Copy/paste
Fra : Lars Poulsen

Dato : 16-03-11 16:23

Der bliver i dette forum jævnligt postet diverse øvelser i at copy/paste
fra forskellige hjemmesider. Primært videnskab.dk, men også andre sider
og tekster må stå for skud. Hovedformålet med disse øvelser, skulle
angiveligt være, at hævde naturvidenskaben på bekostning af kreationismen.

Det er naturligvis ikke specielt underholdende læsning, når det
copy/pastede primært baserer sig på halve sandheder og hele løgne - som
f.eks. når vi i en af disse øvelser kan læse, at kreationister afviser
al videnskab. Man skal nok være mere end almindeligt småt kørende, for
at tage sådanne udgydelser alvorligt. Men trist er det, at nogle af
naturvidenskabens tilhængere ser sig nødsaget til at benytte sådanne
direkte usandheder til at fremme deres eget syn på tingenes tilstand.
Teksterne er alle skåret over samme læst, nemlig en bevidst kortslutning
af hvad kreationister er, tror og mener. En kortslutning der så brygges
videre på - hvorved teksten som helhed bliver en lang forvanskning af
virkeligheden. Disse usandheder præsenteres så som fakta - og folk der
ikke evner at tænke selv, labber det i sig med stor glæde.

Senest er der så kommet et indlæg der, sandsynligvis, skulle give
kreationister dødsstødet. Nemlig det indlæg der citerer Torsten Thurens
Videnskabsteori for begyndere, om dogmatikere. Formålet må angiveligt
være, at påvise, at kreationister er dogmatikere, og derfor ikke rigtig
kloge. Men set gennem undertegnedes briller, handler netop dette indlæg
i særdeleshed om naturvidenskabens disciple: "Dogmatikerne er frelste.
De ved hvad der er sandt. De har set lyset." Dette bekræftes yderligere
i afsnittet: "Ganske vist modsiger en del fakta, hvad jeg tror, men
disse fakta kan ikke være sande, de må ikke være sande og hvis de er
bryder mit verdensbillede sammen." En rigtig god beskrivelse af
naturvidenskabens ypperstepræster og medløbere. Man interesserer sig
ikke for fakta, men for et verdensbillede bygget op omkring profeten
Darwins udgydelser. Ja, naturvidenskaben indtager for nogle af de
herværende copy/pastere, ligefrem en religiøs stilling.

Det er beklageligt, at nogle ikke evner kunsten selv at drage deres
slutninger, men bliver nødt til at smykke sig med andres ord. Især
beklageligt når disse ord, ikke har deres rod i sandheden, og på trods
af dette alligevel bliver fremstillet som sandhed. Man må blot håbe på
at dem der føler behov for at copy/paste disse usandheder, ikke er klar
over, at de viderebringer halve sandheder og hele løgne.

Fra : Patruljen

Dato : 16-03-11 09:47

On 16 Mar., 16:22, Lars Poulsen <buzzem...@gmail.com> wrote:

> [...]
> kloge. Men set gennem undertegnedes briller, handler netop dette indl g
> i s rdeleshed om naturvidenskabens disciple: "Dogmatikerne er frelste.
> De ved hvad der er sandt. De har set lyset." Dette bekr ftes yderligere
> i afsnittet: "Ganske vist modsiger en del fakta, hvad jeg tror, men
> disse fakta kan ikke v re sande, de m ikke v re sande og hvis de er
> bryder mit verdensbillede sammen." En rigtig god beskrivelse af
> naturvidenskabens ypperstepr ster og medl bere. Man interesserer sig
> ikke for fakta, men for et verdensbillede bygget op omkring profeten

Der er et eneste statement her som har substans. Resten er kedelige
devalueringer, misrepræsentationer, antagelser osv.osv. Udsagnet
lyder: "Man interesserer sig ikke for fakta."

Du har fået det samme spørgsmål snart utallige gange. Hvilke facts kan
du henvise til, som modsiger evolutionsteorien?
Hvad har du i posen - Lars Poulsen.

Fra : Patruljen

Dato : 16-03-11 11:28

On 16 Mar., 16:22, Lars Poulsen <buzzem...@gmail.com> wrote:
> Der bliver i dette forum j vnligt postet diverse velser i at copy/paste
> fra forskellige hjemmesider. Prim rt videnskab.dk, men ogs andre sider
> og tekster m st for skud. Hovedform let med disse velser, skulle
> angiveligt v re, at h vde naturvidenskaben p bekostning af kreationismen.

Hvem angiver at naturvidenskaberne har behov for at hævde sig på
bekostning af kreationismen?

> Det er naturligvis ikke specielt underholdende l sning, n r det
> copy/pastede prim rt baserer sig p halve sandheder og hele l gne - som
> f.eks. n r vi i en af disse velser kan l se, at kreationister afviser
> al videnskab.
> Man skal nok v re mere end almindeligt sm t k rende, for
> at tage s danne udgydelser alvorligt

"Halve sandheder og hele løgne." Nuvel:
Hvor kan man læse, at kreationister afviser _al_ videnskab?

..
> Men trist er det, at nogle af
> naturvidenskabens tilh ngere ser sig n dsaget til at benytte s danne
> direkte usandheder til at fremme deres eget syn p tingenes tilstand.

Hvilke usandheder?

> Teksterne er alle sk ret over samme l st, nemlig en bevidst kortslutning
> af hvad kreationister er, tror og mener. En kortslutning der s brygges
> videre p - hvorved teksten som helhed bliver en lang forvanskning af
> virkeligheden. Disse usandheder pr senteres s som fakta - og folk der
> ikke evner at t nke selv, labber det i sig med stor gl de.

Hvilke usandheder er det egentlig, som du brygger videre på?

> Senest er der s kommet et indl g der, sandsynligvis, skulle give
> kreationister d dsst det.

