MS Windows
briani 27239
Ændre bogstav på et systemdrev ???
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-11 12:38

Af en eller anden grund er min eneste harddisk blevet benævnt E: og systemet
er lagt på E:

Hvordan kan det ændres UDEN at skulle begynde forfra ?

Det kan IKKE lade sig gøre via Administration af Lagerenheder !

Mvh
KSor

Fra : Edmund

Dato : 19-03-11 13:30

Den 3/19/2011 12:37 PM, KS skrev:
> Af en eller anden grund er min eneste harddisk blevet benævnt E: og
> systemet er lagt på E:

Og du har ikke delt harddisken i to partitioner ?

For dit problem kan opstå ved at man under/i selve XP installationen
sletter en partition.

Så vil man efterfølgende i Administration af Lagerenheder kunne se at
første partition er blevet til en udvidet partition.

--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-11 14:26

"Edmund" skrev i meddelelsen

Den 3/19/2011 12:37 PM, KS skrev:
> [...]

Så vil man efterfølgende i Administration af Lagerenheder kunne se at
første partition er blevet til en udvidet partition.

Nej, der er kun 1 partition - også i Administration-Diskhåndtering.

Hvordan retter man så fra E: til C: ?

Mvh
KSor

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-03-11 17:04

Eneste måde er at formatere og installere fra bunden når det drejer
sig om system drevet.
Ellers må du bare leve med det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Peter T.

Dato : 20-03-11 03:14

Den 19-03-2011 17:03, Jens Peter Karlsen skrev:

> Eneste måde er at formatere og installere fra bunden når det drejer
> sig om system drevet.
> Ellers må du bare leve med det.

Øhm... Jeg er i win7, men burde også virke i bla. cirka samme vej på
min gamle Vista og _måske_ også XP;

Kontrol panel -> administration -> computeradministration ->
lager/diskhåndtering -> højreklik på drev i øverste centrerede ramme og
vælg "skift drevbogstav og sti..." -> rediger.

Jeg vil formode, at det ville kunne gøre det.

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 20-03-11 03:37

Den 20-03-2011 03:13, Peter T. skrev:

> [...]
> vælg "skift drevbogstav og sti..." -> rediger.
>
> Jeg vil formode, at det ville kunne gøre det.

Jeg garanterer dog ikke at windows virker efter den ændring. :)

--
Peter T.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-03-11 09:32

Peter T. skrev:

> Jeg vil formode, at det ville kunne gøre det.

Læs det første indlæg igen. Han har forsøgt.

--
Bertel

Fra : -= bgn =-

Dato : 20-03-11 09:59

Du kan ikke ændre bogstav på en systemdisk. Alle andre drevbogstaver kan du
ændre på.

Så med mindre du ikke kan leve med det, så er det som Jens siger - ny
installation.

BG

Fra : Peter T.

Dato : 20-03-11 12:42

> Læs det første indlæg igen. Han har forsøgt.

Du har fuldstændig ret. Det er foruroligende hvad en 13-timers vagt gør
ved ens (min) hjerne når man kommer hjem kl nattekvalme...

--
Peter T.

Fra : Gamle

Dato : 20-03-11 17:10

Jens Peter Karlsen wrote:
> Eneste måde er at formatere og installere fra bunden når det drejer
> sig om system drevet.
> Ellers må du bare leve med det.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Hvad med at ghoste e-drevet og derefter formatere hd'en.
Bagefter lægges ghosten ind igen.

Mvh

Torben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-03-11 18:14

Gamle skrev:

> Hvad med at ghoste e-drevet og derefter formatere hd'en.
> Bagefter lægges ghosten ind igen.

Jeg ville gætte på at drevbogstavet er hardkodet i systemet, men
man kunne jo prøve.

--
Bertel

Fra : Edmund

Dato : 20-03-11 18:37

> Jeg ville gætte på at drevbogstavet er hardkodet i systemet, men
> man kunne jo prøve.

Jeg har flyttet min XP på C til anden partition, og den hedder stadig C.

--
Mvh Edmund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-03-11 00:30

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Jens Peter Karlsen wrote:
>
> Hvad med at ghoste e-drevet og derefter formatere hd'en.
> Bagefter lægges ghosten ind igen.
>
> Mvh
>
> Torben

Så har han et e-drev igen. Prøv at åbne regedit og se, hvor mange steder der
peges på c-drevet (ved en normal installation).
Før og efter et ghostimage vil regedit stadig pege de samme steder hen, så
derfor vil det ikke virke.

Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-03-11 01:07

Lad venligst være med at få det til at se ud som om jeg skrev dette.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : N_B.DK

Dato : 21-03-11 21:17

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Lad venligst være med at få det til at se ud som om jeg skrev dette.

Så citer som normalt tænkende mennesker.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-03-11 23:25

Nu var det ham der citerede en anden der havde citeret mig.
Du burde undersøge ting inden du udtaler dig.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : N_B.DK

Dato : 24-03-11 03:51

> Nu var det ham der citerede en anden der havde citeret mig.
> Du burde undersøge ting inden du udtaler dig.

Du kan ikke give andre skylden for at du citerer som en idiot.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-11 08:15

"N_B.DK" skrev i meddelelsen

> [...]
> Du burde undersøge ting inden du udtaler dig.

Du kan ikke give andre skylden for at du citerer som en idiot.

Har vi ikke en grupe, der hedder "Mudderkastning", hvor I kan
fortsætte !

Mvh
KSor

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-03-11 11:15

Jeg har ingen intention om at indgå i en mudderkastning.
Hvordan det kan være min skyld at andre citerer så det fejlagtigt ser
ud som om jeg har skrevet noget som en anden skrev er vist kun noget
N_B_DK kan forstå. Hvorfår han pludselig følte sig kaldet til at
kommentere på min henstilling desangående ved jeg heller ikke. Hvis
han ønsker at diskutere citat teknik foregår den slags i
dk.admin.netikette

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-03-11 11:22

Jeg citerede kun et par linier. Det kan næppe siges at være for meget.
samtidig var det jeg citerede fuldt dækkende for det jeg kommenterede
på. Jeg kan ikke se at du skulle kunne have et problem med nogen af
delene.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Torben

Dato : 22-03-11 18:02

"KS" <keld DOT soerensen SNABELA os DOT dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvordan kan det ændres UDEN at skulle begynde forfra ?
>
> Det kan IKKE lade sig gøre via Administration af Lagerenheder !

Prøv dette:
COA2 http://www.pcmag.com/article2/0,2817,7822,00.asp
Har brugt det på en gammel XP partition hvor det virkede ok, men i forhold
til en nyinstallation kan det jo ikke skade at prøve

--
/Torben

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-11 07:02

"Torben" skrev i meddelelsen

> [...]

Har brugt det på en gammel XP partition hvor det virkede ok, men i forhold
til en nyinstallation kan det jo ikke skade at prøve

Mit problem er ikke at flytte programmer/filer, mit problem er at
tildele rettigheder - og det var jo egentlig også det jeg spurgte efter.

Mvh KSor

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-03-11 07:50

On Wed, 23 Mar 2011 07:02:13 +0100, "KS" <keld DOT soerensen SNABELA
os DOT dk> wrote:

> [...]
>
>Mit problem er ikke at flytte programmer/filer, mit problem er at
>tildele rettigheder - og det var jo egentlig også det jeg spurgte efter.

Jeg syntes ellers at dit problem er noget helt andet, nemlig hvorfor
dit systemdrev hedder e:

Hvis du geninstallerer og det igen kommer til at hedde e:, hvad så ?

Hvad se du i enhedshåndteringen under diskhåndtering, specielt
diske/partitioner i højre side, nederst ?

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-11 08:13

os DOT dk> wrote:

> [...]

Hvad se du i enhedshåndteringen under diskhåndtering, specielt
diske/partitioner i højre side, nederst ?

Ups, ja der tog jeg fejl, og svrede på et andet indlæg - sorry !

Mht. til dette med ændring af bogstav på system-drev - ja, så
begyndte jeg forfra og installerede alt igen ;-((

Så glem bare det spørgsmål.

Mvh
KSor

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-03-11 12:58

Efter det du skrev snakkede du ikke om rettigheder men hvordan du gav
system drevet et andet drevbogstav. Dette har jeg og andre besvaret.
Men nu snakker du om rettigheder så hvad vil du gerne give rettigheder
og til hvad?

Regards Jens Peter Karlsen.