Hvordan får jeg bedst fanget fiskene...?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 16-03-11 19:46

Hej med jer

Jeg har ca. 455 (næsten) Black Mollyer i forskellige størrelser i mine to
akvarier. Det gik vist lidt amok for dem med det yngleri...

Har i dag forsøgt at fange dem for at levere dem ned til dyrehandleren, men
det var ikke så nemt som jeg troede (håbede).
Når jeg normalt nærmer mig akvariet står de allesammen oppe i overfladen i
håbet om at få noget at spise, så jeg tænkte at det var nok ikke så svært at
få fat i dem, det var det heller ikke med de første, men såsnart jeg har
rodet lidt med nettet så gemmer de sig (selvfølgelig) helt nede ved bunden.
Og de er en smule hurtigere end mig...

Da jeg havde rodet og bandet (og flået planterne osv. ud) i snart en time
opgave jeg at fange resten. Også for ikke at stresse dem længere.
Nu har jeg så fundet en der gerne vil hente resten, men jeg forudser jo
samme forestilling en gang til.
Kan jeg gøre noget nemmere for mig selv og fiskene?
Tømme det meste af vandet ud? (Det kan godt lade sig gøre i det ene akvarie,
for det skal lukkes ned, men det andet skulle gerne køre videre med de andre
fisk)
Tålmodighed?

Hvordan gør i?
Alle input modtages med kyshånd!
--
Hilsen Jakob

Fra : Lars

Dato : 22-03-11 17:30

Hej Jakob
Nu har jeg langt fra så mange dyr som du, og mine baljer er kun 54 l, men
stikker stille og roligt et STORT net ned i vandet, lader det være lidt til
fiskene har vænnet sig til det, hvorefter jeg med et mindre net stlle og
roligt genner kræene ind i det store. Når jeg har fået bid fører jeg nettet
hen til ruden og løfter det op. Jeg tror det handler om aldrig at skræmme
fiskene, så kan man næsten tage dem med hånden.
God jagt..
Hilsen Lars Thorborg