Hvordan beregner du sandsynligheden på, at Torsten Thuren`s tekst skal
> [...]

> bryder mit verdensbillede sammen." En rigtig god beskrivelse af
> naturvidenskabens ypperstepr ster og medl bere.

Begrebet - ypperstepræst - er et religiøst begreb og har som sådan
intet med naturvidenskab at gøre.
http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Religion_og_mystik/Gamle_testamente/ypperstepr%C3%A6st

"og medløbere."

person der deltager i en bestemt aktivitet eller tilslutter sig et
bestemt synspunkt uden at være personligt engageret, men ofte for selv
at opnå en fordel. http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=medløber

Dit idiosynkratiske sprogbrug?

Din sætning er ganske enkelt meningsløs. Du skal nok passe på, at du
ikke, i din iver efter at nedgøre, kammer over og begynder at
formulere dig fuldstændigt absurd.

> Man interesserer sig
> ikke for fakta, men for et verdensbillede bygget op omkring profeten
> Darwins udgydelser.

En profet er et religiøst udtryk.

Profet:
- person som forkynder en guds vilje efter at have modtaget en
åbenbaring

Igen er dit vokabularium ganske enkelt meningsløst. Det er digselv,
der refererer til profeter. Det er ikke naturvidenskaben, som
promoverer sig selv, somom man får åbenbaringer fra Gud eller somom
man forkynder Guds vilje. Det er jo dig selv du skriver om her - Lars
Poulsen. Darwin var ikke en profet men en videnskabsmand.

> Ja, naturvidenskaben indtager for nogle af de
> herv rende copy/pastere, ligefrem en religi s stilling.

Gud er ikke indblandet i naturvidenskaberne.

> Det er beklageligt, at nogle ikke evner kunsten selv at drage deres
> slutninger, men bliver n dt til at smykke sig med andres ord.

Der er ingenting galt med at tilegne sig viden. Man "smykker sig ikke
med andres ord" ved at kunne sin biologi.

> Is r
> beklageligt n r disse ord, ikke har deres rod i sandheden, og p trods
> af dette alligevel bliver fremstillet som sandhed. Man m blot h be p
> at dem der f ler behov for at copy/paste disse usandheder, ikke er klar
> over, at de viderebringer halve sandheder og hele l gne.

Du må meget gerne påvise de halve sandheder og hele løgne, som du
anklager andre for at formidle.
Og hvis du ikke kan - så er løgneren: Lars Poulsen.

Fra : Lars Poulsen

Dato : 16-03-11 19:25

Den 16-03-2011 18:28, Patruljen skrev:

> "Halve sandheder og hele løgne." Nuvel:
> Hvor kan man læse, at kreationister afviser _al_ videnskab?

Vil du virkelig påstå, at du ikke ved det? Læser du ikke engang de
artikler du copy/paster så flittigt? Har du virkelig så stor tiltro til
videnskab.dk, at du ikke mener det er nødvendigt, at læse de artikler du
gør dig til talsmand for.

Det bliver værre og værre.

> Du må meget gerne påvise de halve sandheder og hele løgne, som du
> anklager andre for at formidle.
> Og hvis du ikke kan - så er løgneren: Lars Poulsen.

Og hvis jeg kan, jvf. ovenfor - så er løgneren, som sagt, den yderst
flittige copy/paster i denne gruppe.

Fra : Patruljen

Dato : 18-03-11 06:48

On 18 Mar., 13:15, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> De var så infriore at jeg ikke behøvede ydeligere kommentarer. Du
> ville jo bare google videre og copy/paste mere nonsense.
>
> Jeg har samtlige virkelige kommantatorer i ryggen med mine "vilde
> påstande" overfor dine åndelige dværgforsøg på copy/paste.
> I dag sagde Røde Kors at det var svært at dele nødhjælp ud til folk
> der ikke kunne forstå at de havde brug for det!
> De er hjælpeløse ofre for deres egen kultur.
> Men det forstår du ikke for forståelse er det eneste du ikke kan copy/
> paste dig til!
> Det er dit grundlæggende problem:"Du forstår ingenting!"

At dele nødhjælp ud til mennesker, der ikke kan forstå, at de har brug
for hjælp er nok ikke helt det samme som at påstå, at det kun er
kristne, som kan have empati og fortage nødhjælpsarbejde - humanitært
hjælpearbejde osv.

Jeg linkede til adskille hjælpeorganisationer, som ikke just er
kristne. Men "du forstår ingenting", selvom det klaskes direkte op i
ansigtet på dig.

Det er en helt uhyrlig påstand, at fortælle, at alle andre end lige
netop kristne ikke besidder alment menneskelige positive egenskaber.

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Du er som sædvanlig i din egen fantasi i den frelste flok og alle de
> andre er Satans yngel!
> Hvornår tager du springet fra Jehovas Vidner?

Jeg har aldrig været en del af JV. Aldrig nogensinde.

Hvornår gør du Lyrik? Hvornår bevæger du dig ud af dine imaginære
kasser, hvor alle, som er kristne er "gode" og de "onde" er alle de
andre?

Fra : Patruljen

Dato : 18-03-11 11:06

On 18 Mar., 17:37, "Andreas Falck" <dewn...@dewnull.dk> wrote:
> Lyrik skrev inews:733482b8-a6e1-4e48-a6a9-ce4fc1c47d73@j13g2000yqj.googlegroups.com

> Han lyder egentlig langt mere som en der reelt aldrig har forladt Jehovas
> Vidner - men er sikkert kun blevet udelukket p grund af d rlig opf rsel.
> Han har jo en ub nding trang til at ville urinere i folks brevspr kker LOL

Tja. Dine løgne om mig er ikke omkostningsfrie - Andreas Falck.
Du er et sygt menneske - men det gør dig ikke ansvarsfri.

