Andagt: Vogter af faderløse
Fra : Ole Madsen

Dato : 04-03-11 15:34

C. H. Spurgeon 's
Troens checkhæfte
Daglige andagter
for den måned,

Marts 6

Vogter af faderløse
"I Dig de faderløse finder barmhjertighed" (Hosea 14:03).

Dette er en glimrende årsag til kaste væk al anden tillid og forlade sig på
Herren alene. Når et barn står uden sin naturlige beskytter, går vor Gud ind
og bliver hans værge: så også, når en mand har mistet hvert objekt for
afhængighed, kan han kaste sig over den levende Gud og finde i ham alt, hvad
han behøver. Forældreløse kan kaste deres tillid på Guds faderskab, og han
giver dem. Forfatteren af disse sider ved, hvad det er at hænge på den nøgne
arm af Guds, og han bærer ham villig vidnesbyrd om, at der ingen tillid er
så godt begrundet af fakta, eller så eftersøgt for at blive belønnet af
resultater, som stoler på det usynlige, men stadig levende Gud.

Nogle børn, der har fædre, er ikke meget bedre stillet på grund af dem, men
den faderløse med Gud er rig. Bedre at have Gud og ingen anden ven end alle
venner på jorden og ingen Gud. At være efterladte af væsen er smertefuldt,
men så længe Herren er kilden til nåde for os, er vi ikke rigtig
forældreløse. Lad faderløse børn påberåbe sig nådige ord for her til morgen,
og lad alle, der har været berøvet synlig støtte gøre det samme. Herre, lad
mig finde nåde i Dig! Jo mere trængende og hjælpeløs jeg er, jo mere
selvsikkert skal jeg appellere til dit kærlige hjerte.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-03-11 18:08

Den 04-03-2011 15:34, Ole Madsen skrev:
> [...]
> forlade sig på Herren alene. Når et barn står uden sin
> naturlige beskytter, går vor Gud ind og bliver hans værge:

Det er jo dejligt at høre. Så er der kun
tilbage at finde ud af hvem der er guds
forvaltere her på Jorden. Indtil videre
har vi nogle fremragende eksempler i
den katolske kirke.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : tkruse

Dato : 04-03-11 20:15

On 4 Mar., 18:07, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Det er jo dejligt at h re. S er der kun
> tilbage at finde ud af hvem der er guds
> forvaltere her p Jorden. Indtil videre
> har vi nogle fremragende eksempler i
> den katolske kirke.
>
> --
> J rgen Farum Jensenhttp://webdesign101.dk
> .

tror vi på en fremtid hvor videnskaben har fået magt over alle
sygdomme og lidelser
nogle har et bevis i dem selv,,der findes en videnskab i himlen som
har nået menneskers fremtid og magt over alle sygdomme og lidelser
men noget tyder på at der skal mere end en verden til for at nå så
langt
Jesus steg til himmels,,til et sted der er din fremtid
men vejen er lang,,noget tyder på at der skal mere end en verden til
for at nå så langt
men du kan allerrede nu få hjælp af den verden
ærveligt at du ikke tror det,,eller ved det
viste du det,,,så kan du være til hjælp for alle

Fra : Lars Poulsen

Dato : 07-03-11 23:05

Den 04-03-2011 15:34, Ole Madsen skrev:
> C. H. Spurgeon 's
> Troens checkhæfte
> Daglige andagter
> for den måned,

Ah... gode gamle Spurgeon
Han kunne noget, den gamle prædikant.

Jeg er så heldig, at have rigtig mange af hans prædikener på min
bogreol, og selv om teksterne er over 100 år gamle, er de stadig aktuelle.

Spurgeon var velsignet med en indsigt i Guds ord, som jeg ikke
umiddelbart kan komme i tanke om, at have mødt andre steder.

Kom endelig med mere fra hans hånd

Fra : Ole Madsen

Dato : 08-03-11 03:03

"Lars Poulsen" <buzzemand@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Spurgeon var velsignet med en indsigt i Guds ord, som jeg ikke umiddelbart
> kan komme i tanke om, at have mødt andre steder.

jeg kan også godt lide ham, jeg anser for ham at være en hyrde hvad tjenete
angår, hvor bunyan måske mere er læren, men ved ikke helt om det er rigtigt,
hvad synts du? Bunyan har skrevet en hel del bøger som ikke er oversat til
dansk

KH

Ole

Fra : Lars Poulsen

Dato : 08-03-11 09:45

Den 08-03-2011 03:02, Ole Madsen skrev:

> [...]
> tjenete angår, hvor bunyan måske mere er læren, men ved ikke helt om det
> er rigtigt, hvad synts du? Bunyan har skrevet en hel del bøger som ikke

Jeg kender desværre ikke andet til Bunyan end, at det var ham der skrev
Pilgrimsvandringen - en evigt aktuel klassiker (der også er at finde på
min bogreol ).

Måske skulle jeg overveje, at læse noget af ham også.

Men de er "tunge" at læse, de gamle lærere. Der er så meget indhold i
deres tekster, at man bliver nødt til at stoppe op og sunde sig ind
imellem. Det er ikke noget man bare sætter sig med for hyggens skyld.
Det er i hvert fald sådan jeg oplever dem.

Fra : Ole Madsen

Dato : 08-03-11 10:03

> [...]
> deres tekster, at man bliver nødt til at stoppe op og sunde sig ind
> imellem. Det er ikke noget man bare sætter sig med for hyggens skyld. Det

se her http://www.johnbunyan.org/

der findes 3 bøger med alle hans prædikener, har ikke læst nogen af dem, men
måske det skulle være nu da jeg er kommet ind på emnet?

installer Opera browser, den kan læse engelsk tekst op, man markere og så
højreklikker man og vælger løs op

får du problemer med at få det til at fungere, så skriv privat til mig

KH

Ole

Fra : Lars Poulsen

Dato : 08-03-11 10:30