News reader
Fra : Mort1s1

Dato : 06-03-11 14:51

Efter i mange år at have brugt Outlook Express, som News reader, har jeg
fået Win 7, og dermed ingen Outlook expres. Jeg har prøvet at vende mig til
at bruge Windows Live Mail, men synes det er noget møg, bl.a. fordi den
tilsyneladende blander min e Live og Hotmail konti med ind i det hele.
Nogen der kan anbefale et godt alternativ? Skal kun bruges til News.

Mort1s1

Fra : Kent

Dato : 06-03-11 15:27

Mort1s1 kom med følgende:
> [...]
> tilsyneladende blander min e Live og Hotmail konti med ind i det hele.
> Nogen der kan anbefale et godt alternativ? Skal kun bruges til News.
Jeg har i mange år brugt Thunderbird, men efter nogle problemer på 2
forskellige maskiner så er jeg gået over til MesNews.

Et ret simpelt program, men jeg er ikke sikker på, hvor meget der
udvikles på programmet om noget overhovedet. Men der er vel alligevel
ikke så meget gang i nyhedsgrupper mere?.

--

Kent

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-11 20:21

Kent har bragt dette til verden:
> [...]
> MesNews.
>
> Et ret simpelt program, men jeg er ikke sikker på, hvor meget der udvikles på

Kan osse anbefale MesNews; tvivler på der er pillet ved det de sidste
mange år, men det virker perfekt alligevel :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-03-11 15:32

"Mort1s1" <kelds@live.dk> skrev i meddelelsen
> Nogen der kan anbefale et godt alternativ? Skal kun bruges til News.

Prøv at kigge på Mesnews - det er nok det bedste alternativ til OE for
OE-brugere - Mesnews kan sættes op til at ligne OE ganske godt, og er et
udemærket program - og på dansk, hvis man ønsker det.

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-03-11 15:43

"Mort1s1" <kelds@live.dk> skrev i meddelelsen
> Efter i mange år at have brugt Outlook Express, som News reader, har
> jeg fået Win 7, og dermed ingen Outlook expres.

Jeg bruger så den ultimative løsning for folk, der savner Outlook
Express

Man kan kopiere hele Windows Mail mappen over fra en Vista PC - mappen
findes i Windows 7 - og derefter vil Windows Mail køre fortrinligt i
Windows 7 - Windows Mail er en klon af Outlook Express med nyt navn

Jan

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-11 20:23

Jan Vestergaard har bragt dette til os:
> Jeg bruger så den ultimative løsning for folk, der savner Outlook Express

Problemet med OE synes jeg er at hvis OE opdaterer hvert minut hopper
et indlæg tilbage til toppen hver gang man læser et længere et :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-03-11 21:12

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Problemet med OE synes jeg er at hvis OE opdaterer hvert minut

Det ved jeg ikke - jeg bruger den kun til news, og opdaterer manuelt,
når jeg beder den om det

Jan

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-03-11 22:35

Jan Vestergaard kom med følgende:
> opdaterer manuelt, når jeg beder den om det

Ok :)

Vil gerne være uptodate ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 06-03-11 16:00

Mort1s1 <kelds@live.dk> wrote:

> [...]
> tilsyneladende blander min e Live og Hotmail konti med ind i det hele.
> Nogen der kan anbefale et godt alternativ? Skal kun bruges til News.

Til Windows plejer jeg at anbefale 40tude Dialog:

<http://www.40tude.com/dialog/>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per H

Dato : 06-03-11 18:21

On Sun, 6 Mar 2011 16:00:17 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Til Windows plejer jeg at anbefale 40tude Dialog:
>
><http://www.40tude.com/dialog/>

Den er også rigtig god, men lidt langsommere til binære fremvisning
end Forte agent.

per

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-11 05:38

Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Den er også rigtig god, men lidt langsommere til binære fremvisning
> end Forte agent.

Jeg har set den fremhævet som den nye »free« Forte Agent.

Og - binære fremvisninger til news?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-11 07:31

Per Rønne skrev:

> Jeg har set den fremhævet som den nye »free« Forte Agent.