Fra : Patruljen

Dato : 16-03-11 13:54

On 16 Mar., 19:24, Lars Poulsen <buzzem...@gmail.com> wrote:
> [...]

Nå - ja. Det udsagn, som kunne bibringe en interessant diskussion
måtte du naturligvis ignorere.
Hvilke facts har du i posen, som "ikke interesserer naturvidenskaben"
da de modsiger evolutionsteorien?

Du hævder at de findes. Så kom dog frem med dine facts.

Det er jo en besynderlig anklage, at forklare at de ikke interesserer
( hvor du så end ved det fra) og når dine facts så efterspørges den
ene gang efter den anden pga. en levende interesse, så vil du ikke
svare :)

Men må drysse alle dine undvige manøvrer rundhåndet omkring istedet -

> [...]
> artikler du copy/paster så flittigt? Har du virkelig så stor tiltro til
> videnskab.dk, at du ikke mener det er nødvendigt, at læse de artikler du

Du må meget gerne paste en sætning, der underbygger din anklage. Kan
du ikke bare gøre det, fremfor at kaste videre omkring med dine
bryggerier?

Jeg har ikke set en sætning, der fortæller at kreationisterne afviser
al videnskab. Hvor er den - Lars Poulsen?

Dertil: du skriver om usanheder og løgne - som i pluralis. Hvilke
andre løgne kan du dokumentere?

> Og hvis jeg kan, jvf. ovenfor - så er løgneren, som sagt, den yderst
> flittige copy/paster i denne gruppe.

Hvorfor dog det - hvad syntes du jeg lyver om, Lars Poulsen? Prøv at
vær præcis fremfor at hoste om med alle mulige løse anklager.

Det er middelmådigt for ikke at skrive underlødigt og usagligt at
dukke frem som en anden Andreas Falck og kaste omkring med anklager om
løgne - for så at snige sig ud, når der efterspørges dokumentation.
Eller - der er løgnagtigt anklagende kristne nok iforvejen på
dk.livssyn.kristendom. Behøver du absolut øge antallet?

Jeg lyver naturligvis ikke fordi jeg beder dig fremlægge dokumentation
dels for en helt specifik anklage, dertil om dine øvrige anklager om
halve sandheder og løgne.

Fra : Lars Poulsen

Dato : 16-03-11 21:10

Den 16-03-2011 20:53, Patruljen skrev:

> Nå - ja. Det udsagn, som kunne bibringe en interessant diskussion
> måtte du naturligvis ignorere.

Jeg blev bare voldsomt chokeret over, at du ganske ukritisk paster en
artikel, som du tydeligvis ikke har læst. Det synes jeg siger rigtig
meget...

Men, da jeg er en rimelig flink fyr, skal jeg gerne hjælpe dig på vej.
Prøv at læse artiklen "Kreationistisk manipulation i USA". Deri vil du
finde påstanden om at kreationister forkaster "al videnskabelig viden".

Hvis du mener at en sådan usandhed er værd at paste i din evindelige
kamp mod de stygge kreationister, så fred være med det. Det bekræfter
blot min mistanke om hvilket plan du befinder dig på.

Fra : tkruse

Dato : 18-03-11 21:00

On 18 Mar., 18:05, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> Tja. Dine løgne om mig er ikke omkostningsfrie - Andreas Falck.
> Du er et sygt menneske - men det gør dig ikke ansvarsfri.

både de Kristne og andre trosretninger søger en dybere fred med dem
selv,,fordi de har fået nys om at det er muligt
og der findes en kundskab om hvordan man kommer til en dybere
fred,,hvor også det usynlige bliver synligt
og det er synligt nok at Andreas Falck er meget hård og afvisene
kort for hovedet,, som skrub over i New aes hvor du høre hjemme
men der er 7 dække over biblens ord
og dem som er nær de sidste dække
er ikke velkommen i nogen menighed
men måske i New aes ,,så måske er det alligevel et godt råd fra
Andreas Falck.

Fra : Patruljen

Dato : 16-03-11 14:23

On 16 Mar., 21:09, Lars Poulsen <buzzem...@gmail.com> wrote:

> Jeg blev bare voldsomt chokeret over, at du ganske ukritisk paster en
> artikel, som du tydeligvis ikke har l st. Det synes jeg siger rigtig
> meget...

Naturligvis har jeg læst artikelen. Prøv at dæmp dine telepatiske
tilbøjeligheder?

> Men, da jeg er en rimelig flink fyr, skal jeg gerne hj lpe dig p vej.
> Pr v at l se artiklen "Kreationistisk manipulation i USA". Deri vil du
> finde p standen om at kreationister forkaster "al videnskabelig viden".

http://videnskab.dk/blog/kreationistisk-manipulation-i-usa?page=1
Nej. Det er der ikke skrevet nogen steder.

Du må meget gerne citere. "kreationister forkaster _al_ videnskab."

??

Og dine øvrige eksempler på halve sandheder og løgne var?
Nå - ingen dokumentation.

Og dine eksempler på facts, der ivrigt efterspørges, men som du
alligevel ikke mener interesserer, fordi de modsiger evolutionsteorien
var?

Nå. Ingen facts -

Lars Poulsen. Du har netop tilsluttet dig selskabet af kristne løgnere
på dk.livssyn.kristendom. Er du stolt af digselv?

> Hvis du mener at en s dan usandhed er v rd at paste i din evindelige
> kamp mod de stygge kreationister, s fred v re med det. Det bekr fter
> blot min mistanke om hvilket plan du befinder dig p .

Der er kun de usandheder du netop selv har fremstillet. Pinligt- det
bekræfter blot min mistanke om hvilket plan du befinder dig på.

Fra : Lars Poulsen

Dato : 16-03-11 21:36

Den 16-03-2011 21:22, Patruljen skrev:

> Naturligvis har jeg læst artikelen. Prøv at dæmp dine telepatiske
> tilbøjeligheder?

