MS Windows
briani 27239
Fejlkøb af pc med win7 64bit hvordan kan ~
Fra : KimH

Dato : 05-03-11 16:33

Jeg har købt en Lenovo pc med præinstalleret win7 64bit Home Premium , jeg
har så en bilreservedelsprogram som kun kan køre på win7 32 bit ,og vil så
have fat i en 32bit Win7 eller win xp hvis jeg kan køre en XPmode på
Win7/64bit ,men kan jeg det på Home Premium ? og er det nemt
Ellers kan jeg opradere til win7 Professional , men det koster 180 euro
findes der en billigere måde at få 32 bit på ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-03-11 17:10

"KimH" <kimho@c.dk> skrev i meddelelsen
> findes der en billigere måde at få 32 bit på ?

Hvis du har en XP liggende, så kan du køre den i i f.x. Virtual PC:

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=04d26402-3199-48a3-afa2-2dc0b40a73b6&displaylang=en

Mig bekendt virker XP mode ikke i Home-versionen af Windows 7, men
Virtual PC skulle virke fint, hvor du kan have installeret så mange
styresystemer, som du har brug for

Jan

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-03-11 19:51

Den 05-03-2011 16:33, KimH skrev:
> [...]
> Ellers kan jeg opradere til win7 Professional , men det koster 180 euro
> findes der en billigere måde at få 32 bit på ?

Dit 64bit licens kan også bruges til at installere 32 bit med
Du skal blot ud og finde en 32bit home prem. dvd, det er helt legalt.
Kræver dog en frisk installation, du kan ikke ned/opgradere en
eksisterende installation.

Fra : KimH

Dato : 05-03-11 21:44

"Sune Storgaard" skrev i meddelelsen

> [...]

Du skal blot ud og finde en 32bit home prem. dvd, det er helt legalt.
Kræver dog en frisk installation, du kan ikke ned/opgradere en

Du kan vel ikke give mig en hint , om hvor jeg kan hente/købe en dvd med
win7 32bit

Fra : Bo

Dato : 05-03-11 21:47

KimH formulerede spørgsmålet:

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=4913558

Fra : Bo

Dato : 05-03-11 21:50

Bo tastede følgende:
> KimH formulerede spørgsmålet:

> http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=4913558

PS Og så er det både 32 og 64 med tre licenser

Fra : KimH

Dato : 06-03-11 00:40

"Bo" skrev i meddelelsen news:4d72a1e4$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...

Bo tastede følgende:
> KimH formulerede spørgsmålet:

> http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=4913558

PS Og så er det både 32 og 64 med tre licenser

Jeg forstod det sådan at det var fuld lovlig at bruge min 64bit licens , til
en 32bit udgave,altså evt låne en dvd med Win 7 32 bit og bruge min licens
fra Win 7 home premium 64bit

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-03-11 01:30

Den 06-03-2011 00:39, KimH skrev:

> Jeg forstod det sådan at det var fuld lovlig at bruge min 64bit licens ,
> til en 32bit udgave,altså evt låne en dvd med Win 7 32 bit og bruge min
> licens fra Win 7 home premium 64bit

Det er det også, der er ingen grund til at købe sådan en pakke ved
computercity, så betaler du også for en ny licens.

Fra : Bo

Dato : 06-03-11 01:38

KimH kom med denne ide:

> [...]

> en 32bit udgave,altså evt låne en dvd med Win 7 32 bit og bruge min licens

Det forstod du helt rigtigt, men du efterspurgte et sted, hvor du kunne
hente/KØBE sådan en .... Og det kan du der, det billige ville være at
låne en. Jeg har f.eks. sådan en uåbnet pakke stående, da jeg syntes
det var billigt, og den er rar at ha´ .... Men ring til en ven, og lån
en, og så er du stadig på r**** næste gang du har et problem :)

Fra : Rado

Dato : 06-03-11 06:55

On Sun, 06 Mar 2011 01:38:13 +0100, Bo <niks@nul.dk> wrote:

>Men ring til en ven, og lån
>en, og så er du stadig på r**** næste gang du har et problem :)

Han kan da bare lave en kopi - sålænge han har betalt licens er der
vel ikke noget problem i det.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Bo

Dato : 06-03-11 12:37

Rado udtrykte præcist:

> Han kan da bare lave en kopi - sålænge han har betalt licens er der
> vel ikke noget problem i det.

