Compatibility view problem i IE??
Fra : Tommy Mærsk

Dato : 08-03-11 11:09

Hej
Sidder og er ved at lave en hjemmeside for en. Siden ser ud som
den skal på min computer i samtlige browsere inkl IE.

Så blev siden vist på andre computere, i IE, så blev der rykket
rundt på siden med det samme. Men efter et tryk på compatibility
view i IE, vises siden så normalt?

Nogle der kan give nogle hints? Ideer? Siden er desuden designet
med html/css - siden er lahorses.com

På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : scootergrisen

Dato : 08-03-11 11:25

Den 08-03-2011 11:09, Tommy Mærsk skrev:
> [...]
> view i IE, vises siden så normalt?
>
> Nogle der kan give nogle hints? Ideer? Siden er desuden designet

Der finder forskellige versioner af browserne og de viser hjemmesiderne
forskelligt.
Hvis man har internet explorer 8 og trykker så kompatibel knappen til
højre for adresse feltet så mener jeg at den viser det som det ville se
ud i internet explorer 7.

Fra : Sussi Sandager

Dato : 19-03-11 10:54

scootergrisen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Hvis man har internet explorer 8 og trykker så kompatibel knappen til
> højre for adresse feltet så mener jeg at den viser det som det ville se

Jeg har selv haft samme problem men fandt en løsning på Webhints.dk
Dreamweaver Tutorial under artikler
http://www.webhints.dk/artikler/artikler_browser_kombatibel.php

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-03-11 11:39

Den 19-03-2011 10:53, Sussi Sandager skrev:

> Jeg har selv haft samme problem men fandt en løsning på Webhints.dk
> Dreamweaver Tutorial under artikler
> http://www.webhints.dk/artikler/artikler_browser_kombatibel.php

http://webdesign101.dk/artikler/xua.php
er en artikel om samme emne.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 19-03-11 12:17

On 19-03-2011 10:53, Sussi Sandager wrote:

> Jeg har selv haft samme problem men fandt en løsning på Webhints.dk
> Dreamweaver Tutorial under artikler
> http://www.webhints.dk/artikler/artikler_browser_kombatibel.php

Hvis man validerer webhints.dk - og validering er en meget vigtig del af
det at lave hjemmesider - melder W3C 11 html og 7 css fejl.
Total Validator, som er lidt mere striks, melder 28 html fejl.

Dette endda på en transitional doctype!

Den side kan ikke bruges til en skid!

Den er da også en videreførelse af Dreamweaverskolen, så må betragtes
som en "reklame" side.

Synd for Dreamweaver, som i fordums tid var et rigtig godt værktøj, i
stil med Sausage's Hot Dog.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Birger Sørensen

Dato : 08-03-11 12:01

Tommy Mærsk udtrykte præcist:
> [...]
> view i IE, vises siden så normalt?
>
> Nogle der kan give nogle hints? Ideer? Siden er desuden designet

Det er HTML5.
Men selv der, skal der være et <html> element, og det er ikke nok, kun
at afslutte det.

Birger

http://bbsorensen.dk