Jeg har skam ingen telepatiske tilbøjeligheder. Men din påstand om, at
bemeldte sætning ikke er at finde i bemeldte artikel, giver mig en
anelse om, at du ikke har læst den.

Jeg kan se på resten af dit indlæg, at du fortsat benægter dette, og så
må jeg jo blot konstatere, at du ikke ønsker at se de usandheder du selv
poster - alternativt evner du det ikke, og vil i så fald til dels være
undskyldt. Men det er tragisk, og fordrer ikke yderligt fra min side.

> Lars Poulsen. Du har netop tilsluttet dig selskabet af kristne løgnere
> på dk.livssyn.kristendom. Er du stolt af digselv?

Kald mig hvad du har behov for. Det generer ikke mig. Men jeg ville nok
være varsom med at kalde folk løgnere, når du selv helt bevidst paster
de usandheder dine indlæg indeholder. Men, tyv tror, som bekendt, at
hver mand stjæler.

Jeg kender dig efterhånden godt nok til at vide, at du har et enormt
behov for at få det sidste ord, og lige smide en sviner at slutte af på.

Så, værsgo' - ordet er dit :)

Fra : Patruljen

Dato : 16-03-11 15:06

On 16 Mar., 21:35, Lars Poulsen <buzzem...@gmail.com> wrote:

> Jeg har skam ingen telepatiske tilbøjeligheder. Men din påstand om, at
> bemeldte sætning ikke er at finde i bemeldte artikel, giver mig en
> anelse om, at du ikke har læst den.

Det tætteste du kan komme er dette:

"Det er her den indædte bogstavelige bibellæsning begynder som en
samlet bevægelse, der forkastede al videnskabelig viden og insisterede
på en verden der ikke er mere end højst 10.000 år gammel, intet liv
før paradis, ingen død før syndefaldet og en syndflod for ca. 5.000 år
siden, der udryddede alt liv på nær hvad Noah har fået med i arken og
i processen skabte alt det fossile materiale, vi kender."

Det fordrer en usædvanlig saks - at klippe ordene: " forkastede al
videnskabelig viden" (ud af sin kontekst der fortsætter) - og
insisterede på en verden, der ikke er mere end højst 10.000 år gammel,
intet liv før paradis, ingen død før syndefaldet og en syndflod for
5000 år siden.

Det er et meningsforstyrrende citatfuskeri - Lars. Dertil skrev du i
pluralis. Flertalt - som i halve sandheder og løgne. Der skulle altså
ifølge dig være endnu flere.

Men kunne du dokumentere dem? Nej -

Kunne du dokumentere de facts, som interesserede efterspørger, som så
ifølge dig alligevel er så uinteresserede at du måske ikke behøver
frembringe dine "facts" ?

Næe -

> [...]
> poster - alternativt evner du det ikke, og vil i så fald til dels være
> undskyldt. Men det er tragisk, og fordrer ikke yderligt fra min side.

Jeg kan se på resten af dit indlæg at du fortsat fatsholder dine løgne
og så må jeg jo blot konstatere, at du ikke ønsker at se de usandheder
du selv poster - alternativt evner du det ikke, og vil i så fald til
dels være undskyldt. Men det er tragisk og fordrer ikke yderligere fra
min side.

> [...]
> være varsom med at kalde folk løgnere, når du selv helt bevidst paster
> de usandheder dine indlæg indeholder. Men, tyv tror, som bekendt, at

Tyv tror som bekendt, at hver mand stjæler. Det hedder i princippet:
projektion. Det er sikkert derfor du løgnagtigt beskylder andre for at
fremstille halve sandheder og løgne, som du så ikke kan påvise.

> Jeg kender dig efterhånden godt nok til at vide, at du har et enormt
> behov for at få det sidste ord, og lige smide en sviner at slutte af på.
>
> Så, værsgo' - ordet er dit :)

Ja. Da. Du bliver jo svinet helt vildt til, når dine belyvelser
udstilles for hvad de er. Du må sørme hellere påkalde dig dit
martyrium, agere uskyldig mimose og jamre dig over at blive svinet
til.

Det er næsten lige så morsomt, som når Villy Dalsgaard jamrer sig over
at han bliver truet, når han fortæller at han gerne vil slå en eller
anden i hovedet med en hammer og så får afvide, at han vil blive
knækket midt over hvis han forsøger sig :)

Fra : Lars Poulsen

Dato : 17-03-11 00:23

Den 16-03-2011 22:05, Patruljen skrev:

> [...]
> anden i hovedet med en hammer og så får afvide, at han vil blive
> knækket midt over hvis han forsøger sig :)

Du er sjov :)
En stakkel, men dog ganske underholdende.

Fra : Vidal

Dato : 17-03-11 12:44

> [...]

> anden i hovedet med en hammer og så får afvide, at han vil blive
> knækket midt over hvis han forsøger sig:)

Den sag kan du jo godt lide at trække frem.

Omstændighederne var, at du spøgende skrev, at for
at komme ned på vort niveau, måtte du have et slag med
en murerhammer.

Jeg svarede, at jeg da gerne ville være dig behjælpelig.
Det var selvfølgeligt ment som en vits, men da det jo
er dig, skrev jeg med det samme, det naturligvis var en
joke og jeg overhovedet ikke havde voldelige hensigter.

Undskyldning på undskyldning, hvor jeg fladede helt ud.

Du har malket denne udveksling helt ud i det absurde og
jeg går ud fra, jeg aldrig slipper af med den hændelse.

Dit svar på dét, der helt tydeligt var ment som en joke,
jeg vidste ikke, hvem du var eller hvor du boede osv,
jeg fører mig ikke generelt truende frem, var at true med
at sende en "dødspatrulje", ligesom du også på dk.politik
flere gange har truet forskellige diskussionsdeltagere med
at pudse folk af dit bekendtskab på dem.

