et livssyn på virkningen af Kaffe
Fra : tkruse

Dato : 17-03-11 07:49

jeg ville bare lige høre om der skulle være nogle her som har deres
livssyn ved at føle ånden på dem selv
og dem som ikke ved vad det handler om
de kan prøve med kaffe
hvordan er dit livssyn på kaffe,,uden kaffe
er der forskel ?
patruljen har ikke ånden,,det er tydeligt
men måske er han på kaffe
og dine små beskedne svar til ham forsvinder under læs mere

Fra : Lyrik

Dato : 17-03-11 16:23

On 17 Mar., 14:49, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:
> [...]
> patruljen har ikke ånden,,det er tydeligt
> men måske er han på kaffe
> og dine små beskedne svar til ham forsvinder under læs mere

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
En stor Ånd bag os alle. Et forårsmirakel når solen spejler rosen
igennem mine øjne og helt ind i min sjæl.
At det store liv er en ufortjent gave udsprunget af en overflod af
godhed fra den store Ånd, der også er visheden ved at være menneske.
Følelsen af at når man møder nogen, så får man en flygtig lejlighed
til gensidig glæde.
Min kat vil glæde mig og viser mig kun kærlighed. Den stråler af
kærlighed, godhed og loyalitet. Den har fået den fra nogen...

God fremtid Torben!

MvH
Jens

Fra : tkruse

Dato : 01-04-11 20:22

On 18 Mar., 00:22, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Min kat vil glæde mig og viser mig kun kærlighed. Den stråler af
> kærlighed, godhed og loyalitet. Den har fået den fra nogen...

vi kan mærke kaffens virkning
vi mærker energien
kan vi bede i energien når energien mangler og energien kommer
kan vi forvandle triste tilstande ved at bede i glæden når glæden
mangler
her er en mægtig videnskab gemt
og ærveligt at det skal trampes ned af de fleste her i Kristus lære

Fra : TBC

Dato : 02-04-11 22:31

On 17 Mar., 15:49, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:
> [...]
> patruljen har ikke ånden,,det er tydeligt
> men måske er han på kaffe
> og dine små beskedne svar til ham forsvinder under læs mere

Jeg kan da prøve at give et bud på egne oplevelser/synspunkter:

Uden kaffe: Normalt energiniveau, ikke så store svingninger i humør
eller energinivau, normal søvnmønster.

Med kaffe: Initielt opstemthed og øget energiniveau, bliver mere
social og snakkende end ellers. Har større lyst til og overskud til at
være social. Bliver dog siden hen (4-8 timer senere efter stop med
indtag af kaffe) mere træt og uoplagt end ellers, dog uden at kunne
finde hvile. Får problemer med søvnløshed og hamrende hjerte. Og hvis
jeg endelig kan falde i søvn sover jeg ca. 3-4 timer mindre en nat
efter en dag hvor jeg har indtaget kaffe end ellers, hvilket
resulterer i større irritabilitet og mindre overskud til andre eller
diverse opgaver dagen efter.

Uden ånden: Begærlig, optændt af lyst. Præget af uro, rastløshed
utilfredshed. Vrede over savnet af hvad jeg har benægtet mig selv af
synder og den midlertidige nydelse associeret derved. Mindre tolerence
over for andre. Hævngerrig. Selvhævdende med tendens til at nedgøre
andre, anklage andre og afskyr og hader dem for deres i mine øjne
hensynsløse synspunkter eller afskyvækkende egocentriske politiske
orienteringer.

Med ånden: Hviler i mig selv med en indre ro og tilfredshed. Er glad
og tilfreds med mig selv og andre mennesker. Stor tolerence over for
andre, som jeg har nemt ved at vise tålmod over for og behandle mildt.
Selv hvis de de behandler mig dårligt eller er egocentriske får jeg i
stedet ondt af dem og deres deres åndelige og emotionelle vildfarelse
(som jeg kender fra mig selv uden ånden), uden at reagere med andet
end en tålmodig og fredelig fremlæggelse af egne synspunkter. (med
mindre jeg lader dem være i fred, hvis jeg fornemmer at de emotionelt
ikke kan rumme en sådan samtale om forskellige perspektiver og
holdninger). Er glad og tilfreds med mine valg, og stolt over ikke at
have "skadet" mig selv eller andre ved at følge mit begær. Finder stor
fred, tilfredshed og taknemmelig over for Gud ved at opleve at jeg ved
ånden formår at beherske mig selv i forhold til alle de primitive og
kompromitterende dyriske impulser der hele tiden forsøger at trænge
sig på.

Jeg syntes det er svært at afgøre om mit livssyn generelt er præget af
at føle ånden eller ej. Jeg vil snarere sige at der er tale en
sammenblanding af elementer af de kyniske og fatalistiske
indstillinger til tilværelsen der præger mig når jeg har fjernet mig
fra ånden, og det livssyn jeg helst tilstræber i harmoni med ånden i
min alt for ofte mislykkede kamp for at gøre mig til et godt "tempel"
for ånden og genspejle Guds kærlighedsbaserede egenskaber.

Fra : tkruse

Dato : 03-04-11 19:19

On 3 Apr., 06:31, TBC <aktie...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> min alt for ofte mislykkede kamp for at gøre mig til et godt "tempel"
> for ånden og genspejle Guds kærlighedsbaserede egenskaber.

hvis dit livssyn var præget af
at føle ånden ,,eller hvordan du henter ånden
og vis du beder i den herlige ånd du føler og mærker at du accelerere
højere op
så har du jo en videnskab som kan fortælle de fleste at de går glip af
noget
ja de går glip af usigeligt meget,,alle disse kloge hoveder,,hvor de
fleste bare vil vise guldknapper i form af latinske ord
men at bede i ånden er at grave efter åndeligt guld
og det giver kontant her og nu
det kan også få din modstander til at fordufte
men jeg selv vil ikke bruge kræfter på det
og dog
det Kristne handler om en livgivende kilde
og det virker tros alle de præster og paver som har jokket i spinaten
igennem tusinder af år
men det er kun disse overtræderes gerning du bliver kvalt med
men den som beder i ånden er stærk og plageånderne skal få sig en
overraskelse