Fiskesmag i fuglefoder
Fra : Aksel

Dato : 05-03-11 20:14

Vi får besøg af mange ringduer, og vi fodrer dem fortrinsvis med ærter.
Sidste gang vi fik en portion ærter, ville duerne ikke æde dem. Ved nærmere
eftersyn på posen fandt vi følgende påskrift: Kan indeholde rester af
fiskemel.
Vi tror, at foderet har lugtet af fiskemel, og at dette var årsagen til, at
duerne ikke ville røre det.
Så gik vi over til majs, som duerne blev glade for. Nu har vi brugt op og
skal have ny forsyning. Desværre har den seneste leverandør lukket, og på
den næstnærmeste forhandlers majs poser stod samme advarsel.
Det er sikkert noget med, at der bruges samme transportbånd til flere
foderemner - bla.a. også fiskemel.
Er der nogen, der ved, hvor man kan købe majs el. ærter, som med sikkerhed
ikke indeholder spor af fiskemel?
Mvh
Aksel

Fra : Max

Dato : 05-03-11 20:44

Hej Aksel

> Er der nogen, der ved, hvor man kan købe majs el. ærter, som med
> sikkerhed ikke indeholder spor af fiskemel?

Det tror jeg ikke du kan finde, og helt ærligt, kan duerne
ikke spise det, ja så er de ikke sultne og kan undvære.

Max