Du gør dig jo megen umage med at opspore folk, finde deres
adresser, telefonnumre, ringe dine ofre op, true med at
møde personligt op osv, så er der ingen tvivl om, de fleste
tror om dig, du er en voldelig person, der har store drømme
om at udslette dem, du diskuterer med, fysisk.

Jeg vil da opfordre folk, der kaster sig ud i diskussion med
dig, så vidt muligt at bevare deres anonyme status og sløre
sporene til deres identitet mest muligt. Du er en ubehagelig
person, der tilsyneladende ikke vil tøve med at gribe til
fysiske midler/vold for at "få ret" i en diskussion.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-03-11 14:33

Vidal skrev i

> [...]
> person, der tilsyneladende ikke vil tøve med at gribe til
> fysiske midler/vold for at "få ret" i en diskussion.

Han er helt klart på grænsen til det direkte ulovlige når han på den måde
truer folk med både tæsk og bank og meget andet som bl.a. at offentliggøre
andres adresser og telefonnumre på nettet og intet vil gøre for at fjerne
dette igen. At han fik fjernet ét af flere indlæg viser jo netop at han slet
ikke havde/har til hensigt at ville råde båd på det svinere han har sat i
gang.

Men der er dog kommet en lille smule positivt ud af det. Jeg fik uventet
besøg af noget der nemt ville kunne opfattes som en led stodder. Han
fortalte at han netop mødte op da han havde forstået Patruljens indlæg
derhen at det så han gerne, så jeg skulle have en lærestreg. Jeg inviterede
vedkommende inden for til en snak. Og det endte faktisk med at dette blev
begyndelsen til et venskab der stadig varer ved.

Desuden vil jeg da lige nævne at jeg jo ofte har givet invitation til disse
fanatiske og hånende ateister om at de kunne forbi til en hyggelig frokost -
men en sådan invitation er de jo generelt alt for feje til at ville tage
imod. I stedet fremturer de med deres voldstrusler og trusler om at ville
turnere land og rige rundt og urinere i folks brevsprækker.

Jo, det er nogle syge stakler disse personager, og der er nok ikke store
chancer for at de vil indse at de har et stort behov for professionel hjælp

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-03-11 18:15

Den 17-03-2011 14:33, Andreas Falck skrev:

> [...]
> imod. I stedet fremturer de med deres voldstrusler og
> trusler om at ville turnere land og rige rundt og urinere i

Er det alle os os fanatiske ateister
der har truet med at urinere ind ad din
brevsprække?

Jeg vil ikke stå på mål for hvad andre
skriver.

Og jeg har overhovedet ikke fantasi til at
forestille mig en frokost sammen med dig.
Når du ikke kan formulere dig ordentligt
på en usenet nyhedsgruppe, hvordan i alverden
skulle man så kunne forstå hvad du siger i
en samtale?

Det har ikke noget med fejhed at gøre, men alene
ulyst til at spilde tid sammen med mennesker,
der ikke har den mindste smule dannelse i livet.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Patruljen

Dato : 16-03-11 18:44

On 17 Mar., 00:22, Lars Poulsen <buzzem...@gmail.com> wrote:

> Du er sjov :)
> En stakkel, men dog ganske underholdende.

Det er ikke mig, som må belyve andre mennesker og fortælle at de som
tydeliggør løgnene er - morsomme. Men det er nu altid underholdende at
eksponere en belyvende fætter, som dig :)

Du er sat fuldstændigt til vægs (også)her - Lars Poulsen. Mon ikke du
skulle tænke dig lidt om inden du belyver andre mennesker en anden
gang? Det kunne være du efter en anelse selvreflektion ikke havde så
desperat behov for tilgivelse -

Fra : Patruljen

Dato : 17-03-11 06:27

On 17 Mar., 12:43, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Den sag kan du jo godt lide at tr kke frem.

Jeg syntes det er morsomt, at et menneske der fortæller, at han gerne
vil uddele slag til hovedet med en hammer, fortæller at han bliver
truet, når han får afvide, at han vil blive forhindret :)

Det er sådan i udspiller jeres kristne martyrium. Du ser en Andreas
Falck svine den ene til efter den anden. Hvorefter han jamrer sig ud
over 967 indlæg, hvis han bliver tiltalt præcist så respektløst som
det han selv foretager sig. Og du kan læse en Lars Poulsen, der
belyver andre, som løgnere og forvanskere eller skriver hele indlæg
med personlige tilsvinninger, som så efterfølgende jamrer sig over at
blive svinet til :)

Det er da morsomt -

> Omst ndighederne var, at du sp gende skrev, at for
> at komme ned p vort niveau, m tte du have et slag med
> en murerhammer.
>
> Jeg svarede, at jeg da gerne ville v re dig behj lpelig.
> Det var selvf lgeligt ment som en vits, men da det jo
> er dig, skrev jeg med det samme, det naturligvis var en
> joke og jeg overhovedet ikke havde voldelige hensigter.
>
> Undskyldning p undskyldning, hvor jeg fladede helt ud.
>
> Du har malket denne udveksling helt ud i det absurde og
> jeg g r ud fra, jeg aldrig slipper af med den h ndelse.

Du har gud-hjælpe-mig fortalt i ramme alvor, at jeg har truet dig, da
jeg skrev, at du ville blive tacklet godt og grundigt, hvis du
forsøgte dig :)

> Dit svar p d t, der helt tydeligt var ment som en joke,
> jeg vidste ikke, hvem du var eller hvor du boede osv,
> jeg f rer mig ikke generelt truende frem, var at true med
> at sende en "d dspatrulje", ligesom du ogs p dk.politik
> flere gange har truet forskellige diskussionsdeltagere med
> at pudse folk af dit bekendtskab p dem.