Næe det er der ikke,men jeg syntes nu at 999 er billigt for, både at ha
en original 64 og 32 liggende, og så med tre licenser, så gad jeg ikke
sidde og fedte med en kopi :D Jeg køber heller ikke mine bil
reservedele hos T Hansen, men det er sikkert bare mig der er mærkelig.

Fra : KimH

Dato : 06-03-11 13:44

"Bo" skrev i meddelelsen news:4d7371d6$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...

Rado udtrykte præcist:

> [...]

sidde og fedte med en kopi :D Jeg køber heller ikke mine bil
reservedele hos T Hansen, men det er sikkert bare mig der er mærkelig.

Men er en kopi ikke lige så god som den originale , jeg har jo 1 licens og
har ikke brug for mere ?
Hvis jeg får en kopi af Win 7 32bit Home premium vil det så være nødvendig
at formatere harddisk først , og derved miste min Recovery som ligger skjult
på Harddisken ( det er en Lenovo G560 jeg har)
Så har jeg jo ikke mulighed for at gendanne , med denne , hvis det andet
svipser ,af een eller anden årsag

Fra : Bo

Dato : 06-03-11 13:48

Den 3/6/2011, skrev KimH:

> [...]

> på Harddisken ( det er en Lenovo G560 jeg har)
> Så har jeg jo ikke mulighed for at gendanne , med denne , hvis det andet

Joe en kopi er lige så go ...

Ja du er nød til at formatere, lave en helt ny install. Men recovery
ligger forhåbenlig ikke på c drevet, så er den ikke meget værd.

Fra : Bo

Dato : 06-03-11 13:50

PS

Du skal ikke formatere FØRST :) Det sker automatisk under ny install.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 06-03-11 20:45

Bo kom med denne ide:
> PS
>
> Du skal ikke formatere FØRST :) Det sker automatisk under ny install.

Nej...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Bo

Dato : 06-03-11 21:13

Brian Vestergaard formulerede spørgsmålet:
> Bo kom med denne ide:

> Nej...

Ok ... og hvad sker der så når man laver en ny install ??

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-03-11 21:45

"Bo" <niks@nul.dk> skrev i meddelelsen
> Ok ... og hvad sker der så når man laver en ny install ??

Så vidt, jeg husker, så får man muligheden for at formattere - men det
sker ikke automatisk.

Hvis man ikke gør, bliver den gamle Windows gemt i nogle .old mapper og
den ny installeres bare på harddisken, så alt gammelt ligger der stadig,
men kan ikke uden videre bruges til noget.

Jan

Fra : Bo

Dato : 06-03-11 22:06

Jan Vestergaard sendte dette med sin computer:

> Så vidt, jeg husker, så får man muligheden for at formattere - men det sker
> ikke automatisk.

Så diskutere vi vist kommaer igen, hvis han vælger, at lave en ny
install, hvilket han skal da han skal ændre fra 64 til 32 bit, så sker
det automatisk, eller halvautomatisk om i vil..... Han har ikke noget
tilbage, han kan bruge til noget. Så kan man jo kalde det hvad man vil
;)

Kartofler kartofler

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-03-11 00:21

Bo frembragte:
> Så diskutere vi vist kommaer igen, hvis han vælger, at lave en ny install,
> hvilket han skal da han skal ændre fra 64 til 32 bit, så sker det automatisk,
> eller halvautomatisk om i vil....

Nej igen, og det har intet med kommaer at gøre, det er bare ikke
rigtigt... man skal selv vælge avanceret drevindstillinger og derfra
manuelt formatere harddisken, ellers vil den blot ligge en ny Windows
mappe på c drevet (hvis det er dette der er valgt) og gammel Windows
mappe kommer så til at hedde Windows.old, og alt skrammel fra tidligere
vil stadigvæk være der.

PS: er du ejer af nul.dk, eller har rettigheder til at bruge dette,
hvis ikke, så er det kedeligt at misbruge andres domainer og specielt
på usenet :o/

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Bo

Dato : 07-03-11 22:11

Brian Vestergaard har bragt dette til verden:
> [...]

> ikke, så er det kedeligt at misbruge andres domainer og specielt på usenet

Og du mener den mappe indeholder funktionsdygtige filer ? Du har
sikkert ret, jeg har da haft sådan en mappe, med en Vista på Xp, den
var tom. Man kan så vælge at slette den. Har dog læst, at den skal
bruges hvis man vil tilbage til Xp... Jeg er dog rimlig sikker på, at
den advarede mig om, at hvis jeg valgte ny install, ville jeg miste
alle data. Det var så det Hans "frygtede" i forhold til recovery.

