ASP .Net C# - Checke om der er et medlem i~
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 17-03-11 13:45

Hej

Jeg har problemer med at skrive noget kode der kan give mig et true/false
svar på hvor vidt der er medlemmer i en given AD gruppe. Jeg kan sagtens
liste medlemmer og hente værdier fra dem, men jeg kan ikke hitte ud af
hvordan jeg blot tester om en given gruppe har medlemmer eller ej.

Jeg håber der er en skrap .Net c# kode karl der kan give lidt guldkorn

Mvh Jacob (voldsom meget nybegynder i c#)

Min kode til at liste medlemmer, som helt sikkert kan gøres meget smartere
og hurtigere ser således ud:

// logger på AD'et og finder samtlige brugere i gruppen
DirectoryEntry de = new DirectoryEntry("LDAP://DC=" +
(string)Session["CurDom"] + ",DC=local");
DirectorySearcher ds = new DirectorySearcher(de,
"(objectClass=person)(objectClass=user)");
ds.Filter = "(memberOf=CN=" + (string)Session["CurShortSite"] +
"-ITVejleder" + ",OU=Grupper,OU=SK-" + (string)Session["CurShortSite"] +
",DC=" + (string)Session["CurDom"] + ",DC=local)";
ds.PropertiesToLoad.Add("samaccountname");

// Opretter en ny sortedlist
SortedList sl = new SortedList();

// Kører listen med brugere igennem.
string groupmember = "";
foreach (SearchResult sr in ds.FindAll())
{
// Tilføjer samaccountname til sortedlisten
groupmember = sr.Properties["samaccountname"][0].ToString();
sl.Add(groupmember, "");
}

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-03-11 20:38

Jacob d'Andrade wrote:

> Jeg håber der er en skrap .Net c# kode karl der kan give lidt
> guldkorn

Chancen for et kvalificeret svar er meget større i
news:dk.edb.programmering.dotnet - prøv at spørge der.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 18-03-11 07:23

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i meddelelsen

> Chancen for et kvalificeret svar er meget større i
> news:dk.edb.programmering.dotnet - prøv at spørge der.

Sorry! og takker