Grønsisken
Fra : Aksel

Dato : 19-03-11 17:02

De seneste dages varsel om et kommende forår - med rolige vindforhold og
temperaturer op imod 10 grader C. har sandelig sat gang i fuglene omkring og
på foderbrættet.
Alle de trofaste gæster er der selvfølgelig, men nu har grønsisken'erne
holdt deres indtog med den faste overbevisning, at dette forderbræt er
deres!
Det er nogle barske ka´le. Når foderbrættet er godt besøgt, kommer en af dem
og jager alle andre væk. Selv dompapper, grønirisk og endog spætmejser farer
den på med stor aggressivitet - selvom de er ca 50 % større end den selv.
Jeg gad vidst, om arten er meget aggessiv, eller det bare er nogle
uopdragede "lømler", vi her er ude for ?
Mvh
Aksel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-03-11 20:47

Aksel skrev:

> [...]
> gad vidst, om arten er meget aggessiv, eller det bare er nogle
> uopdragede "lømler", vi her er ude for ?

Du skriver grønSISKEN, men mener du ikke den lidt
større grønIRISK? Som der står på denne side:
http://www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=264

Om vinteren kommer de meget gerne til foderbrættet,
og går ikke af vejen for en lille rask kamp med andre
fugle om en god plads.

--
Herluf :·)

Fra : Aksel

Dato : 19-03-11 21:59

> [...]
>
> Om vinteren kommer de meget gerne til foderbrættet,
> og går ikke af vejen for en lille rask kamp med andre

Nej nej, det er gønsisken, jeg skriver om. Grønirisk ser vi masser af på
foderbrættet,
de er sædvanligvis skikkelige og kan sagtens sidde og æde sammen med flere
andre
arter - jvnfr. mine tidligere viste billeder "fra foderbrættet". Vi har dem
hele året,
de yngler i haven. Da vores bambus gik i frø, byggede de reder inde i
buskene og
havde maden lige foran næbbet!
Mvh
Aksel