E-Mail
webnoob 5265
[Outlook] 3 klienter skal tilgå én konto.
Fra : -=JF=-

Dato : 12-03-11 08:05

Hej i gruppen.

Vi har en generel mailadresse (info@), som hidtil har været passet af en
enkelt person. Det var været klaret ret nemt ved at al mail fra kontoen
blev forwardet til hans klient.

Men nu skal tre personer kunne besvare mails fra info-kontoen på samme
tid, og så har jeg brug for råd om hvordan man nemmest gør det.

De tre brugere har hver deres personlige konto, men skulle samtidig
kunne læse og besvare info-mails, men gerne sådan at de ikke tager fat i
samme mail fra hver sin klient.

Kan nogen give et råd til hvordan dette opnås?

--
Mhv.
John

Fra : Martin Ploug

Dato : 12-03-11 11:59

-=JF=- wrote:
> [...]
> samme mail fra hver sin klient.
>
> Kan nogen give et råd til hvordan dette opnås?

Du kan måske bruge noget af det der står her:
http://www.eksperten.dk/spm/735625

Fra : Leif Neland

Dato : 13-03-11 00:44

Den 12-03-2011 08:04, -=JF=- skrev:
> [...]
> samme mail fra hver sin klient.
>
> Kan nogen give et råd til hvordan dette opnås?

De tre personer skal tilgå kontoen med IMAP; forhåbentlig understøtter
serveren den protokol.
Så kan man oprette en "behandles" mappe, evt en pr behandler, og flytte
mailen derover, når man behandler den.
Og en mappe til afsluttede sager.

Men et alternativ er at oprette en gratis konto på comm100.com, og bruge
deres email ticket system.

Så har man styr på hvem, der behandler hvilken sag, kundesvar holdes
samlet i sager, der holdes styr på om sagen er afsluttet, eller den
venter på svar fra kunden eller behandler.

Det er webbaseret, men kunder sender bare til en emailkonto, som comm100
så henter post fra, og indlæser i webinterfacet.

Leif

Fra : Per Rønne

Dato : 12-03-11 09:57

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
> samme mail fra hver sin klient.
>
> Kan nogen give et råd til hvordan dette opnås?

Drop forwarden, og lad i stedet alle tre logge direkte på info-kontoen.

Når en af de tre læser mailen bliver den markeret som »læst«, og de
andre ved derfor at der er en anden der behandler den.

Hvis læseren alligevel ikke ønsker at besvare den, markerer han den blot
som »ulæst«, og sådan vil de andre så også se den ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk