Paul Washer - Hvad synes du?
Fra : Lars Poulsen

Dato : 17-03-11 00:56

Er der mon nogen af de herværende kristne, der kender Paul Washer (se
evt. http://www.youtube.com/watch?v=3wX_BPopbKI og
http://www.heartcrymissionary.com)?

Hvis I gør - hvad er så jeres holdning til ham, og det evangelium han
prædiker?

Jeg er selv meget glad for hans kontante måde, at forkynde på. Men er
hans lære sund? Er der en snert af gerningsretfærdighed i det han siger?
Jeg synes det er svært at vurdere, og kunne rigtig godt tænke mig at
høre hvad andre tænker om ham/det - hvis noget :)

Fra : Patruljen

Dato : 16-03-11 18:40

On 17 Mar., 00:55, Lars Poulsen <buzzem...@gmail.com> wrote:
> Er der mon nogen af de herv rende kristne, der kender Paul Washer (se
> evt.http://www.youtube.com/watch?v=3wX_BPopbKIoghttp://www.heartcrymissionary.com)?
>
> Hvis I g r - hvad er s jeres holdning til ham, og det evangelium han
> pr diker?
>
> Jeg er selv meget glad for hans kontante m de, at forkynde p . Men er
> hans l re sund? Er der en snert af gerningsretf rdighed i det han siger?
> Jeg synes det er sv rt at vurdere, og kunne rigtig godt t nke mig at
> h re hvad andre t nker om ham/det - hvis noget :)

http://www.heartcrymissionary.com
"Learn how you can hold the rope - donate now"

Send flere penge ?
Man kan lave forretninger ud af mange ting. Også af Gud -

Fra : Sømand1

Dato : 17-03-11 11:49

"Lars Poulsen" <buzzemand@gmail.com> wrote in message
> [...]
> svært at vurdere, og kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad andre tænker om

Han har absolut mange gode points. Generelt mener jeg han har en sund holdning
til tingene. Jeg er meget enig i han kritiske holdning til kristnes adfærd
generelt, og det samme kunne siges om danske, der ingen forskel der.

Om hans fortolkning af frelse er 100% i orden er usikkert, dvs det kan jeg ikke
få til at passe helt. Måske er der et par ting jeg ikke forstår helt.....

Jeg synes han er noget overfladisk og måske lidt stereotyp mht hvordan man skal
være som kristen.

Nogle af de oplevelser han fortæller om, f.x. fra Nigeria, har jeg selv erfaring
fra gennem kristne Nigerianere der. Dér er spillets regler noget helt andet end
her i dk. Som kristen der lever man i konstant fare for sit liv, hvilket helt
automatisk giver andre og ekstra dimensioner ind. Islamisterne i Nigeria er
uoplyste og meget militante.

Fra : Lars Poulsen

Dato : 17-03-11 13:10

Den 17-03-2011 11:49, Sømand1 skrev:

> [...]
> holdning til tingene. Jeg er meget enig i han kritiske holdning til
> kristnes adfærd generelt, og det samme kunne siges om danske, der ingen

Ja, jeg tror der er meget at lære hos Paul Washer. Han har været
missionær i Sydamerika i mange år, så vidt jeg forstår, og har der lært
at Gud og dem der ikke tror på Gud, kommer først og han selv næst -
noget man ellers ikke ser ret ofte hos amerikanske prædikanter.

> Om hans fortolkning af frelse er 100% i orden er usikkert, dvs det kan
> jeg ikke få til at passe helt. Måske er der et par ting jeg ikke forstår
> helt.....

Nej, jeg har også lidt problemer med det. Synes, at han lægger lidt for
meget vægt på gerninger som en forudsætning som frelsen, og ikke som et
resultat af den.

> Jeg synes han er noget overfladisk og måske lidt stereotyp mht hvordan
> man skal være som kristen.

Hvad tænker du på her?

Fra : Sømand1

Dato : 17-03-11 17:46

> [...]
> vægt på gerninger som en forudsætning som frelsen, og ikke som et resultat af

Det han siger om hvordan en kristen skal være/ikke skal være etc etc. KAn ikke
huske
detaljerne.

