MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win7 og netværksdrev?
Fra : Lars

Dato : 06-03-11 05:02

Hej
Er her igen.. Jeg er stadig ny mht. win7

Hvorfor er det lige, at jeg ikke ikke kan tilføje et netværksdrev i
"min computer" Som i win XP??

Der er endda en knap der siger "tilføj netværksdrev" - Men win7 siger,
at den ikke kan finde
noget.
Det virker på min win XP maskine...

Jeg skriver:

\\netdrev\mappe\

Gennemse vil heller ikke vise foldere... Er der en sikkerhedsting i
Win7 ????

Det skal lige siges, at win7 har fundet min NAS (medie server)

mvh
Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-11 18:14

Lars skrev:

> Hvorfor er det lige, at jeg ikke ikke kan tilføje et netværksdrev i
> "min computer" Som i win XP??

Det ved jeg ikke. Jeg prøvede lige at lave et netværksdrev til et
drev på en anden pc, og det gik som fod i hose. Jeg kan også i en
kommandoboks skrive

   dir \\Thor\d\

og så får jeg den sædvanlige oversigt. Jeg bruger ikke
netværksdrev på den måde. Jeg har en genvej som "\\Thor", og den
giver mig adgang til alle de delte drev.

--
Bertel

Fra : Lars

Dato : 07-03-11 02:23

On 6 Mar., 18:14, Bertel Lund Hansen
<splitteminebrams...@lundhansen.dk> wrote:

> Det ved jeg ikke. Jeg pr vede lige at lave et netv rksdrev til et
> drev p en anden pc, og det gik som fod i hose. Jeg kan ogs i en
> kommandoboks skrive
>
>         dir \\Thor\d\
>
> og s f r jeg den s dvanlige oversigt. Jeg bruger ikke
> netv rksdrev p den m de. Jeg har en genvej som "\\Thor", og den
> giver mig adgang til alle de delte drev.
>
> --
> Bertelhttp://bertel.lundhansen.dk/         http://fiduso.dk/

Den giver mig IKKE adgang, selvom jeg skriver "\\netdrev\"

mvh
Lars

Fra : Kurd

Dato : 07-03-11 12:04

"Lars" <lkj002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bertelhttp://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Den giver mig IKKE adgang, selvom jeg skriver "\\netdrev\"

Det skal den heller ikke gøre.

Fra : Peter T.

Dato : 08-03-11 13:21

Den 06-03-2011 13:01, Lars skrev:

> Det skal lige siges, at win7 har fundet min NAS (medie server)

Jeg er lidt nysgerrig. Hvilken NAS har du?

--
Peter T.