Nej jeg ejer ikke nul.dk, og det er helt sikker på, at du nok allerede
har tjekket, siden du spø´r. Og det er hermed ændret.

Jeg er stadig ret ligeglad med, om det hedder en formatering eller ej,
i forhold til spørgsmålet, som jeg forsøger at forholde mig til. Meld
dig under fanerne hos Klatrup, som også ynder at øse ud af sin viden,
men sjældent bidrage med et svar, uden først at ha´ skrevet: nej, ja
eller andet enstavelses ævl.

Fra : Bo

Dato : 07-03-11 22:20

ØØ han hedder Kim og ikke Hans .. sorry

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-03-11 01:01

Hattenålen Bo frembragte:
> [...]
> valgte ny install, ville jeg miste alle data. Det var så det Hans "frygtede"

Hvem er Hans !!?

> Nej jeg ejer ikke nul.dk, og det er helt sikker på, at du nok allerede har
> tjekket, siden du spø´r. Og det er hermed ændret.

Godt for ejeren...

> [...]
> fanerne hos Klatrup, som også ynder at øse ud af sin viden, men sjældent
> bidrage med et svar, uden først at ha´ skrevet: nej, ja eller andet

Okay du er så blank som jeg forventede...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-03-11 01:25

Hattenålen Bo forklarede den 07-03-2011:
> Det var så det Hans "frygtede"
> i forhold til recovery.

Hvor nævner "Hans" (KimH) at han frygter at miste data!!

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 12:14

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hattenålen Bo forklarede den 07-03-2011:
>
> Hvor nævner "Hans" (KimH) at han frygter at miste data!!

I dette indlæg
Hvis du gad læse de indlæg du blander dig i...... (uden dog at forholde dig
til det egentlige).
Så havde du også set, at jeg rettede navnet med det samme.
Du er rimligvis selv rimlig blank .....

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-03-11 01:27

Bo forklarede den 07-03-2011:
> Nej jeg ejer ikke nul.dk, og det er helt sikker på, at du nok allerede har
> tjekket, siden du spø´r. Og det er hermed ændret.

Det er i øvrigt ikke ændret... dårlig stil.

Newsreader : MesNews/1.08.03.00-da
Emne : Re: Fejlkøb af pc med win7 64bit hvordan kan jeg opgradere til
32 bit ?
Afsender : Bo <n i k s @ n u l . d k>
Grupper : dk.edb.system.ms-windows
ICQ : 1936024686
Misbrug meldes til : staff@sunsite.dk

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 12:07

> Bo forklarede den 07-03-2011:
>
> Det er i øvrigt ikke ændret... dårlig stil.

Det var ændret.... ved sgu ikker hvad der er sket, ændre da bare igen

Fra : Kurd

Dato : 08-03-11 12:33

"Bo" <niks> skrev i en meddelelse

> "Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det var ændret.... ved sgu ikker hvad der er sket, ændre da bare igen

Husk at ændre ændre til ændrer

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 13:03

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev i meddelelsen

> "Bo" <niks> skrev i en meddelelse

> Husk at ændre ændre til ændrer

newsgroup nu med stavekontrol ))

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 08-03-11 14:15

Den 08-03-2011, skrev Bo:
> "Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

VIL DU VENLIGST HOLDE DIG VÆK FRA MIN PRIVATE MAIL, ELLER SKAL MAN TIL
AT BESØGE KØBENHAVNS GOKART BANE, DIN MAX TOTALE KLAPHAT...

PS: til andre undskyld råberiet.

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-11 14:29

> VIL DU VENLIGST HOLDE DIG VÆK FRA MIN PRIVATE MAIL, ELLER SKAL MAN TIL AT
> BESØGE KØBENHAVNS GOKART BANE, DIN MAX TOTALE KLAPHAT...

1. Jeg fik trykket besvar, ved en fejl. Det sker for andre end mig
2. Vil du venligst lade vær med at true folk.
3. Di kigger bare forbi, jeg gir en kop kaffe

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-03-11 13:53

"KimH" <kimho@c.dk> skrev i meddelelsen
> Men er en kopi ikke lige så god som den originale , jeg har jo 1
> licens og har ikke brug for mere ?

Jo - men vær opmærksom på, at det skal være samme version for at din
nøgle virker.

