Lave visning med kun diagrammer ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 14-03-11 09:52

Med hjælp fra denne gruppe (tak for det!) har jeg efterhånden fået opbygget
et godt regneark, som viser nogle testresultater med tal og i grafik.
Tallene fra regnearket og 6 stk. grafiske visninger er på samme side i mit
regneark. Men jeg kunne godt tænke mig at have en funktion som gør, at
brugeren, som sidder foran computeren, kun kan se de grafiske opstillinger,
så han ikke bliver forvirret over alle tallene.

Nederst til højre i regnearket (Office 2010) er der nogle muligheder for
forskellige visninger, som opdeler regnearket på sider, men jeg kan ikke
finde ud af hvordan jeg gør, at de grafiske diagrammer kan vises på helt
deres egen side.

Regnearket ses her:

www.mariologi.dk/test.xlsx

Jeg kan naturligvis flytte diagrammerne over i et særligt regneark, hvor de
står helt alene. Men findes der ikke en mere elegant løsning? Hvis man
klikker på den højre valgmulighed nederst til højre vises diagrammerne
næsten helt for sig selv, men der er dog nogle enkelte tal med i
skærmbilledet.

Hvad er den rigtige og "kønneste" løsning på dette?

v.h.
Jakob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-03-11 22:40

"Jakob Munck" <jm2_SletDette@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skærmbilledet.
>
> Hvad er den rigtige og "kønneste" løsning på dette?

Marker kolonne a til og med m og højreklik og vælg skjul.

Kurt

Fra : Jakob Munck

Dato : 15-03-11 20:21

> v.h.
> Jakob
>Marker kolonne a til og med m og højreklik og vælg skjul.

Tak for rådet. Det er en rigtig god metode, som kun har én svaghed, nemlig
at det er bare temmelig vanskeligt at få vist de skjulte celler igen. Man
skal i hvert fald læse i brugsanvisningen for at det kan lade sig gøre.

v.h.
Jakob

Fra : emjeppesen

Dato : 15-03-11 22:15

Jakob Munck skrev:

>Tak for rådet. Det er en rigtig god metode, som kun har én svaghed, nemlig
>at det er bare temmelig vanskeligt at få vist de skjulte celler igen.

marker arket (den lille firkant foran B)
Klik på Formater/skjul-vis/vis kolonner

Det burde selvfølgelig kunne klares ved at markere hele arket (den
lille firkant foran B) og med højreklik/vis, men det virker ikke hos
mig.

Hilsen emj

Fra : Lars Klintholm

Dato : 15-03-11 17:04

Den 14-03-2011 skrev Jakob Munck:

> [...]
> helt for sig selv, men der er dog nogle enkelte tal med i skærmbilledet.
>
> Hvad er den rigtige og "kønneste" løsning på dette?

På Ark1 markér området N4:AD38
Tryk Ctrl+C
Opret et nyt tomt ark
På det nye ark vælges SætInd, Indsæt Speciel, klik på ikonen for
Billedkæde

Lars Klintholm

Fra : Jakob Munck

Dato : 15-03-11 20:33

> [...]

>Opret et nyt tomt ark
>På det nye ark vælges SætInd, Indsæt Speciel, klik på ikonen for Billedkæde

Tak for dette råd, men jeg kan desværre ikke få det til at virke. Mine
grafer fra den originale regneark bliver ikke overført, når jeg følger din
instruktion, kun nogle tal. Men måske gør jeg det ikke rigtigt??

v.h.
Jakob