Thunderbird newsreader, mangler tydelig in~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-03-11 16:29

Når jeg kigger de newsgrupper igennem jeg følger så
er gruppen fremhævet med en blå baggrund.
Når jeg så går ind for at kigge nærmere på de nye tråde
der har min interesse bliver baggrundsfarven for pågældende
NG meget lysegrå og næsten umulig at se.
Kan man ikke give den en mere synlig farve, så når man skal
vider til næste gruppe, er det noget nemmere at hvortil man
er nået.
Mener også problemet er det samme i mail delen.
Her er det knapt så irriterende, men ville dog også være
rart at få med.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 20:40

Den 06-03-2011 16:29, Andersen [3650] skrev:
> [...]
> er nået.
> Mener også problemet er det samme i mail delen.
> Her er det knapt så irriterende, men ville dog også være

Jeg kigger lige med her efter svar, da jeg har samme spørgsmål :)

Søren

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-03-11 20:55

Den 06-03-2011 20:39, Søren Bøgh Nielsen skrev:
> Jeg kigger lige med her efter svar, da jeg har samme spørgsmål :)

Vi skal måske til at danne en klub, eller endnu bedre :
En Facebook gruppe ;)

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 22:05

Den 06-03-2011 20:54, Andersen [3650] skrev:
> Vi skal måske til at danne en klub, eller endnu bedre :
> En Facebook gruppe ;)

Haha, ja - en Facebook-gruppe må være et minumum! ;)

Søren

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-03-11 23:02

Andersen [3650] skrev den 06-03-2011 16:29:
> Når jeg så går ind for at kigge nærmere på de nye tråde
> der har min interesse bliver baggrundsfarven for pågældende
> NG meget lysegrå og næsten umulig at se.
> Kan man ikke give den en mere synlig farve,

Det letteste vile være, hvis der findes et tilfredsstillende tema. Her
er en oversigt: https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/themes/. NÃ¥r
et tema er downloaded installeres det under funktioner -> tilføjelser ->
temaer -> installer.

Det kan lade sig gøre uden at installere et tema ved at ændre eller
oprette en fil. På Windows skal den være placeret her:
%APPDATA%\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default\chrome\userChrome.css.
Filen skal indeholde (farven kan ændres til en anden farve fra
http://www.w3.org/TR/2010/PR-css3-color-20101028/#html4):

/* Folder name column */
treechildren::-moz-tree-row(folderNameCol, selected)
{
background-color: dodgerblue !important;
}
treechildren::-moz-tree-cell-text(folderNameCol, selected)
{
color: white !important;
background-color: transparent !important;
}

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-03-11 18:57

Den 06-03-2011 23:02, Jens Jensen skrev:
> [...]
> er en oversigt: https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/themes/. NÃ¥r
> et tema er downloaded installeres det under funktioner -> tilføjelser ->

Fandt "Office Black" og installerede den.
Pæn og nobel med en klar tydelig markering af hvor man er.
Takker for indsparket.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-11 22:04

> [...]
> er en oversigt: https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/themes/. NÃ¥r
> et tema er downloaded installeres det under funktioner -> tilføjelser ->

Takker - det var lige dét, der skulle til.

Søren