Nyt dåbsdatoproblem
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-03-11 14:24

Aarhus amt, Hads Herred, Saksild sogn 1701/69 opslag 51 side 1 spalte 1
øverst

Dom 1 post ? døbt Jens Olesens
Anne af Saksild

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Steen Rønnow

Dato : 16-03-11 15:33

Den 16-03-2011 14:23, Erik Ginnerskov skrev:
> Aarhus amt, Hads Herred, Saksild sogn 1701/69 opslag 51 side 1 spalte 1
> øverst
>
> Dom 1 post ? døbt Jens Olesens
> Anne af Saksild

Uden at udtale mig om, hvad der faktisk står, skal der stå Epiphania
(Hellig 3 Konger). Da datoen skal ligge inden den 11. februar i samme
år (1731) er der iflg. Bauer ikke andre muligheder.

Datoen er døndag d. 7. januar 1731.

MvH   Steen Rønnow, Viborg.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-03-11 11:11

Steen Rønnow wrote:

> Uden at udtale mig om, hvad der faktisk står, skal der stå Epiphania
> (Hellig 3 Konger). Da datoen skal ligge inden den 11. februar i samme
> år (1731) er der iflg. Bauer ikke andre muligheder.

Tak. Jeg læste det godt nok som noget Ep... et eller andet. Men jeg er ikke
bekendt med den terminologi og Bauer nævner det ikke. Derfor var jeg i
vildrede.

Er der et sted, hvor den slags udtryk er forklaret, så man ikke hver gang
skal ulejlige gruppen. Hukommeren er nok ikke, hvad den var for 40-50 år
siden.

> Datoen er døndag d. 7. januar 1731.

Noteret. Tak

Erik Ginnerskov