Få samme interval i forskellige diagrammer~
Fra : Jakob Munck

Dato : 04-03-11 09:33

I forbindelse med nogle psykologiske btests har jeg udarbejdet et regneark i
Excell og hver viser jeg i grafisk form 6 stk. testresultater, så man kan
sammenligne dem med hinanden. Men jeg har et problem, for når jeg beder
Excell om automatisk at vise disse testresultater i grafisk form, så vælger
programmet af bruge forskelligt interval for den lodrette søjle. Er scoren
for en test lav, så vælger programmet en lille interval og omvendt. Men det
gør, at de viste grafiske diagrammer ikke umiddelbart er sammenlignelige, da
den lodrette aksel viser noget forskelligt på hver af dem, og det er et
stort problem. Det gør grafikken delvis uanvendelig.

Tjek regneark her (Office 2010)

http://www.mariologi.dk/test.xlsx

Hvad skal jeg gøre for at sikre, at de viste diagrammer altid har det samme
lodrette interval, så de er umiddelbart sammenlignelige for den som kigger
på søjlerne?

Er der et sted i Excell, hvor man kan fastlåse det anvendte interval, eller
hvad gør man?

v.h.
Jakob Munck

Fra : emjeppesen

Dato : 04-03-11 12:16

Jakob Munck skrev:

>Er der et sted i Excell, hvor man kan fastlåse det anvendte interval, eller
>hvad gør man?

Højreklik på en akse og vælg formater akse.

Hilsen emj

Fra : Jakob Munck

Dato : 05-03-11 07:20

>Højreklik på en akse og vælg formater akse.

Tak for det.

v.h.
Jakob