Nu lyver du igen - Villy Dalsgaard.

> Du g r dig jo megen umage med at opspore folk, finde deres
> adresser, telefonnumre, ringe dine ofre op, true med at
> m de personligt op osv, s er der ingen tvivl om, de fleste
> tror om dig, du er en voldelig person, der har store dr mme
> om at udslette dem, du diskuterer med, fysisk.

Ringe mine "ofre" op?

Det er altid morsomt, når nogen bebrejder andre for at være anonyme,
alt mens de selv vægrer sig mod at angive andet end et navn, der ikke
kan kommes nærmere end 347 eksemplarer med samme navn :)

Måske skulle man bare droppe sine bebrejdelser om anonymitet, når man
selv helst vil fremstå anonym ?

Og mht. hvad de fleste uden tvivl tror: Hvornår realiserer du dit
telepatiske menings-analyse institut?
Villy Dalsgaards imaginære meningsmålinger APS -

> Jeg vil da opfordre folk, der kaster sig ud i diskussion med
> dig, s vidt muligt at bevare deres anonyme status og sl re
> sporene til deres identitet mest muligt. Du er en ubehagelig
> person, der tilsyneladende ikke vil t ve med at gribe til
> fysiske midler/vold for at "f ret" i en diskussion.

Du er en megaloman mytoman. Syg som ind i helvede - længere er
historien ikke -

Fra : Patruljen

Dato : 17-03-11 08:32

On 17 Mar., 14:33, "Andreas Falck" <dewn...@dewnull.dk> wrote:
> [...]
> begyndelsen til et venskab der stadig varer ved.
>
> Desuden vil jeg da lige n vne at jeg jo ofte har givet invitation til disse
> fanatiske og h nende ateister om at de kunne forbi til en hyggelig frokost -
> men en s dan invitation er de jo generelt alt for feje til at ville tage
> imod. I stedet fremturer de med deres voldstrusler og trusler om at ville
> turnere land og rige rundt og urinere i folks brevspr kker.
>
> Jo, det er nogle syge stakler disse personager, og der er nok ikke store
> chancer for at de vil indse at de har et stort behov for professionel hj lp

Andreas. Du er så syg i hovedet som Villy Dalsgaard. Det siger ikke så
lidt. En sygeligt belyvende fyr, som burde indlægges, medicineres.

Fra : Harald Mossige

Dato : 17-03-11 16:48

Den 17.03.2011 15:32, skreiv Patruljen:

> Andreas. Du er så syg i hovedet som Villy Dalsgaard. Det siger ikke så
> lidt. En sygeligt belyvende fyr, som burde indlægges, medicineres.

Om slike skall "innlegges", så rt drt brhov for alle nedlagde
militærkaserner

HM

Fra : Patruljen

Dato : 17-03-11 12:25

On 17 Mar., 18:14, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Er det alle os os fanatiske ateister
> der har truet med at urinere ind ad din
> brevsprække?

Næe - det er mig. Efter årevis med tilsvinninger fra den herre,
Andreas Falck, har jeg virkelig lyst til at hælde urin ind af hans
brevkasse. Helst skulle det være urin fra tævehunde i løbetid, så
andreas blev hjemsøgt de næste 3 måneder af stor-strintende han-hunde
fra all over - Jylland :)

Han er i den grad - for meget. En uhæderlig løgner. Et sekt-medlem,
hvis stifter troede at et beast og et menneske har parret sig og
derved kom indiandere og negre til verden. Hvordan kan det gå
anderledes, end at det er recepten på at udvikle en nederdrægtig
lægner, som ikke bestiller andet end at tilsvine sine medmennesker
belyve dem efter bedste evne og kaste omkring sig med eder og
forbandelser. Andreas Falck har knald i låget.

Hvis man skriver til ham, at hvis han tiltaler gæsterne på et
københavnsk værtshus, som det han præsterer på usenet fortæller han
vidt og bredt at man vil tæve og banke kristne. For derefter kækt at
proklamere, at man nok ikke ønkser en dialog. Han er rablende
vanvittig.

Jeg ser ingen grund til at forsøge at gå i dialog med deher
irrationelle personer, der trives på dk.livssyn.kristendom. Jeg tror
bare jeg går over til at punke dem. Her er en person, som også har
forsøgt sig med dialogen. Jeg kan faktisk godt genkende situationen.
Han spørger - hvordan kan man forvente en rationel dialog med voksne
mennesker, som helt alvorligt tror på eventyr, som ikke har den
mindste dannelse i livet, som tror på at et beast har parret sig med
et menneske og derfor har vi nu negre og indianere - og at verden er
maks. 6000 år gammel?

Kik med her:

Christianity harms society. Why I mock Christians.
http://www.youtube.com/watch?v=IlXkjrluq_4&feature=player_embedded#at=164

Manden redegør for det kristne samfund USA, når han nu må høre på at
han er en Stalin-fan, der ser op til Pol Pot og Mao og sikkert har
Hitler som Gud -

Og så har Andreas ovenikøbet den frækhed at invitere på frokost. Jeg
turde ikke tage imod det mindste fra manden af frygt for at han havde
lagt cyanid ind i leverpostejen.

> Jeg vil ikke stå på mål for hvad andre
> skriver.

Andreas Falck har sine imaginære fjendebilleder. Dem skal du helst
ikke ødelægge for ellers bryder hans lille imaginære verden sammen.

> [...]
>
> Det har ikke noget med fejhed at gøre, men alene
> ulyst til at spilde tid sammen med mennesker,
> der ikke har den mindste smule dannelse i livet.