> Hvis jeg får en kopi af Win 7 32bit Home premium vil det så være
> nødvendig at formatere harddisk først , og derved miste min Recovery
> som ligger skjult på Harddisken ( det er en Lenovo G560 jeg har)

Din recovery er formentlig en selvstændig partition, og den burde ikke
forsvinde af at du formaterer en partition med Windows.

Jan

Fra : Bo

Dato : 06-03-11 14:04

KimH kom med følgende:

> [...]
>

> på Harddisken ( det er en Lenovo G560 jeg har)
> Så har jeg jo ikke mulighed for at gendanne , med denne , hvis det andet

Du bør måske hente et gratis ghost pgr. til at lave en ny recovery, når
du er færdig, det ville være smart, så du ikke om et år skal lave det
hele om, da det eksisterende jo er til den 64 b som du har nu, så den
skal vel afsted aligevel :) :)

Fra : Rado

Dato : 06-03-11 14:41

On Sun, 06 Mar 2011 12:36:54 +0100, Bo <niks@nul.dk> wrote:

> [...]
>sidde og fedte med en kopi :D Jeg køber heller ikke mine bil
>reservedele hos T Hansen, men det er sikkert bare mig der er mærkelig.

I modsætning til bilreservedele og andre fysiske objekter er der jo
ingen forskel i kvaliteten på data, uanset hvilket medie de så ligger
på.

Fra : Bo

Dato : 06-03-11 17:04

Følgende er skrevet af Rado:

> I modsætning til bilreservedele og andre fysiske objekter er der jo
> ingen forskel i kvaliteten på data, uanset hvilket medie de så ligger
> på.

Det er jeg ikke helt enig i, jeg har smidt mange brændte win. ud
efterhånden, da de hjemmebrændte er en del mere skrøbelige. Men man kan
jo gemme et image på en disk, så skaden er ikke så stor. Kan bare godt
li´ at ha´ originalt medie.

Fra : Rado

Dato : 07-03-11 13:25

On Sun, 06 Mar 2011 17:03:55 +0100, Bo <niks@nul.dk> wrote:

> [...]
>efterhånden, da de hjemmebrændte er en del mere skrøbelige. Men man kan
>jo gemme et image på en disk, så skaden er ikke så stor. Kan bare godt

Nu taler jeg selvfølgelig om medier der er iorden. Originale medier
kan jo også blive defekte. Men jeg er da enig i at de generelt er mere
stabile og pålidelige end hjemmebrændte. Personligt vælger jeg
generelt download fremfor CD\DVD når jeg køber software, og har så 3
kopier på forskellige diske samt en kopi på en online backup server.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-11 09:55

"KimH" <kimho@c.dk> wrote in message
> [...]
> Ellers kan jeg opradere til win7 Professional , men det koster 180 euro
> findes der en billigere måde at få 32 bit på ?
Har du prøvet at køre programmet i compatability mode?
Højreklik på exe-filen, vælg properties/egenskaber og vælg
compatability-fanebladet.

Fra : KimH

Dato : 07-03-11 18:05

"KimH" skrev i meddelelsen

[...]

Hvilken version af win7 32bit vil være bedst at købe , upgrade , oem,
retail , eller hvad de nu hedder ? og gerne billig

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-03-11 18:19

"KimH" <kimho@c.dk> skrev i meddelelsen
> Hvilken version af win7 32bit vil være bedst at købe , upgrade ,
> oem, retail , eller hvad de nu hedder ? og gerne billig

En OEM er nok billigst - grunden til et den er billig er at licensen kun
må bruges på en PC og når PC'en dør, så dør licensen

En retail er samme Windows, men licensen kan bruges flere gange - altså
når PC'en dør må man flytte den over på en anden PC.

En upgrade kræver så, at du har en ældre Windows med lovlig licens, som
du kan opgradere - jeg ved ikke om det at gå fra Win7 64 bit til Win 7
32 bit vil blive betragtet som en opgradering ?

Jan

Fra : KimH

Dato : 07-03-11 19:23

"Jan Vestergaard" skrev i meddelelsen

> [...]

du kan opgradere - jeg ved ikke om det at gå fra Win7 64 bit til Win 7
32 bit vil blive betragtet som en opgradering ?

Men er de så lige lette/svære at installere ? hvis de er , vil jeg nok
være tilfreds med en OEM , da jeg altid er nysgerig , når der kommer en ny