MS Windows
briani 27239
win 7 opgradering
Fra : mc

Dato : 10-03-11 16:58

Jeg overvejer at opgradere fra xp til win 7, men kan man bruge familie
opgraderingspakken med 3 licencer, når det er oem windows versioner ?

Noget andet jeg skal være opmærksom på ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-03-11 17:41

mc skrev:

> Jeg overvejer at opgradere fra xp til win 7

Hvorfor? Hvis jeg kunne få denne her maskine til at køre med XP,
ville jeg nedgradere i løbet af nul komma fem. XP er et langt
bedre system.

--
Bertel

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-03-11 17:44

>Hvorfor? Hvis jeg kunne få denne her maskine til at køre med XP,
>ville jeg nedgradere i løbet af nul komma fem. XP er et langt
>bedre system.

For dig eller for alle?

Jeg ved godt hvad jeg fortrækker, men det er dælen dunsme ikke XP...
Det er først med Win 7, at MS har fået bikset noget sammen der er til,
at leve med. For mig ;)

//Martin

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-03-11 17:49

Martin [6000] skrev:

>Det er først med Win 7, at MS har fået bikset noget sammen der er til,
>at leve med. For mig ;)

hvad brugte du før win 7 ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-03-11 17:58

>hvad brugte du før win 7 ?

Jeg har brugt samtlige Win helt tilbage fra 3.1 og frem til nu.

De sidste 10 år har jeg dog ikke brugt det så meget igen, da jeg
primært har kørt OS X og Linux.

Jeg har aldrig brudt mig om Windows og især MS' måde at køre tingene
på. Win7 er kraftigt forbedret på overall feel og er nu i en tilstand
hvor jeg som indædt MS-hater (på fuldtid endda...) må indrømme at det
primært er Win7 der køres på desktoppen.

Men det er ingen rose uden torne..

//Martin

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-03-11 18:23

Martin [6000] skrev:

>Jeg har brugt samtlige Win helt tilbage fra 3.1 og frem til nu.

Hvor mange gange har du så modtaget livsgivende førstehjælp ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-03-11 19:09

On 10 Mar 2011 17:23:14 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Hvor mange gange har du så modtaget livsgivende førstehjælp ?

Det har været tæt på mange gange

//Martin

Fra : -= bgn =-

Dato : 10-03-11 18:54

I stedet for at diskutere indbyrdes om det nu er XP eller andet OS der nu er
bedst / dårligst, var det så ikke en idé at svare MC på hans spørgsmål.

Han ønsker at få Windows 7 på en XP, så han spørger til fremgangsmåden.

MC, når man søger på Google, så dukker der modstridende forklaringer op, så
for at være sikker, så snup lige telefonen og ring til Microsoft
Kundeservice på nummer 82 333 100

Du kan læse noget om det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7#Editions

BG

Fra : Kurd

Dato : 10-03-11 18:46

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> For dig eller for alle?
>
> Jeg ved godt hvad jeg fortrækker, men det er dælen dunsme ikke XP...
> Det er først med Win 7, at MS har fået bikset noget sammen der er til,
> at leve med. For mig ;)

Så var det godt, du ikke døde inden Windows 7.

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-03-11 19:10

>Så var det godt, du ikke døde inden Windows 7.

Ja det priser jeg mig også lykkelig for ..

//Martin

Fra : Henning

Dato : 10-03-11 20:01

On Thu, 10 Mar 2011 16:57:45 +0100, "mc"
<mctilsalg@ikkeEmailPgaSpam.dk> wrote:

>Jeg overvejer at opgradere fra xp til win 7, men kan man bruge familie
>opgraderingspakken med 3 licencer, når det er oem windows versioner ?
>
>Noget andet jeg skal være opmærksom på ?

Du kan ikke opgradere fra XP til Windows 7, det kræver ny
installation.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-03-11 21:20

http://novadata.dk/win7family.html

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-03-11 22:52

mc <mctilsalg@ikkeEmailPgaSpam.dk> wrote:

> Jeg overvejer at opgradere fra xp til win 7, men kan man bruge familie
> opgraderingspakken med 3 licencer, når det er oem windows versioner ?

Med Vista kunne man installerer en upgrade ved først at installere uden
at indtaste nøglen. Så kom der til at ligge en 30 dages prøveversion på
computeren. Vista 32 kom med alle 32 bit versionerne på en DVD. Man skal
vælge den version der svarer til den licensnøgle man har.

Bagefter, så kører man opgraderingen fra Vista prøveversionen - kører
Install på DVD'en fra Vista. Nu indtaster man sin licensnøgle og vælger
at udskifte - ikke opgraderer - sin Vista. Så køre det. Bagefter kan man
slette mappen Windows.old tror jeg den hedder.

Det er altså vigtigt begge gange at benytte den version - HP, Business
osv, som man har licensnøgle til.

Så vidt jeg ved virker den fremgangsmåde osse med Windows 7.

Ellers Google noget i retning af: Windows 7 upgrade clean install.

> Noget andet jeg skal være opmærksom på ?

Ja, du har jo faktisk kun brug for at opgradere - og beholde -
instillingeren mv fra din XP, hvis du ønsker det. Men din XP OEM dør.

De 2 andre - evte alle 3 - kan du installere på den måde som beskrevet
ovenfor.

--
Hi! I'm a signature virus. Copy me into yours and join the fun.

Fra : mc

Dato : 11-03-11 08:55

Tak for de mange gode svar alle sammen.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 11-03-11 07:10

Den 10-03-2011 16:57, mc skrev:
> Jeg overvejer at opgradere fra xp til win 7, men kan man bruge familie
> opgraderingspakken med 3 licencer, når det er oem windows versioner ?
>
> Noget andet jeg skal være opmærksom på ?

Det vigtigste man skal være opmærksom på er om der findes drivere til
Win7 for det hardware du har i computere.
Undersøg om der findes drivere til grafikkort, lydkort mm. alt afhængig
af hvor gammel computeren er.
Jeg har installeret Win 7 på nogle venners computere i 3 tilfælde var de
nød til at købe nye grafikkort, da de gamle kun kunne køre VGA grafik i
win7.