Jeg er helt enig. Jeg ville hellere tilbringe tid i primatgrotten i
Zoologisk have og forsøge at gennemføre en saglig samtale med en
Orangutang http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Pongo_pygmaeus_(orangutang).jpg

Fra : Patruljen

Dato : 17-03-11 12:33

On 17 Mar., 19:24, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er helt enig. Jeg ville hellere tilbringe tid i primatgrotten i
> Zoologisk have og forsøge at gennemføre en saglig samtale med en

Nå. Det var desværre den forkerte video :(

Her er den rigtige: "Why I mock Christians."
http://www.youtube.com/watch?v=IlXkjrluq_4

Fra : Lyrik

Dato : 17-03-11 16:08

> [...]

> belyve dem efter bedste evne og kaste omkring sig med eder og
> forbandelser. Andreas Falck har knald i låget.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Og hvem er du? En gud der ransager dine medmenneskers hjerte og nyrer?
Eller måske vraggods fra en sekt der har skuffet dine forhåbninger?
Hvis du var blevet bedømt med samme målestok dengang du var et
fanatisk sektmedlem, så havde du ikke givet dig selv ret til
forandring.
Nu forandrede du dig ved at bryde med JV's teologi.
Og så hakker du ud efter andre mennesker som du tror er lige så fanget
i deres sekts teologi.
Alle mennesker, inklusive Jesus, bedømmer deres medmennesker efter
disses venlighed og hjælpsomhed overfor hinanden. Giver de et glas
vand til andre? Giver de en frokost?
Hvad giver du? En gang underlødig copy/paste? Har du gjort det til en
dyd ikke at give? Det gjorde vores sekt! De udmærkede sig ikke i hvad
de gjorde overfor naboen. De udmærkede sig ved deres teologi om IKKE
at gøre noget. IKKE at gøre noget blev en dyd!
For alle de andre mennesker var Satans yngel og skulle behandles som
sådan.
Den lære har du ikke forladt. den teologi har du endnu!

Havde du følt dig klog, så ville du have talt fra en talerstol. men du
ved godt at du ikke kan klare dig, og så hævner du dine mangler ved at
copy/paste fra folk der kildrer din sensationssans.
Her er du på Youtube faldet over en tidligere fanatiker som har fundet
en ny måde at være fanatisk på!
Han har været fanatisk for! Og nu er han lige så fanatisk imod!

Når vi flirter med fanatismen, bor der så ikke en fanatiker i vores
sjæl? Ønsker du en fanatiker som nabo? Nej! Du ønsker en der smiler
til dig over hækken. En mand der er venlig, selv om du har kimet på
hans dør tidligere og forkyndt en amerikansk sekts eneret på
sandheden. Men nu ved du at du er blevet skuffet og manipuleret!
Således skuffet, burde du række hånden frem imod os andre i stedet for
at fægte med den fanatiske rocker-knytnæve og spille macho-helt.

Når du presser folk op i et hjørne, så sørg altid for at der er en
dør, således at de kan slippe væk inden du ånder dem i ansigtet. Den
lille smule respekt kan vi godt give hinanden.

Du vil stadig sandhed!! Sandheden om at tro er svindel og sandheden om
at forkerte tanker er vejen til ruin. Hver dag drømmer vi forkerte
ting! Vi bruger timer på falske forestillinger i vore drømme! Vi
propper os med dem! Så har fantasier og drømme altså en plads i den
sande tilværelse. Når din Youtube-nisse vil leve et liv uden-, så er
han på en ny fanatisk livsvej, der fører ham væk fra sandheden.

Prøv at blive en venlig nabo der ikke gyllespreder nye fanatiske
forestillinger.

Og prøv ikke at iføre dig læderjakke og puste dig op med udstødningen
fra din motorcykel.

MvH
Jens

Fra : Patruljen

Dato : 17-03-11 17:03

> [...]
> forandring.
> Nu forandrede du dig ved at bryde med JV's teologi.

Jeg har aldrig tilslutttet mig JV.

> [...]
> sådan.
> Den lære har du ikke forladt. den teologi har du endnu!

Gab - hvor er du kedelig. Dine spekulationer er uinteressante. Ikke
mindst fordi de er rygende forkerte -

> Havde du følt dig klog, så ville du have talt fra en talerstol. men du
> ved godt at du ikke kan klare dig, og så hævner du dine mangler ved at
> copy/paste fra folk der kildrer din sensationssans.

Gab - hvor er du kedelig.

> Her er du på Youtube faldet over en tidligere fanatiker som har fundet
> en ny måde at være fanatisk på!
> Han har været fanatisk for! Og nu er han lige så fanatisk imod!

Han er da morsom :)

> [...]
> Således skuffet, burde du række hånden frem imod os andre i stedet for
> at fægte med den fanatiske rocker-knytnæve og spille macho-helt.

Jeg har aldrig i mit liv ringet på en dør for at forkynde. Aldrig
nogensinde -

> Når du presser folk op i et hjørne, så sørg altid for at der er en
> dør, således at de kan slippe væk inden du ånder dem i ansigtet. Den
> lille smule respekt kan vi godt give hinanden.

Gab - du er kedelig.

Fra : Lyrik

Dato : 18-03-11 06:16

> [...]

> Du er en gyllespreder på linie med Villy Dalsgaard, Andreas Falck,
> Dybøl og Lars Poulsen. Du tilsviner andre mennesker fordi de ikke
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du er som sædvanlig i din egen fantasi i den frelste flok og alle de
andre er Satans yngel!
Hvornår tager du springet fra Jehovas Vidner?

jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-03-11 17:37

Lyrik skrev i

> [...]
> Hvornår tager du springet fra Jehovas Vidner?

Han lyder egentlig langt mere som en der reelt aldrig har forladt Jehovas
Vidner - men er sikkert kun blevet udelukket på grund af dårlig opførsel.
Han har jo en ubænding trang til at ville urinere i folks brevsprækker LOL

Fra : Sømand1

Dato : 17-03-11 10:38

"Lars Poulsen" <buzzemand@gmail.com> wrote in message
> [...]
> primært baserer sig på halve sandheder og hele løgne - som f.eks. når vi i en
> af disse øvelser kan læse, at kreationister afviser al videnskab.

Vedr. denne link:
http://videnskab.dk/blog/kreationistisk-manipulation-i-usa?page=1

Nu har jeg kikket lidt på den link og jeg synes faktisk det er ret underholdende
læsning. Som underholdning vel at mærke. Skrevet ef en som - forståeligt - ikke
vil lægge navn til og med usædvanlig ondt i røven.

(Derudover vil jeg sige at jeg synes det er helt i orden at disse artikler
bringes fordi det gør det lettere at trække en skillelinie...de gør selv et
uundværlig arbejde med at påvise en dødssejler uden sidestykke.
For de mindre oplyste, dvs hoved målgruppen som evolutionister gerne vil omvende,
kan det gå den ene eller den anden vej, det må erkendes. )

Jeg læste kun nu ca 1/3 ned ad siden og der var allerede dér en hel del både
løgne og fordrejninger (flertal for begge dele). Alt sammen som forventet derfra.

Nu forudser jeg at Bruun (m.fl.) hopper på her med krav om at præcisere disse
løgne.

For Bruun er ikke kun eenøjet, han er for tiden 1/10 øjet og ensrettet... dvs
kører i præcis samme rille som han gjorde som Jehovas Vidne, og som alle 'true
believers' så kan han ikke tillade noget at rokke ved sit livssyn. Man må
konstatere at der har ikke sket nogle ændringer siden hans tid i JV, hvilket jeg
anser som noget nær en katastrofe og en tragedie. Var alt sammen så spildte
kræfter? Måske.

Det viser sig det at det man egentlig subliminelt lærer i mange kulter og sekter
er at hade det man angivelig skal stå for. Man lærer ikke nok til at elske det,
men mangelfundt nok og forvrænget nok til at hade det.
Nu er Bruun i gang med at lære at hade sit nuværende livssyn, det kan tydelig
aflæses i hans tone!! Men løbet må køres...! Her synes jeg det er synd for
individet for man må igennem samme mølle indtil man lærer, sådan er det jo bare.

> [...]
> tilhængere ser sig nødsaget til at benytte sådanne direkte usandheder til at
> fremme deres eget syn på tingenes tilstand.

Sørgelig er det, men der er ikke meget mere end løgne og fordrejninger i
magasinerne i deres skyts. Ideologien er bankerot.... hesten de prøver at ride på
er død for 100 år siden, men de prøver, og det kan man sige hvad man vil til.

> [...]
> på - hvorved teksten som helhed bliver en lang forvanskning af virkeligheden.

Det kan somme tider være svært at snakke om virkeligheden. Folk som har opholdt
sig i en pseudoverden i en periode kan ofte være ude af stand til at se hvad
andre anser som virkelighed. Der er simpelthen brud på linien. Selvfølgelig er
enhver selvforskyldt mht til den situation man befinder sig i, men stadigvæk, et
elelr andet sted kan man sagtens synes synd på visse individer.

Fra : Patruljen

Dato : 17-03-11 06:02

On 17 Mar., 10:37, Sømand1 <some...@yahoooo.pdf> wrote:
> [...]
>
> Nu forudser jeg at Bruun (m.fl.) hopper på her med krav om at præcisere disse

Næe -

Jeg er efterhånden blevet klar over, at jeres anklager om "løgne og
forvanskninger" er noget I må drysse omkring i mangel af bedre. Og at
det er en umulighed at få en konkretisering ud af jer. Jeg tænker, at
det er fordi I ikke kan konkretisere jeres anklager. Derfor er jeres
anklager blot en eksponering af behov for at belyve andre mennesker.
Hvis I medbragte en påpegelse af løgnene var det noget andet. Men det
gør I ikke -

Senest forsøger Lars Poulsen at påpege en af de løgne han mener er
tilstede. Han skriver at der er flere men han forsøger så kun at
dokumentere en enkelt. Det gør han gud-hjælpe-mig ved at pille 3 ord
ud af sin kontekst, der handler om syndfloder, geologi mv. og vil
dermed gerne have at kreationisterne anklages for også at forkaste al
anden videnskab inklusive raketvidenskab osv.osv.. Det er blot
uhæderligt citatfuskeri.

> [...]
> anser som noget nær en katastrofe og en tragedie. Var alt sammen så spildte

Hvad ved du egentlig om det du kalder "min tid i JV"?
Intet som helst - så hvilke riller jeg kørte rundt er somend blot et
udslag af dine spekulationer og din fantasi.

Reten behøver jeg ikke kommentere. Du har - som lars Poulsen - et
behov for at lyve om den artikel, som du omtaler. Hvorfor skulle du
forholde dig anderledes til mig -

Fra : Sømand1

Dato : 17-03-11 13:46

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> Næe -

Passer mig fint.
Dermed skal du - som allerede sagt - få svar når situationen kræver det. Sålænge
du bare poster disse idiotiske historier fulde af løgn og fusk, så fordrer det
ikke et svar, ikke fra en nar som dig.

Fra : Patruljen

Dato : 17-03-11 07:14

On 17 Mar., 13:46, Sømand1 <some...@yahoooo.pdf> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Passer mig fint.
> Dermed skal du - som allerede sagt - f svar n r situationen kr ver det. S l nge
> du bare poster disse idiotiske historier fulde af l gn og fusk, s fordrer det
> ikke et svar, ikke fra en nar som dig.-

Det er da sørme saglige indvendiger, du må hælde ud.
Idiotiske historier, fulde af løgn og fusk. Nar - hoved og det var så
det :)

Det er nogenlunde det samme som en elev fra en 5.klasse kan præstere.
Man må tage den slags med humor -
Det nytter ikke rigtigt at hidse sig op - I gør utvivlsomt jeres
bedste.