Efterlysning af Søren Vistisen, fra Viborg~
Fra : Kbh.

Dato : 07-03-11 05:22

Har via Kirkebøgerne fundet min kones oldemor og oldefar i Kirkebogen,
amt: Viborg, herred: Rødding, sogn: Ramsing, år 1853-1873, opslag 25.
Af side 24 i Kirkebogen, fødte mandskjøn, nr. 3 fra oven, ses det af
moderen hedder: Maren Nielsen, 23 år, ugift fruentimmer.
Udlagt som Barnefader Ungk. Tjenestek. Søren Vistisen af Rottrup eller
er dette stednavn ukorrekt?
Oldemor er fundet i andre kirkebøger, men, men, oldefar Søren Vistisen
er, for mig, fuldstændig umulig at spore.
Jeg anslår, at han er født mellem 1845-1850.
Nu har jeg gennempløjet Folketællinger og Kirkebøger fra Viborg Amt,
Herreder og mange sogne, herunder naboherreder og sogne, men det
virker som om, at Søren Vistisen er ikke eksisterende.
Nogen som kender eller er stødt på navnet: Søren Vistisen??

På forhånd tak.

Fra : Mogens Laursen

Dato : 07-03-11 15:10

Har du prøvet "FamilySearch.org" - der finder du under "Viede" et par
kandidater, og også under fødte, en enkelt!
Det giver da i det mindste en ny start!

Mvh, Mogens Laursen

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 07-03-11 15:42

Kbh. wrote:
> Nu har jeg gennempløjet Folketællinger og Kirkebøger fra Viborg Amt,
> Herreder og mange sogne, herunder naboherreder og sogne, men det
> virker som om, at Søren Vistisen er ikke eksisterende.

I folketællingen fra 1845 er der anført to med det navn i samme
husstand:

Samtlige personer i husstanden

Viborg, Hindborg, Hvidbjerg, Bønding, Et huus, 31.1, FT-1845, b8061

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Visti Sørensen 29 Gift Murer Brøndum sogn Viborg amt
Dorthe Kathrine Sørensdatter 29 Gift Hans kone Heri sognet
Søren Vistisen 7 Ugift Deres børn Heri sognet
Anders Vistisen 5 Ugift Deres børn Heri sognet
Ane Kirstine Vistisdatter 4 Ugift Deres børn Heri sognet
Søren Vistisen 1 Ugift Deres børn Heri sognet

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Kbh.

Dato : 07-03-11 11:17

On 7 Mar., 15:42, "Per H. Nielsen" <p...@dkscan.dkx> wrote:

> [...]
>       Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: F dested:
>       Visti S rensen 29  Gift  Murer Br ndum sogn Viborg amt
>       Dorthe Kathrine S rensdatter 29  Gift  Hans kone Heri sognet
>       S ren Vistisen 7  Ugift  Deres b rn Heri sognet
>       Anders Vistisen 5  Ugift  Deres b rn Heri sognet
>       Ane Kirstine Vistisdatter 4  Ugift  Deres b rn Heri sognet
>       S ren Vistisen 1  Ugift  Deres b rn Heri sognet
>
> --
> Per H. Nielsen  <p...@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages:http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Mange tak for svarene.
Beklager: Jeg glemte at oplyse, at Maren Nielsen ikke, iflg.
tilgængelige informationer, blev gift med Søren Vistisen.
Så nu går jagten videre.