initialisering
Fra : Leif Neland

Dato : 16-03-11 18:21

I asterisk er der opstået en bug, måske har jeg fundet den
Jeg har ellers ikke lavet noget c i dette millenium, men...

i channels/chan_sip.c linie 12978

I funktionens header er bl.a.
int wildcard_found = 0;
int single_binding_found;

.... senere
if (!strcasecmp(curi, "*")) {
wildcard_found = 1;
} else {
single_binding_found = 1;
}

if (wildcard_found && (ast_strlen_zero(expires) ||
expire != 0 || single_binding_found)) {
single_binding_found bliver ikke tildelt andre værdier nogetsteds; men
da den ikke er initialiseret, kan den så ikke indeholde hvadsomhelst?

Leif

Fra : Kent Friis

Dato : 16-03-11 18:33

Den Wed, 16 Mar 2011 18:20:40 +0100 skrev Leif Neland:
> [...]
> single_binding_found bliver ikke tildelt andre værdier nogetsteds; men
> da den ikke er initialiseret, kan den så ikke indeholde hvadsomhelst?

Jo. En lokal variabel kan indeholde hvad der nu ligger på stack'en eller
i registret.

Af samme grund compiler jeg mit eget kode med gcc -Wall -O1, da det
får compileren til at advare om den type fejl (uden -O1 opdager den ikke
den type fejl).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 17-03-11 01:20

On 16-03-2011 13:33, Kent Friis wrote:

> [...]
>
> Af samme grund compiler jeg mit eget kode med gcc -Wall -O1, da det
> får compileren til at advare om den type fejl (uden -O1 opdager den ikke

Det sidste afhænger vist af version (og muligvis platform).

GCC 4.4.2 på win32 giver warning med -Wall uanset -O.

Arne

Fra : Kent Friis

Dato : 17-03-11 17:33

Den Wed, 16 Mar 2011 20:19:35 -0400 skrev Arne Vajhøj:

> Det sidste afhænger vist af version (og muligvis platform).
>
> GCC 4.4.2 på win32 giver warning med -Wall uanset -O.

Det var da på tide det blev rettet.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 17-03-11 01:16

On 16-03-2011 13:20, Leif Neland wrote:
> [...]

> single_binding_found bliver ikke tildelt andre værdier nogetsteds; men
> da den ikke er initialiseret, kan den så ikke indeholde hvadsomhelst?

De mangler helt klart en:
= 0
på single_binding_found.

Til gengæld har de jo så skrevet koden så den kan
håndtere både lowercase og uppercase *.

Arne