Agentbrugere vil hurtigt føle sig hjemme, men det har også
mangler. F.eks. kan man ikke sætte et filter op til at forsvinde
automatisk når det ikke har været aktiveret i en given periode.
Og nogle nødvendige funktioner må man selv sætte op via
udvidelser (scripts).

Maildelen er fra stenalderen, men det er selvfølgelig ligegyldigt
for newsdelen.

--
Bertel

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-11 09:03

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> udvidelser (scripts).
>
> Maildelen er fra stenalderen, men det er selvfølgelig ligegyldigt

Personligt bruger jeg MacSOUP til news. Den findes naturligvis kun til
Mac (det fremgår af navnet), men også denne fremragende newreader har en
maildel. Og også den er fra stenalderen; dén skal man i hvert fald ikke
bruge.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mort1s1

Dato : 07-03-11 09:47

Mort1s1 forklarede den 06-03-2011:
> [...]
> tilsyneladende blander min e Live og Hotmail konti med ind i det hele.
> Nogen der kan anbefale et godt alternativ? Skal kun bruges til News.

Jeg er hoppet på MesNews, det er bestemt ikke så tosset.

Mort1s1

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-03-11 10:09

Følgende er skrevet af Mort1s1:
> Jeg er hoppet på MesNews, det er bestemt ikke så tosset.

Den er kraftigt vanedannende! :)

Ligger den på en XP - og har man sat den op med farver, servere,
killfiltre og hele svineriet - kan man gemme mappen fra "Programmer" på
en ekstern harddisk og senere flette den med en nyinstallation af
MesNews, så man slipper for at sætte det hele op igen ved
reinstallation af maskinen.

Man kan ikke lægge samme mappe i Vistas "Programmer" (og muligvis
heller ikke i W7) men dér kan man nyinstallere *alt* fra MesNews i en
ny mappe fx. på skrivebordet og så flette den oprindelige mappe med dén
:)

Sidstnævnte stunt koster et ekstra klik med musen hver gang man starter
MesNews, men er til gengæld meget tidsbesparende ifm. installation :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-03-11 12:14

Hans Paulin (6310) skrev den 07-03-2011:
> Følgende er skrevet af Mort1s1:
[CUT]
> Man kan ikke lægge samme mappe i Vistas "Programmer" (og muligvis heller
> ikke i W7) men dér kan man nyinstallere *alt* fra MesNews i en ny mappe fx.
> på skrivebordet og så flette den oprindelige mappe med dén :)

Hvorfor ikke?

Jeg har lige i Win 7 og Vista kopieret MesNews mappen Fra E: til
C:\Program Files\MesNews, rettet stien i MesNews2.ini og
MesNews2_data.ini, højreklik på MesNews2.exe og "Fastgør til
Startmenuen".

Du skal vist køre Noteblok som Administrator for at redigere INI
filerne

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-03-11 00:27

Den 07-03-2011, skrev Jørgen Nielsen:
> Hvorfor ikke?

Da jeg i sin tid i Vista smed mappen samme sted ind som i XP funkede
det ikke; jeg fik fra en eller anden side det indtryk at Vista delte
programmet op i 2 mapper som lå hvert sit sted.

Anyway: dét var bare min erfaring at det ikke lykkedes at få den til at
virke med mindre man - som nævnt - laver en dertil indrettet mappe fx.
på skrivebordet.

Men jeg er så osse bare en glad amatør.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-03-11 08:23

Hans Paulin (6310) skrev den 08-03-2011:

> Da jeg i sin tid i Vista smed mappen samme sted ind som i XP funkede det
> ikke; jeg fik fra en eller anden side det indtryk at Vista delte programmet
> op i 2 mapper som lå hvert sit sted.

OK... det må være en 64 Bit version du har, og sådan en har jeg ikke
lige p.t., men MesNews er næppe et 64 Bit program og skal derfor ligge
i "C:\Program Files(x86)" (det kaldes vist noget andet i en dansk
stifinder).

> Men jeg er så osse bare en glad amatør.
Det samme her.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-03-11 08:56

Efter mange tanker skrev Jørgen Nielsen:
> det må være en 64 Bit version du har,

Desværre :)

> Det samme her.

Hæ hæ :)