MS Windows
briani 27239
Filnavn ugyldigt
Fra : ABJ

Dato : 22-03-11 18:21

Jeg har optaget en TV udsendelse på en USB stick, filmen, ligger i en mappe,
den komplette sti er:

E:\PWRECORDS\Dage i haven (2:12)-22032011-1559.pvr

Når jeg forsøger at kopiere den over på PC sker der intet.

Hvis jeg i stifinder forsøger at åbne mappen får jeg meldingen:
E:\PWRECORDS\Dage i haven (2:12)-22032011-1559.pvr er ikke tilgængelig.
Syntaksen i filnavnet, mappen eller diskenhedsnavnet er forkert.

Når jeg forsøger at ændre filnavnet får jeg følgende fejlmelding:
Det angivne filnavn er ugyldigt eller for langt, angiv et andet navn.

Hvordan kopierer jeg denne mappe

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-03-11 18:25

On Tue, 22 Mar 2011 18:20:35 +0100, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:

> [...]
>
>Når jeg forsøger at ændre filnavnet får jeg følgende fejlmelding:
>Det angivne filnavn er ugyldigt eller for langt, angiv et andet navn.

Du prøver at omdøbe filen så navnet bliver lovligt.
Her går det galt "2:12" tegnet : er ikke gyldigt i fil/mappe navne.

/Hans

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-03-11 18:27

On Tue, 22 Mar 2011 20:24:47 +0300, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Du prøver at omdøbe filen så navnet bliver lovligt.
>Her går det galt "2:12" tegnet : er ikke gyldigt i fil/mappe navne.
Hvilket du jo har opdaget, se tilbage i denne gruppe og der er flere
løsningsforslag til at ændre i ugyldige filnavne.

/Hans

Fra : ABJ

Dato : 22-03-11 18:33

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Du prøver at omdøbe filen så navnet bliver lovligt.
> Her går det galt "2:12" tegnet : er ikke gyldigt i fil/mappe navne.
>

> /Hans

Tak for tippet, men det har jeg prøvet.
Jeg har prøvet mange forskellige navne, fra "Dage i haven 2_12.pvr" til "1",
hver gang får jeg: "Det angivne filnavn er ugyldigt eller for langt, angiv
et andet navn."

Når jeg ser på egenskaber er mappen skrivebeskyttet, hvis jeg fjerner mærket
får jeg igen meldingen om syntaksfejl.

Hilsen Aksel

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-03-11 18:48

On Tue, 22 Mar 2011 18:33:29 +0100, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:

> [...]
>et andet navn."
>
>Når jeg ser på egenskaber er mappen skrivebeskyttet, hvis jeg fjerner mærket

Der er mindst 2 muligheder for at omdøbe vha. conamdopromten.

Den ene er at benytte korte filnavne også kaldet 8.3 navne eller at
sætte navnene i citationstegn.

Første måde:
*******************
I en CMD boks udfør fgl. 3 komandoer:
E:
cd PWRECORDS
dir /x

Du vil nu kunne se 8.3 navnet af din fil, og kan nu med REN (eller
RENAME) til at omdøbe filen.
*********************

Næste metode:
*************
I en CMD boks skriv fgl komando:
RENAME "Dage i haven (2:12)-22032011-1559.pvr" "NyFil.pvr"
*************

/Hans

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-03-11 22:59

Dette vil fejle fordi filnavnet ikke er "lovligt"
At bruge et Wildcard så man undgår : vil derimod virke.
Så skriv ren *1559.pvr nytnavn.pvr Hvis navnet er over 8 + 3
characterer skal det i anførselstegn. (1559 skal være unikt).
ren "Dage i haven (2?12)-22032011-1559.pvr" "Dage i haven
(2_12)-22032011-1559.pvr" skulle også virke.
* og ? er wildcards hvor * står for et vilkårligt antal karakterer og
? for en karakter.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Tue, 22 Mar 2011 20:47:33 +0300, Hans Kjaergaard

Fra : ABJ

Dato : 22-03-11 23:44

Tak for jeres tips, jeg fandt selv en let løsning, satte sticken i min
tuner, og omdøbte den der.
Beklager at jeg har ulejliget jer.
Hilsen Aksel