Som udgangspunkt ønsker jeg ikke ret meget at gøre med denne type pastorer. Jeg
kan godt høre på dem, men for mange er der et kort spring fra at høre på og så
til underkastelse. De foretager et altfor stort indgreb i menneskers liv, på en
eller anden måde. Det vil jeg ikke være med på. De bliver hurtigt for dominerende
og sådan er det indenfor de fleste kirker.

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-03-11 11:56

"Lars Poulsen" <buzzemand@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> synes det er svært at vurdere, og kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad

jeg tror nok at hans tjeneste er berettiget, da han bringer noget til kristi
legeme som ellers er for lidt af, om alt hvad han siger er o k, ved jeg
ikke, men jeg tager hvad jeg kan bruge fra dem jeg lytter til, og det jeg
ikke kanbruge, lader jeg ligge

KH

Ole

Fra : Lars Poulsen

Dato : 17-03-11 13:10

Den 17-03-2011 11:56, Ole Madsen skrev:

> [...]
> ved jeg ikke, men jeg tager hvad jeg kan bruge fra dem jeg lytter til,
> og det jeg ikke kanbruge, lader jeg ligge

Hvad tænker du at du ikke kan bruge, af det Washer siger?

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-03-11 13:27

> Hvad tænker du at du ikke kan bruge, af det Washer siger?

jeg har egentlig ikke noget at udsætte på ham, men han er jo bare et
menneske, han har ikke alt, det har ingen

jeg kan godt lide

Chuck Missler - pga hans gennemgang af bibelen kap for kap
Derek Prince - fordi han prædiker det grundlæggende, og Guds autoritet i den
troende til at række ud til mennesker
Joyce Meyer - fordi hun prædiker at vi må forandres
Bayless Conley - fordi han er hyrde og prædiker ord jeg har brug for

men ejg kan også godt lide de prædikanter på www.sermonindex.net netop fordi
de er så radikale, men de har bare ikke alt hvad jeg har brug for, men det
de gør, gør de godt, det samme med Paul Washer, det han gør, gør han godt,
men han har bare ikke alt hvad jeg har brug for

KH

Ole

Fra : Lars Poulsen

Dato : 17-03-11 13:48

Den 17-03-2011 13:27, Ole Madsen skrev:

> jeg har egentlig ikke noget at udsætte på ham, men han er jo bare et
> menneske, han har ikke alt, det har ingen

Næh, det har du da ret i.

> jeg kan godt lide
>
> Chuck Missler - pga hans gennemgang af bibelen kap for kap

Ham kender jeg ikke.

> Derek Prince - fordi han prædiker det grundlæggende, og Guds autoritet i
> den troende til at række ud til mennesker

Ham er jeg også meget glad for.

> Joyce Meyer - fordi hun prædiker at vi må forandres

Hende bryder jeg mig til gengæld ikke om. Men det skyldes dels at jeg
ikke hører andet end et management-kursus tilsat lidt bibelcitater. Og
så er hun fremgangsteolog, og det bryder jeg mig ikke om.

> Bayless Conley - fordi han er hyrde og prædiker ord jeg har brug for

Ham kender jeg heller ikke.

> [...]
> men det de gør, gør de godt, det samme med Paul Washer, det han gør, gør
> han godt, men han har bare ikke alt hvad jeg har brug for

Jeg bruger også jævnligt Sermonindex. Der er meget godt at hente der.

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-03-11 14:09

> [...]
> hører andet end et management-kursus tilsat lidt bibelcitater. Og så er
> hun fremgangsteolog, og det bryder jeg mig ikke om.

jeg ved godt at der er meget kritik af hende, men hun siger alligevel meget
jeg godt kan bruge især omkring det med at vi må ændre os, men jeg bruger
hende ikke så meget, kun en gang imellem

> Ham kender jeg heller ikke.

hans undervisnijng har holdt mig i live i de år jeg ikke fåk fra andre hvad
jeg havde brug for, så derfor er han meget holdt i hæjd af mig

www.cottonwood.org de har en podcast, hvis jeg skulle vælge, så valgte jeg
kun ham