
strafskyldig for Gud,

men det er måske kun i forhold til at være retfærdig? dvs i os er lovens
krav opfyldt, os der tror, dvs loven taler ikke til os som før?

KH

Ole

Fra : tkruse

Dato : 24-03-11 17:31

On 22 Mar., 10:51, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> kunne godt t nke mig at h re hvad i siger om emnet
>
> Hvad er budene, hvad er de til for, hvad mener Jesus om dem? hvad siger

en som er renset for synd begår ikke lovbrud
men han har fået et medfølende sind,,som er befriet for det sind som
skiftevis anklager og forsvare

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-03-11 00:38

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

en som er renset for synd begår ikke lovbrud
men han har fået et medfølende sind,,som er befriet for det sind som

-----

hvor er det der står, at den som Menneskesønnen har gjort fri, skal virkelig
være fri ?

KH

Ole

Fra : tkruse

Dato : 28-03-11 19:52

On 25 Mar., 01:37, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> [...]
>
> -----
>
> hvor er det der står, at den som Menneskesønnen har gjort fri, skal virkelig

jeg har let lidt efter det,,men jeg fandt kun dette

Jesus sagde nu til de jøder, som var kommet til tro på ham: "Hvis I
bliver i mit ord, er I sandelig mine disciple, og I skal lære
sandheden at kende, og sandheden skal gøre jer frie." De svarede ham:
"Vi er Abrahams efterkommere og har aldrig været trællet for nogen.
Hvordan kan du da sige: "I skal blive frie?" Jesus svarede dem:
"Sandelig, sandelig siger jeg jer: Enhver, der gør synd, er syndens
træl. Men trællen bliver ikke huset for evigt, Sønnen bliver der for
evigt. Hvis altså Sønnen får frigjort jer, skal I være virkelig frie.

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-03-11 08:16

> [...]

træl. Men trællen bliver ikke huset for evigt, Sønnen bliver der for
evigt. Hvis altså Sønnen får frigjort jer, skal I være virkelig frie.

---

tak skal du have

Ole

Fra : tkruse

Dato : 01-04-11 21:21

On 22 Mar., 11:51, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> kunne godt tænke mig at høre hvad i siger om emnet
>
> Hvad er budene, hvad er de til for, hvad mener Jesus om dem? hvad siger

Lovens formål
så er der ingen som stjæler,din hustru med øjnene,,ingen som
lyver,,bedrager
men de dyrker det første og største bud
og det er muligt at give herlighed fra sig ved at dyrke det første og
største bud
og så giver alle
men de fleste her,,tror kun på kaffe energi
og loven har de i sig selv,,du må heller ikke stjæle fra rokkerne
men måske giver de en kop kaffe
næsten alle her har noget i mod læren som skaber ånd
men de tror på virkningen af kaffe
men man kan hente ånd som man kan drikke kaffe
det at hente ånd virker
og det at drikke kaffe virker
og vi vil ikke nøjes med kaffe
vi vil også hente ånd
og ånden er stærkere end kaffe
vi beder bønner på virkningen af kaffe
så de kristne har nogle langt stærkere kaffebønner en de fleste som
skriver her i dk.livsyn.kristendom er klar over